Problem z ogrzewaniem w MK2
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Problem z ogrzewaniem w MK2
Witam, mam golfika 2 1.8 benzyna z 1991 roku i ostatnio zauważyłem dziwny objaw. Wskazówka na wskaźniku temperatury dochodzi max pomiędzu 1 a 2 kreskę i stoi w miejscu. Silnik generalnie jest gorący, wiatrak się włącza i wszystko zachowuje się niby ok. Kiedy chciałem przetestować ogrzewanie, przesunąłem suwak na "ciepłe" do oporu i w zasadzie grzeje ale nie specjalnie. W zimę będzie porażka jeżeli już teraz jest słabo. Powietrze jest mocno letnie. Linki są dobre, nawiew działa dobrze. Płyn jest w zbiorniczku, nic nie ubywa, chłodnica cała. Poradzcie co zrobić. Jak z tym wskaźnikiem temperatury? Co zrobić z tym ogrzewaniem?
Proponuje sprawdzić dwa zawory zwrotne które idą do nagrzewnicy może któreś z nich się zastały(ja tak miałem). Objawy miałem podobne do ciebie wskazówka nie była w pionie cały czas, jak również zimom nie grzało mi w samochodzie (latem wymieniałem nagrzewnice wiec wykluczyłem zamulenie jej) . Okazało się ze jeden z zaworów zwrotnych nie przepuszczał wody do nagrzewnicy, wywaliłem je wogóle i już miałem po problemie. I grzało mi w samochodzie :d
Zawory te znajdują się w komorze silnika na obu wężach do nagrzewnicy i są połączone takim mały wężykiem.
pozdrawiam
a drugi jest prawdopodobnie koloru czarnego, przynajmniej ja tak mialem
Zawory te znajdują się w komorze silnika na obu wężach do nagrzewnicy i są połączone takim mały wężykiem.
pozdrawiam
a drugi jest prawdopodobnie koloru czarnego, przynajmniej ja tak mialem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony pt sie 18, 2006 16:06 przez GUCCIO, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Golf MK II 1,6 PN teraz Golf MK III 1,8 GT
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
to co jest na zdjeciu powyzej (zdjecie zresztą jest moje - plagiat) to nie jest zawór zwrotny tylko to jest termostat ogrzewania, jest on zamontowany na rurce gumowej i dacej do kabiny, na drugiej rurce jest zamontowany trójnik i połączony jest on z pierwszym wężem, termostat jest po to by w fazie rozgrzewania silnika niepotrzebnie szedł płyn w obieg ogrzewania 9wiedomo nagrzewnica też daiała jak chłodnica), najpierw sie otw. ten termostat a potem duży obieg sie otwiera (ten na chłodnicę), ale trzeba pamietać ze niewiele wersji golfa to miało
PS: niezakładaj dwóch jednakowych tematów
PS: niezakładaj dwóch jednakowych tematów
...
misiek10111 przepraszam że użyłem twojego zdjęcia ale akurat przeglądałem forum i zobaczyłem ze jest zdjęcie ale w innym temacie wiec go użyłem, nie wiedziałem ze cię to w jakiś sposób dotknie lub wpłynie na twoja psychikę .misiek10111 pisze:to co jest na zdjeciu powyzej (zdjecie zresztą jest moje - plagiat) to nie jest zawór zwrotny tylko to jest termostat ogrzewania, jest on zamontowany na rurce gumowej i dacej do kabiny, na drugiej rurce jest zamontowany trójnik i połączony jest on z pierwszym wężem, termostat jest po to by w fazie rozgrzewania silnika niepotrzebnie szedł płyn w obieg ogrzewania 9wiedomo nagrzewnica też daiała jak chłodnica), najpierw sie otw. ten termostat a potem duży obieg sie otwiera (ten na chłodnicę), ale trzeba pamietać ze niewiele wersji golfa to miało
PS: niezakładaj dwóch jednakowych tematów
a co do termostatu to nie wiedziałem ze to je to, porostu jak to zdjąłem i zobaczyłem ze tam jest strzałka kierunkowa to pomyślałem ze to jest zawór zwrotny. przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Ostatnio zmieniony pt sie 18, 2006 16:10 przez GUCCIO, łącznie zmieniany 1 raz.
Był Golf MK II 1,6 PN teraz Golf MK III 1,8 GT
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
OKi misiek10111 już po temacie ja cię przeprosiłem, ze wykorzystałem twoje zdjęcie.
a ten koleś co zakłada twa takie same tematy niech się zastanowi następnym razem co robi bo później wychodzi tak jak wyszło. pozdrawiam
a ten koleś co zakłada twa takie same tematy niech się zastanowi następnym razem co robi bo później wychodzi tak jak wyszło. pozdrawiam
Był Golf MK II 1,6 PN teraz Golf MK III 1,8 GT
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images22.fotosik.pl/117/f835b50dffc9476a.jpg[/img][/url]
[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images21.fotosik.pl/28/f649346d0807a928.jpg[/img][/url]
kiedys mialem tak samo byla zakamieniona nagrzewnica odpielem weze z niej przy silniku i kilkanascie razy przeplukalem kupionym w netto srodkiem o nazwie szczur do rur.pomoglo super,na tym srodku pisze nie stosowac do aluminium ale...gdyby nagrzewnica byla w bardzo zlym stanie pewnie sitko by z niej zostalo.
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
Chłopaki może ja się podłoncze umnie jest coś podobnego ale nie do końca. Umnie jak jeżdze spokojnie 80-100 km\h to grzeje aż parzy, ale jak tylko depne tak 12-140 km\h albo wyciągam go na biegach po mieście to z wywieczników ziąb. Termostat wymieniłem, węże są gorące wszystkie co to może być??
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 311 gości