[MK3] Czy 1.8 90KM ADZ jest silnikiem kolizyjnym ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

[MK3] Czy 1.8 90KM ADZ jest silnikiem kolizyjnym ???

Post autor: Cultstyle » czw sie 24, 2006 15:45

Czy 1.8 90KM ADZ jest silnikiem kolizyjnym ??? :arrow: :idea:
Chodzi o pasek rozrządu a raczej jakie są konsekwencje jego zerwania

[ Dodano: 24 Sie 2006 15:58 ]
Chyba z tym pytaniem będę się musiał udać do serwisu VW bo nie jesteście w stanie w 100% na nie odpowiedzieć :!: :?: :arrow: :idea:
Ostatnio zmieniony czw lis 30, 2006 03:03 przez Cultstyle, łącznie zmieniany 2 razy.



Awatar użytkownika
pw524
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 304
Rejestracja: pt lut 18, 2005 17:22
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: pw524 » czw sie 24, 2006 16:58

Nie spotkałem się z tym oznaczeniem ale silniki 1.8 vw z tych lat są raczej wszystkie bezkolizyjne.



Awatar użytkownika
SToRM
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 1770
Rejestracja: czw paź 07, 2004 21:13
Lokalizacja: GOP

Post autor: SToRM » czw sie 24, 2006 17:34

Pawel-b28 pisze:Nie spotkałem się z tym oznaczeniem ale silniki 1.8 vw z tych lat są raczej wszystkie bezkolizyjne.
RP => ABS => ADZ - kolejna wariacja i lifting tego bazowego motoru

raczej bezkolizyjny



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » czw sie 24, 2006 19:26

99% bezkolizyjny, jak większość 8v w VW
SToRM pisze:RP => ABS => ADZ
wcześniej też był RH :bigok:


Frakcja Proud Member

piter13
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 481
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 20:02
Kontakt:

Post autor: piter13 » czw sie 24, 2006 20:16

tak osmio zaworowe bezkolizyjne, szesnastki tak



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » pt sie 25, 2006 22:10

:!: :arrow: :?:piter13 ale jesteś w 100% pewny że jest bezkolizyjny :!: :arrow: :?:
Czyli jak by się pasek zerwał to ustawiam koła na znakach przy okazji wymieniam napinacz i jade dalej



Awatar użytkownika
szlapon
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 72
Rejestracja: ndz maja 14, 2006 03:24
Lokalizacja: katowice

Post autor: szlapon » pt sie 25, 2006 23:34

mam ten motorek ale jak bedziesz mial pecha to ci w drewnianym kosciele cegla na leb spadnie!!! Moim zdaniem przy zerwaniu paska moze sie kazdy silnik uszkodzic! rozrzad w golfie jes bardzo tani i nie ma go sensu "testowac na zerwania" ( 90 zl, a np. Vectra B 700zl)



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 27, 2006 21:42

silniki ADZ to takie same silniki jak ABS tylko mają lzejsze zawory i mają po jednej spręzynie na zawór nie po dwie jak ABS



Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » czw lis 30, 2006 03:09

szlapon pisze:mam ten motorek ale jak bedziesz mial pecha to ci w drewnianym kosciele cegla na leb spadnie!!! Moim zdaniem przy zerwaniu paska moze sie kazdy silnik uszkodzic! rozrzad w golfie jes bardzo tani i nie ma go sensu "testowac na zerwania" ( 90 zl, a np. Vectra B 700zl)


Nie mam zamiaru testować ale jak wiadomo paski też pękają i chciał bym wiedzieć czy w takim przypadku jestem tym szczęśliwym pechowcem, czy mam wielkiego pecha. To dosyć ważne.

Zna ktoś budowę ADZ ?


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

Awatar użytkownika
ćwikła
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 977
Rejestracja: pt gru 24, 2004 10:58
Kontakt:

Post autor: ćwikła » czw lis 30, 2006 09:54

Sa to silniki bezkolizyjne...pod wzgledem zerwania paska jak i pod kazdym innym wzgledem.... :bigok: ...lataja jak pszczólki:)...wymiana paska to koszt ok 150zł..wiec ja osbiscie wymieniam go co 40 tys bo po co ryzykowac....a masz pewnosc ze autko nie stanie ci gdzies w drodze


ALPINE CDA-7894RB
RAINBOW SAC 465.20
STEG K4.02
RF P3D410
DLS A6

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » czw lis 30, 2006 13:25

Powiadacie że ADZ jest bezkolizyjny ? Dziwne skoro ABS jest kolizyjny :) A zarówno ABS jak ADZ mają stopień kompresji 10:1 czyli taki bezkolizyjny RP z tłokiem podjeżdzającym nieco wyżej przez co już nie jest bezkolizyjny :)


=-Pinhead-=

Juhas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 35
Rejestracja: pt maja 05, 2006 08:26
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Juhas » czw lis 30, 2006 13:34

Panowie dołączając się do tematu chiałbym zapytać przy okazji dyskusji o silnik 1,8 AAM 55 KW jak sie z nim sprawy mają jeśli chodzi o kolizyjność?


Juhas

Awatar użytkownika
Cultstyle
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 183
Rejestracja: pt lip 07, 2006 23:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Cultstyle » sob gru 09, 2006 01:03

RP 1781 81 86,4 4R 66 Golf II/Jetta 11/87-7/89 si, (kat) Mono-Jetronic 35

ADZ 1781 81 86,4 4R 66 Golf III/Vento, Golf Cabrio 10/94-7/95 si Mono-Motronic MA


Dane ze strony http://vwgolf.pl/index.php?id=danesilnikow1

Skok tłoka i moc taka sama wiec głowica nie jest niżej ani tłok nie idzie wyżej.

Mam zasadę jeżeli nie jestem pewien tego co pisze, to tego nie pisze.


Był: Golf III, Oldschool'owa Corsa A przedlift i przez chwile Golf II na wąskim
Obecnie: Grand Espace
SPRZEDAM: SCHOWEK POD AIRBAG I HELLA SILVER MAGIC

Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob gru 09, 2006 02:00

Różnica w stopniu sprężania (RP-9:1 ADZ-10:1) to jak myślisz skąd się bierze ? :bajer:
Skok tłoka i moc taka sama wiec głowica nie jest niżej ani tłok nie idzie wyżej.
Mam zasadę jeżeli nie jestem pewien tego co pisze, to tego nie pisze.
Stopień kompresji jest wyższy, skok tłoka taki sam więc logiczne że tłoki sa inne. Jeśli tłok nie podjeżdzał by wyżej to i stopień kompresji nie mógł by się zwiększyć przy takim samym skoku.
Ostatnio zmieniony sob gru 09, 2006 12:45 przez Pinhead, łącznie zmieniany 1 raz.


=-Pinhead-=

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 80 gości