Wymiana paska rozrządu - kiedy ?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wg Serwisu WV w IV powinno wymieniac sie pasek co 90 000 km i tyle a nie co 4 lata jak ktos napisał. Sorry to nie jest olej że sie starzeje. Trwalość układu zalezy od tego ile on jest w ruchu. Ja miałem serwisowana 4-k4 1,4 16V do 110 000 km i wiem ze serwis wymienia ten element (wraz z napinaczami itp itd) przy 90 000 km i tyle. Wiec nei słuchaj mechanika który mówi ze jeszscze czas tylko wymieniaj. naprawa naprawde jest zbyt kosztowna w porownaniu z wymiana układu rozrządu.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
- Kolec
- Mały gagatek
- Posty: 93
- Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
- Lokalizacja: Rzeszów
- Auto: VW Golf 7.5 150KM
Pytałem w ASO VW Rzeszów i powiedzieli, ze 90kkm ale jak autko ma już 5lat (pasek) to i tak trzeba wymienić.Kris99 pisze:Wg Serwisu WV w IV powinno wymieniac sie pasek co 90 000 km i tyle a nie co 4 lata jak ktos napisał. Sorry to nie jest olej że sie starzeje. Trwalość układu zalezy od tego ile on jest w ruchu. ...
Materiał z którego jest wykonany pasek najnormalniej w świecie się starzeje, co powoduje, ze jego włąsciwości mechaniczne spadają, a przecież w pasku chodzi przede wszystkom o wytrzymałość. Stary pasek (nawet przy małym przebiegu) nadaje się do wymiany, bo przawdopodobieństwo uszkodzenia niestety rośnie.
PS. Stare a nie używane opony też sie nie nadają do jazdy (mimo, że nie przejada nawet km).
ja mam lepszą jazde :/ przekreciłem śrube i nie moge wymenić paska moje auto ma 195000km przebiegu.Wyliczyłem że ok 105000km przejechałem na tym pasku troche przetyrany jest z wyglądu musze zacząć sie wybierać do mechanika
[ Dodano: 13 Wrz 2006 17:53 ]
no i już po zabiegu pasek wymieniony + przy okazji termostat tylko cena nie taka jak myślałem 150zł
[ Dodano: 13 Wrz 2006 17:53 ]
no i już po zabiegu pasek wymieniony + przy okazji termostat tylko cena nie taka jak myślałem 150zł
Lubię gdy murzyn bije w kokos
Pewnie ze VW to inna nacja ...pszczyna pisze:Opel ,vw,fiat,toyota,ford jaka ruznica silnik to silnik co vw to niby inna nacja?????? tak jak i my są z jednej gliny ulepione!!!!!!!!!!
a tak na serio to zalezy od konstrukcji silnika i układu rolek i pomp przez które przechodzi pasek rozrządu, w benzynowym VW jest to stosunkowo proste silniki to zazwyczaj SOHC - pojedynczy walek - wymieniasz jeden napinacz i/lub pompa wody (jesli jest na pasku). W benzynowym Oplu ECOTEC DOHC 16V jest to dosc skomplikowane bo masz dwa wałki, dwie rolki i pompe na pasku, dodatkowym kwasem jest to że akurat w tych silnikach te rolki są mało trwałe i oszczędnośc na ich wymianie zazwyczaj kończy się remontem silnika.
Generalnie im bardziej skomplikowany układ paska tym szybciej się zniszczy.
Wydaje mi się że w zależności od "kolizyjności" silnika wymiana co 60-90 tys km (4 lata) jest optymalna.
A przy kupnie auta gwarancje na "gębę" lub ocena stanu paska na "oko" są niewiele warte...
TDPower
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 253 gości