[mk3] problem z chlodzeniem i kompem

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

blady
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 03, 2006 19:27
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

[mk3] problem z chlodzeniem i kompem

Post autor: blady » ndz sie 20, 2006 17:02

Witam.
Mam probelm z moim mk3. Po przejechaniu ok 10 km woda grzeje sie do 120stopni a wentylator raz sie wlancza a raz nie :( co moze byc przyczyna tego??
Drugi problem polega na tym ze komp pokazuje mi srednie spalanie 45litrow..... mam silnik 1.8ABS wiec to raczej nie mozliwe zeby tyle spalil. prosze o pomoc.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » ndz sie 20, 2006 17:36

blady pisze:Mam probelm z moim mk3. Po przejechaniu ok 10 km woda grzeje sie do 120stopni a wentylator raz sie wlancza a raz nie co moze byc przyczyna tego??
przyczyną może b yć termostat, albo wyłącznik termiczny wentylatora.



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 20, 2006 19:33

ale po 10 kilometrach już masz 120 stopni ? a pompa wody miesza Ci płyn?



blady
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 03, 2006 19:27
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: blady » ndz sie 20, 2006 19:39

tak po przejechaniu 10km wskaznik pokazjue 120stopni i zaczyna swiecic kontrolka od wody. a jak to sprawdzic czy miesza?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 20, 2006 19:44

jak odkręcisz korek zbiornika wyrównawczego to powinno być widać jak płyn delikatnie faluje w środku ale to jest niemiarodajne , najlepiej jest zdjąć pompe i zobaczyć jaki ma wirnik

[ Dodano: 20 Sie 2006 19:46 ]
bo ciśnienie i tak będziesz miał bo jak masz taką temperature to i tak będzie



blady
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 03, 2006 19:27
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: blady » ndz sie 20, 2006 20:43

jak sie dostac do pompy?? duzo przy tym roboty? a jaki powinien byc wirnik??



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sie 20, 2006 20:50

bodzio_j pisze:przyczyną może b yć termostat, albo wyłącznik termiczny wentylatora
Ja bym pierwsze wymienił termostat bo może czasami się wiesza. Jeżeli będzie gwarancja że działa termostat mozna zająć się wyłacznikiem termicznym.


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 20, 2006 21:01

ale Panowie nawet jak termostat jest całkowicie zablokowany a pompa działa to chyba po 10 km na małym obiegu nie ma prawa złapac 120 stopni



blady
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 03, 2006 19:27
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: blady » ndz sie 20, 2006 21:05

to co moze byc przyczyna tego jesli termostat wykluczacie?



Awatar użytkownika
miś fazi
_
_
Posty: 6627
Rejestracja: ndz cze 11, 2006 13:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: miś fazi » ndz sie 20, 2006 21:11

ja stawiam na pompe wody

[ Dodano: 20 Sie 2006 21:14 ]
nic nie wykluczam moge sie mylić ale wydaje mi sie ze to pompa wody



blady
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 03, 2006 19:27
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: blady » ndz sie 20, 2006 21:29

a jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy to wina pompy? bo jak kupie nowa a to nie bedzie pompa



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sie 20, 2006 21:33

blady pisze:a jest jakas mozliwosc sprawdzenia czy to wina pompy? bo jak kupie nowa a to nie bedzie pompa
Pompa pada raczej w inny sposób i ją zająbym się na samym końcu. Sprawdź naciąg paska do pompy i zacznij wszystko od termostatu.

[ Dodano: Nie Sie 20, 2006 21:35 ]
miś fazi pisze:ale Panowie nawet jak termostat jest całkowicie zablokowany a pompa działa to chyba po 10 km na małym obiegu nie ma prawa złapac 120 stopni
Po 10 km ma prawo. Pozatym wszystko zależy od stylu jazdy i obciążenia silnika


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

blady
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn lip 03, 2006 19:27
Lokalizacja: WLKP
Kontakt:

Post autor: blady » ndz sie 20, 2006 21:36

czyli najpierw nowy termostat wsadzic? ok to musze zakupic w tym tygodniu. jak zaloze to dam znac co sie dzieje



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » ndz sie 20, 2006 21:37

Aha i podepnij to do kompa coby sprawdzić wskazania czujników - może wszystko jest ok a padł czujnik - ale mimo wszystko obstawiam termostat i wyłacznik termiczny

[ Dodano: Nie Sie 20, 2006 21:38 ]
blady pisze:czyli najpierw nowy termostat wsadzic?
Tak. Termostat wiele nie kosztuje tylko u Ciebie trzeba się troszkę namęczyć aby go wymienić , ale dramatu nie ma


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 213 gości