[mk 3]GTI po wymianie uszczelki pod głowicą nie chce zapalić

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
artulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob maja 13, 2006 22:06
Lokalizacja: lubin
Kontakt:

[mk 3]GTI po wymianie uszczelki pod głowicą nie chce zapalić

Post autor: artulo » sob sie 19, 2006 20:27

Witam
Wymieniłem dziś uszczelkę pod głowicą. Myślę, że to nie jest trudne więc nie odstawiałem auta do mechanika, głowicę oddałem do planowania gdzie wymienili mi uszczelniacze zaworów przeszlifowali sawory i różne takie, w każdym razie jak odebrałem głowicę była jak nowa. Zamontowałem wszystko na miejsce. Pasek rozrządu... zaznaczyłem sobie na kole wałka rozrządu i na pasku żeby po wymianie uszczelki włożyć na miejsce ale niestety przy zakładaniu pasek przesunął się na dwóch pozostałych kołach i już nie mogłem ustawić tak jak było więc ściągnąłem osłony i ustawiłem koła zębate tak jak jest w książce serwisowej golfa mk3 założyłem pasek skręciłem wszystko do kupy i niby powinno być dobrze ale nie mogę odpalić samochodu. Jak "kręcę rozrusznikiem" to co co kilka sekund strzela z rury wydechowej.
Jeżeli ktoś z was wie co może być przyczyną, że samochód nie chce odpalić będę wdzięczny za radę. :otepienie: Pozdrawiam

Dodam że mój golf ma oznaczenie silnika 2E, ma instalację gazową, 2 dni stał bez akumulatora (może to też istotne).



Awatar użytkownika
dziejo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8880
Rejestracja: pn lis 14, 2005 02:40
Lokalizacja: Kantorowice
Silnik: AFN

Post autor: dziejo » sob sie 19, 2006 20:41

zapłon musi byc przestawiony sprawdz jeszcze raz dokładnie fazy rozrządu



Awatar użytkownika
artulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob maja 13, 2006 22:06
Lokalizacja: lubin
Kontakt:

Post autor: artulo » sob sie 19, 2006 20:50

Jak sprawdzić te fazy rozrządu?



greg

Post autor: greg » sob sie 19, 2006 21:26

jesli zdjąłeś głowicę a ustawiony miałes silnik na znakaach i ustawiłeś go spowrotem na znakach to nie ma problema. http://rapidshare.de/files/16454338/VW_ ... a.pdf.html najpierw jesli nie masz ksiażki to ją ścigasz z tego lionka, potem podnosisz maskę , zdejmujesz kapturek na pochwie - osłonie koła zamachowego kręcisz silnikiem do momentu aż ustawisz na znaku na widocznym kole zamachowym. A zresztą poczytaj:
Obrazek



Awatar użytkownika
artulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob maja 13, 2006 22:06
Lokalizacja: lubin
Kontakt:

Post autor: artulo » ndz sie 20, 2006 11:58

silnik jest ustawiony na znakach według książki serwisowej Golfa, czy może być jakaś inna przyczyna, że silnik nie chce odpalić, a podczas kręcenia coś bucha z rury wydechowej?



Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sie 20, 2006 13:03

zakladam ze wszystko podlaczyles i ze ustawiles wszystko na znaki prawidlowo wiec -

cos mi sie wydaje ze przy zakladaniu glowicy mialej otwarte zawory wydechowe a tloki w gorze i jak dokreciles to pogioles zawory

bo czy w momecie zakladania glowicy i jej dokrecania tloki ustawiles w srodkowym polozeniu wszystkie wtedy sa na jednej glebokosci w innym przypadku mozna niefatem trafic otwartymi zaworami na tlok w gormym polozeniu szansza jest 1/4 wie sie zdarza juz mialem trzech takich klientow ktorzy sami robili i cos im nie wyszlo i wlasnie wtedy wlilo w wydech a raz w ssacy w zaleznosci ktore zawory pogieli

no chyba ze ci gniazda zaworowe skopali ale zwykle ribi sie test glowicy wiec to pewnie ty cos skopales a moze czegos niepodlaczyles



Awatar użytkownika
artulo
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 15
Rejestracja: sob maja 13, 2006 22:06
Lokalizacja: lubin
Kontakt:

Post autor: artulo » ndz sie 20, 2006 17:00

OK zrobiłem przyczyną był jednak źle ustawiony rozrząd.. dobrze było na kołach od wałów rozrządu i korbowego ale na tym trzecim kole pod osłoną są 2 znaki i nie doczytałem się o który chodzi, ale już jest git. cieszę się że nic się nie pogięło wczoraj jak próbowałem odpalić na źle ustawionym rozrządzie. Dziękuję wam za pomoc.



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz sie 20, 2006 17:19

artulo pisze:OK zrobiłem przyczyną był jednak źle ustawiony rozrząd.. dobrze było na kołach od wałów rozrządu i korbowego ale na tym trzecim kole pod osłoną są 2 znaki i nie doczytałem się o który chodzi, ale już jest git. cieszę się że nic się nie pogięło wczoraj jak próbowałem odpalić na źle ustawionym rozrządzie.
Takiego samego babola popełniłem przy wymianie paska :D

BTW Nic nie pogniesz jak masz dobrze ustawiony wałek rozrządu względem wału korbowego.

Nie ma także możliwości pogięcia zaworów podczas montażu samej głowicy, bez wałka rozrządu bo wszystkie zawory są wtedy zamknięte.


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Awatar użytkownika
Bondas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 842
Rejestracja: pt gru 30, 2005 16:52
Lokalizacja: okolice warszawy

Post autor: Bondas » ndz sie 20, 2006 22:29

to mi trafili sie geniusze ktorzy tak zrobili np w mk3 1,4 i tlumaczyl ze na znaki i ....



Awatar użytkownika
vwarek
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 7388
Rejestracja: ndz lip 16, 2006 16:03
Lokalizacja: zDolny Śląsk
Auto: Bora
Silnik: AQN

Post autor: vwarek » ndz sie 20, 2006 23:01

Bondas pisze:to mi trafili sie geniusze ktorzy tak zrobili np w mk3 1,4 i tlumaczyl ze na znaki i ....
Jeśli motor AEX to też nie ma takiej możliwości... Innych nie kojarzę więc nie wiem ;)


The quieter you become, the more you are able to hear...

Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 235 gości