[MK3 1.8] Tykanie monowtrysku

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

GMIKOM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:46
Lokalizacja: Tychy

[MK3 1.8] Tykanie monowtrysku

Post autor: GMIKOM » czw sie 17, 2006 11:58

Tyka mi monowtrysk, czasami głośniej czasami ciszej. W miarę zwiększania
obrotów tykanie przechodzi, na postoju jak silnik włączony tykanie słychać
po czym cichnie i znowu się pojawia. Nadmienię że zaczęło się to po
wymianie przez mechanika uszczelki pod głowicą. Nie wiem czy to ma z tym
coś wspólnego, wiem że spawany był kolektor wydechowy. Pomóżcie, please,
czy to coś poważnego, czy nie, skąd to się bierze, co "fachowiec" mógł
zchrzanić, jakie ew. koszty naprawy... Pozdrowienia dla wszystkich...
Ostatnio zmieniony wt sie 22, 2006 09:34 przez GMIKOM, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32798
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » czw sie 17, 2006 11:59

moze to nie wtrysk tylko szklanki.... pierwsza sprawa - zmien olej na dobry, markowy.


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

GMIKOM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:46
Lokalizacja: Tychy

Post autor: GMIKOM » czw sie 17, 2006 12:08

djtom pisze:moze to nie wtrysk tylko szklanki.... pierwsza sprawa - zmien olej na dobry, markowy.
olej w porządku, wymieniany ok 2 tys km temu :(

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 12:10 ]
djtom pisze:moze to nie wtrysk tylko szklanki.... pierwsza sprawa - zmien olej na dobry, markowy.
olej w porządku, wymieniany ok 2 tys km temu :( na 100% wtrysk



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » czw sie 17, 2006 23:20

Wtryskiwacze zawsze cykają, chyba, że u Ciebie zaczęły głośniej (upewnij się, czy to nie jest autosugestia i zwrócilś uwagę na to dopiero teraz, po naprawie). Monowtrysk zawsze słychać jak cyka kiedy otworzysz maskę. Słyszałem wtryskiwacze wtrysku wielopunktowego pracujące na stanowisku laboratoryjnym (poza silnikiem) i także wyraźnie dość głośno cykają.
Nie słyszałem jak u Ciebie, może faktycznie stał się głośniejszy, ale co się mogło uszkodzić to nie wiem. Podjedź do kogoś kto się zna, możesz porównać hałas z innym AAM.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt sie 18, 2006 10:11

Oj tyka, tyka, wtryskiwacz działa na zasadzie elektromagnesu sterującego iglicą, to i cykać musi.
U mnie też i nic złego się nie dzieje, właśnie śmignąłem 1750 km w tydzień i jest oki.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt sie 22, 2006 00:03

GMIKOM, thx za plusika :pub:



Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » wt sie 22, 2006 21:45

no nie wiem czy tak powinna tykac,

ostatnie zmienilem wtryskiwacz na taki z rozpylaniem czteropunktowym, wczesniej mial rozpylanie jednopunktowe. Po zmianie wtryskiwacza wlasciwie nie slychac.



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » wt sie 22, 2006 22:05

daaroo pisze:no nie wiem czy tak powinna tykac,
Powinein na 100% i to wyraźnie słychać. Słyszałem nowe na stanowisku badawczym. Często zagłusza to praca innych ukladów (paski, alternator, czy sam silnik i wydech, rozrząd itp) Ale tyka na 100%. Czyś napisał dlaczego, nie będę sie powtarzać. Jak drogi układ może tykać ciszej.
Ten klekot diesli to też hałas wtryskiwaczy. Także to mialem okazję zobaczyć na stanowisku do badania pomp- wystarczy zamknąć oczy i myślisz że stoisz obok diesla ;)



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » wt sie 22, 2006 23:18

cykać pewnie i cyka , ale u mnie cyka cicho. Tak że silnik zagłusza to cykanie
(cały silnik seria)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
daaroo
Forum Master
Forum Master
Posty: 1784
Rejestracja: ndz paź 24, 2004 01:33
Lokalizacja: Skarzysko/Krakow
Kontakt:

Post autor: daaroo » śr sie 23, 2006 00:18

marek2907 pisze:cykać pewnie i cyka , ale u mnie cyka cicho. Tak że silnik zagłusza to cykanie
(cały silnik seria)
u mnie tak smo, ale wczesniej stojac przed maska slyszalem cykanie po wymiane trzeba juz ucho przystaic do monowtrysku.



GMIKOM
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 16
Rejestracja: czw sty 19, 2006 17:46
Lokalizacja: Tychy

Post autor: GMIKOM » śr sie 23, 2006 15:22

Temat sam się rozwiązał - przestał głośno cykać, przypuszczam że winna była badziewna bryna... :grin:



Awatar użytkownika
Grzesiekk1982
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2511
Rejestracja: czw sie 03, 2006 01:14
Lokalizacja: Przemyśl

Post autor: Grzesiekk1982 » śr sie 23, 2006 15:37

Dokladnie, też od paliwa zależy. Teraz zalej jakieś dbre paliwo (z 10 litrów- suprema, verva, ultimate), żeby ostatecznie to przeczyścić. Fajnie, że dałes info, przyda się dla innych. Ciszej tykają ale i tak będzie je słychac i nic sie nie poradzi. Im ciszej pracuje silnik, tym lepiej słychać wtryskiwacze. Są jeszcze jakieś środki do czyszczenia wlewane do paliwa, można próbować.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt sie 29, 2006 19:52

Też zależy od stopnia zużycia, tolerancji produkcyjnych itp. Ale jeśli się nic nie dzieje niepokojącego to oki.

Np. u siebie różne rzeczy podejrzewałem, a na 100% wiem już, że jest gdzieś na odcinku 20 cm przewodu sondy lambda brak styku - czasem już przy 80-90 całym silnikiem rzuca tak, że kiera chodzi lewo-prawo. Poruszasz kablem i 100 km jest oki, albo do pierwszej dziury.... Cóż, lutownica, kabelek, rurki termo i się zrobi w tym tygodniu....



Awatar użytkownika
Wiktor_7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:07
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiktor_7 » wt sie 29, 2006 21:21

Moze byc kilka przyczyn cykania :D nie dokrecona swieca, uszczekla pod oklektorem wydechowym lub miejsce laczenia sie kolektora wydechowego z dwururka ukladu wydechowego. To ostatnie to raczej nie cykanie a wyrazny przedmuch i glosniej auto pracuje jak przyspieszasz. Mi tak sie po robieniu glowicy zrobilo :( bo miejsce laczenie kolektora z wydecham wyrabia sie po tylu latach pracy i raz rozebranie juz nie da sie zlozyc idelnie.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 336 gości