[mk2] silniczek krokowy RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

[mk2] silniczek krokowy RP

Post autor: Kand » sob sie 19, 2006 16:45

Witam !

Czy ktoś dobierał się już do silniczka krokowego do jego środka bo ja dziś próbowałem ale był oporny więc narazie sobie odpuściłem Odgiełem wszystkie "żabki" ale dalej nie mogłem go rozmontować tak jakby coś trzymało wewnątrz i czy w ogóle jest sens tam zaglądać (myślałem o jego umyciu) ponieważ na ciepłym po uruchomieniu spada na chwilę do ok 500 obr Pronlem znika po odłączeniu aku ale tylko na jakiś miesiąć



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob sie 19, 2006 17:08

Jest tam jedna przekładnia z plastikowymi trybikami. Mało prawdopodobne aby to ona się zatarła bo nawet bez smaru powinna działać. Samego silniczka nie ma sensu rozbierać bo nic się tam nie zdziała. Przeważnie problem tkwi w braku styku na wtyczkach co często wprowadza w błąd ludzi którzy wyczyścili krokowca i pomogło kiedy tak naprawde pomogło wypięcie i wpięcie ponowne wtyczki. W RP sporo oleju z odmy leci do dolotu i upaprane z oleju wtyczki od silniczka krokowego czy czujnika przepustnicy to coś normalnego. Jeśli jednak problem mija po odpięciu akumulatora to szukaj winy w sondzie lambda lub w emulacji lambdy o ile masz lpg.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


=-Pinhead-=

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » sob sie 19, 2006 17:22

Dzięki kolego bardzo mi pomogłeś Nie mam LPG a sonda ile kosztuje?



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » sob sie 19, 2006 17:37

Około 70zł zamiennik (1 przewodowa). Do dostania na allegro.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob sie 19, 2006 22:31

Kand, może zanim zabierzesz sie za wymiane sondy , to warto by było zczytać chociaż kody błyskowe, czy ECU nie wywala jakiegoś błędu. To może cie naprowadzić na rodzaj usterki.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob sie 19, 2006 22:39

ja tez tak mialem nawet niedawno pisalismy na ten temat ze za nisko mi schodza obroty przy zmianie biegow.dzis wszystkiego probowalem delikatnie podnioslem na potencjometrze obroty.przy schowanym do konca silniczku krokowym mam tam napiecie ok.0,20V styki na potenckometrze i obroty mi leeko wzrosly ale jestem umowiony na poniedzialek z fachowcem bo mowil ze mozna jeden myk zrobic z obrotami i mam byc u niego ok 16.a w silniczku niema co szukac zbedna robota jesli chodzi na calej dlugosci



Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: rross » sob sie 19, 2006 22:51

piotr2 mam nadzieje, że opiszesz co załatwiłeś bo widzę że mam to samo, a ty z racji doswiadczenia umiesz wyciągać dobre wnioski
pozdrawiam



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » sob sie 19, 2006 23:07

rross, silniki rp sa fajne ale chyba 80%ma podobne problemy z obrotami jak nie za wysokie to za niskie.czesto pomaga reset kapa.kiedys gadalem z elektronikiem z aso vw i czesto zmieniaja w vw elektrolity w sterownikach bede musial sprawdzic jakie my mamy i moze...sprubuje.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » sob sie 19, 2006 23:08

piotr2 pisze:ja tez tak mialem nawet niedawno pisalismy na ten temat ze za nisko mi schodza obroty przy zmianie biegow.dzis wszystkiego probowalem delikatnie podnioslem na potencjometrze obroty.przy schowanym do konca silniczku krokowym mam tam napiecie ok.0,20V styki na potenckometrze i obroty mi leeko wzrosly ale jestem umowiony na poniedzialek z fachowcem bo mowil ze mozna jeden myk zrobic z obrotami i mam byc u niego ok 16.a w silniczku niema co szukac zbedna robota jesli chodzi na calej dlugosci
piotr2, to ja tez czekam na relacje z wizyty u fachmana, pamietam Twój temat , główkowalismy wspólnie co to zrobic, ty sam tez kombinowałes, ale do żadnych mądrych wniosków nie doszlismy , więc tez jestem bardzo ciekawy dalszego rozwoju zdażeń w tym temacie.
Po wizycie u fachowca napisz co i jak i co on mądrego wymyslił i jakie rezultaty to przyniosło. Wiekszośc posiadaczy RP jest pewnie ciekawa.
Pozdro piotr2,


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
rross
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 139
Rejestracja: śr mar 22, 2006 22:47
Lokalizacja: Kraków/Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: rross » czw sie 24, 2006 15:46

piotr2,
czy byłeś u fachmana z opisana wyżej sprawą bo nie widziałem, żeby coś było. Jak tak daj znać co załatwiłeś??



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » czw sie 24, 2006 15:56

U mnie pomaga reset kompa ale na jakiś miesiąc to dziwne potem wraca Obroty nie spadaja przy zmianie biegów sa ok.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw sie 24, 2006 16:13

koledzy wiec tak po prostu du..a. ustawilem silniczek krokowy w schowanym polozeniu ustawilem przerwe miezy krokowcem a zderzakiem 0.5mm na potencjometrze napiecie 0.27V i jest tak ze juz mi przy zmianie biegow nie schodzi tak nisko jak przedtem ale znow przytrzymuje na 2 sek. przy 1200-1400 obr.mechanik powiedzial abym tak z 3 dni pojezdzil jak nie bedzie normalnie schodzic to ustawiac nap. 0.26 i potem coraz nizej schodzac maxymalnie do .20.dodam ze nie mialem przedtem tej szczeliny 0.5 tylko 0.2.wiec naprawa w toku,zadne regulacje nie pomogly aby normalnie schodzil przy tych ustawieniach.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 24, 2006 17:24

No to piotr2, czekamy na dalsze relacje z twojej walki z RPkiem , bo znając ciebie tak łatwo sie nie poddasz i bedziesz dalej kombinował żeby był efekt.
Pozdrowionka i wytrwałości.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » czw sie 24, 2006 20:54

aha i poprawily mi sie obroty przy zimnym silniku.mialem przedtem zaraz po zapaleniu ok 600 i po 5 sek.wchodzil na ok.1000.(zimny z rana)teraz odrazu wchozdi na 900-1000 i po nagrzaniu ok 700-800.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 217 gości