leniwye mk z motrorkiem pn

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

leniwye mk z motrorkiem pn

Post autor: michal84 » ndz maja 07, 2006 23:47

Witam, od jakiegos czasu moj pn tak jakby nie mial mocy. Przyspiesza dobrze, ale powyzej 120 nie idze jak przedtem. Moze kat sie rozsypal??? jak to sprawdzic?? jak moze byc przyczyna ze brak musily powyzej 120 choc wczesnierj ja mial??



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » ndz maja 07, 2006 23:50

Ciezko to okrelsić na pierwszy rzut oka. Napisz jak sie ma sprawa z materiałami eksploatacyjnymi tj czy wymianiaone masz: filtr powietrza świece filtr paliwa zaczoł bym od tego poźniej ewentualnie sprawdzenia spreżania bo moze tu lezeć przyczyna. Opisz jak to wyglada w twoim przypadku

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » pn maja 08, 2006 00:02

jedyne co zmienilem to olej w silniku filtr oleju oczywiscie filtr powietrza tez. prawde mowieac to lepij sie rozpedzal przed wymianami, jak jezdzil golfem jeszcze moj przyjaciel, potem od niego odkupilem. sprawdzalem kody blyskowe silnika i bledow nie ma. sprezanie chyba odpada bo by nie spadlo przez 1,5 miesaca chyba?? autko ma przebieg ok 240 kkm
Ostatnio zmieniony pn maja 08, 2006 00:04 przez michal84, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn maja 08, 2006 00:03

etam kup sobie fure z silnikiem RP. :bigok:



Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » pn maja 08, 2006 00:14

piotr2: to co mam mi wystarcza nawet, tylko martwi mnie ta zmiana i tyle

najchetnie to bym kupil sobie mk3 tdi :jezor:

przyspiesza dobrze do setki ok 14 sek czyli norma tylko pary mu potem brakjak 120 przekroczy

w kazdym razie zauwazylem dziwna rzecz, przy pracujacym silniku na biegu jalowym jak otworzy sie maske i potem jak otworzy sie bardziej przepustnice to zanim wkreci sie na obroty to dziwnie popiardywuje( glupi opis ale tak to slychac takie prrpr i wkrec sie) moze cos z tym jest zwiazane. benzyny pali tyle co wczesniej.



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » pn maja 08, 2006 12:34

Miałem ten silnik i troche go czasami muliło pozatym wydawał mi sie bardzo wrażliwy na wilgoc. Osiagi wtedy były gorsze. Zobacz swiece bo to tez u mnie wpływało na osigi w znaczacym stopniu. Ja takze stosowałem dodatki do paliwa takie zeby ten gaźnik przeczyścić bo raz mi sie zatkał i niemałem wolnych obrotów :-( Ogólnie poźniej nie było z nim probelmów. Lubi tez siadać podstawa gaźnika. Wtedy łapie lewe powietrze. Warto sprawdzić.

Pzdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » pn maja 08, 2006 13:22

Taka bardzo "chlopska" metoda sprawdzenia kata to zejscie pod spod i popukanie w katalizator z kilku stron - chodzi o to zeby w srodku nic nie telepalo ani nie stukalo. Z tego co wiem to jesli masz jakiekolwiek rezonanse przy dodawaniu i ujmowaniu gazu slyszane w srodku autka od strony podlogi to mozesz podejrzewac uklad wydechowy. Takie "obstulkanie" mozesz tez zrobic tlumikom, zeby sprawdzic czy w nich cos nie lata.
Tak jak pisze Atomic10 warto przyjrzec sie swiecom - przecietnie juz po 20tys przebiegu nie daja takiej iskry jak na poczatku. Ogolnie poprzygladal bym sie takze reszcie ukladu - kopulka, kable, ale mysle ze to raczej nie to. Sprawdz rowniez mocowanie gaznika - czasem lubi lapac lewe powietrze przez ta "gume" pod gaznikiem, powodzenia i daj znac co bylo :bigok:


TDPower

Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » pn maja 08, 2006 22:45

Wtym tygodniu sprobuje zobaczyc co moze byc walniete. Kable WN swiece i kopulka(palec tez) sa w raczej dobrym stanie. Podstawa gaznika moze?? Ale nic nie swiszcze jak silnik pracuje, dodatkowo ruszam gaznikem na boki i nic nieszlychac. Jakby bral lewe powietrze t powinien duzo palic a mi wychodzi 8,8-9,5 miasto. Zbadam jeszcze wydech, wiem jedno jest cichy i nie ma zadnych rezonansow czy innych dzwiekow zpod podlogi.

Amoze filtr paliwa przytkany?? W pn jest 1 filterek ten przy silniku czy moze jeszcze gdzies drugi??



Awatar użytkownika
Atomic10
Forum Master
Forum Master
Posty: 1639
Rejestracja: wt sie 02, 2005 20:05
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Atomic10 » wt maja 09, 2006 13:00

tylko jest jeden przy silniku przepływowy koszt wymiany jest symboliczny ok 10zł sprawdz inne rzeczy. O ze nic nie słychać to nie znzaczy ze podstawa gaźnieka jest doba u mnie nie było słychać a dziura miała ok 4cm. Jelsi siedzi gaźnik mocno, szytywno to jest ok zazwyczaj jak sie podstawa konczy to mozna wyczuc chwianie sie na boki gaźnika...

Pozdrawiam


[url=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=fc27abf292da2d6e][img]http://images27.fotosik.pl/126/fc27abf292da2d6em.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » ndz maja 14, 2006 20:58

chlopaki dzis wykrecilem swiece, bo szczelinomierz znalazlem made by CCCP :food:
bosch w8dtc, szczelina powinna miec 0,7-0,9 mm, wkladam kolejne listki szczlinomierza stanelo na 1,2 mm!! czyli do wymiany, chyba ze zle mierzylem. Pomiar tak samo jak w 1 elektrodowych chyba? Jakie teraz kupic Bosch, NGK, Iskra, BERU,Champion???

Moze mi teraz bedzie mniej palil i co najwazniejsze moze sie odmuli?? Zobaczymy jutro pewnie kupie i zamontuje. Jak wymiana swiec nie pomoze, to podstawe gaznika zbadam dokladnie, do tego gaznik trzeba zdjac bo tak to nie widze dziur. Opukalem tlumiki i kata, cos brzeczy(cichutko) w srodkowym tlumiku ale od b dawna. Z zewnatrz tluimiki zyleta szkoda wymieniac, za to kat brazowy od rdzy caly, siedzi w aucie od b. dawna. Mam go wywalic? Wstawic rure czy jakis tlumik?



Awatar użytkownika
KamilW
Forum Master
Forum Master
Posty: 1761
Rejestracja: wt lut 07, 2006 21:22
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: KamilW » ndz maja 14, 2006 21:41

Witam i pozwole sie dolaczyc do dysputy... co do swiec to szczeline w wieloelektrodowych sprawdza sie szczelinowmierzem waleczkowym nie listkowym... ale nawet jesli stanelo na 1.2 mm to o wiele za wiele
mozesz sprobuj wyczyscic swiece i wyregulowac przerwe... jesli pomoze to mozesz wymienic komplet (osobiscie proponuje iskry) a jesli nic to nieda to poszukac bedzie trzeba gdzie indziej... a czy pali ci olej? i jakie ilosci bo byc moze wina lezy po stronie juz przytkanego kata ktorego powinno sie wymieniac co 100000km... ponoszac przy tym koszt 2120zl!!!! Jesli jest zatkany to proponuje zastapic go tlumikiem koncowym z fiata 125p. pozdro



Awatar użytkownika
michal84
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw lis 10, 2005 22:04
Lokalizacja: WuWuA
Kontakt:

Post autor: michal84 » ndz maja 14, 2006 22:10

oleju nie bierze na szczescie(bierze na pewno bo juz 240kkm ale ciut ciut i nie widac)
co do kata to raczej trup bo strasznie pordzewialy, ale czy przytkany trudno zgadnac.
Zastanawialem sie nad iskrami ale jakos na ich stronie nie znalazlem odpowiednika dla bosch w8dtc.

[ Dodano: Pią Maj 26, 2006 23:53 ]
dlaem nowe swiece ngk bur5et-10 albo cos takiego 3 elektrody po 15zl sztuka, wymienione wszystkie wezyki podcisnieniowe ktore choc troche wygladaly podejrzanie, zmiana olej w silniku w skrzyni tez, kable wyczyszczone popsikane preparatem do wypierania wilgoci, palec i kopulka wyczyszczone(byla i tak czyste ale co tam) podstwa gaznika cala bo gaznior zdejmowalem, kat caly nie brzeczy nic, za to sr i tylny tlumik troszke gra......

teraz efekty wskazowka zatrzymuje sie przy 160(wiecej nie bylo miejsca ale chyba by sie jescze rozpedzil ale szkoda chetac go do korbowod jeszcze bokiem wyjdzie wszak ma juz 17 latek i ok 250kkm;) pali na dotyk(w zasadzie zawsze tak bylo zdziwilem sie ze moze byc jeszcze lepiej- kazdy zawsze mowil jak jescze nie grzebalem ale zajeb... dotykasz i od razu gada) spalanie zeszlo troszke udalo mi sie w miescie 9l na 100

chyba wiecej juz od niego nie moge wymagac jak myslicie??

[ Dodano: Pią Maj 26, 2006 23:56 ]
czy wawalenie kata cos da, bo wyglada tak jak by siedzial od nowosci



Awatar użytkownika
darkkrk
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 220
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 15:25
Lokalizacja: Krakow
Kontakt:

Post autor: darkkrk » sob sie 19, 2006 01:24

mam pytanko !!! mam problemik z glofem II 91rok gaznik pierburg 2ee benzynka + gaz i zauwazylem ze jak dodaje gazu to przy obrotach 2000-2500 mam dziure i samochod mi nie ciagnie dopiero jak sie rozkreci na 3000 obrotow to zasuwa czy ktos wie co to moze byc? prosze o pomoc z gory dzieki


Moje byłe mkIII http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=166720
[url=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/06a380425da433fb.html][img]http://images43.fotosik.pl/164/06a380425da433fbm.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
kosmot
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 48
Rejestracja: ndz sie 13, 2006 17:39
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: kosmot » sob sie 19, 2006 10:13

darkkrk pisze:mam pytanko !!! mam problemik z glofem II 91rok gaznik pierburg 2ee benzynka + gaz i zauwazylem ze jak dodaje gazu to przy obrotach 2000-2500 mam dziure i samochod mi nie ciagnie dopiero jak sie rozkreci na 3000 obrotow to zasuwa czy ktos wie co to moze byc? prosze o pomoc z gory dzieki
miałem podobny problem w swoim golfie ten gaźnik+gaz, nie wiele pomagały regulacje gazu, dopiero jak oddałem do mechanika od golfiny do znalazł walnięty czujnik w gaźniku i jakiś kabel od drugiego czujnika przy gaźniku który wogóle nie był podłączony, po naprawie auto odzyskało wigor i zaczęło jeździć, ale nic więcej Ci nie powiem bo gaźniki to nie jest moja mocna strona.


1.montaż wspomagania - wykonane
2.wymiana lamp przód na cleary - wykonane
3.wymiana atrapy bez znaczka - wykonane
4.wymiana lamp tył na cleary - wykonane
5.szeroki zderzak przód - wykonane
6.centralny zamek - wykonane
7.zegary z obrotomierzem - :(
8. przyciemniane szyby - :(
9.alufelgi - :(

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości