[mk IV] - Benzyniak a chodzi jak disel !!!!

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

[mk IV] - Benzyniak a chodzi jak disel !!!!

Post autor: Kris99 » czw sie 17, 2006 10:49

Powiedzcie mi co moze być przyczyną tego ze mój mk IV 1.4 16V chodzi troche głośniej niz powinien chodzić zwykjły benzyniak. Auto kupiłem rok temu z drugiej reki, jest z 2001 roku, cały czas było serowswane do 2005 roku. . Nie wiem jak chodziło od nowości. Ale wydaje mi sie ze chodzi troche zbyt dieslowsko. Rozumiem że wmontowany jest układ kompensacji zaworów i na poczatku autko może chodzic głośniej (tak pisza w instrukcji golfa), ale ono chodzi tak cały czas. Wczesniej miałem padnięta sonde lambda ale to spoko, wymieniłem i silnik chodzi równomiernie ale zbyt głosno.
Czy ktos coś wie na ten temat i mógłby sie podzielic opinia.

Oczywiscie przy okazji zlokalizowania padnietej lambdy podłączony byłem do kompa i nic innego nie wyszło.


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » czw sie 17, 2006 11:05

moze padaja popychacze hydrauliczne wtedy klekocze jak disel



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw sie 17, 2006 11:05

a jak osiągi ?? spalanie oleju ?? kłopoty z uruchamianiem zimnego silnika ?? jakieś inne objawy ?? moze to cos z elektryka - swiece masz świeże ?? albo rzeczywiscie (bardziej prawdopodobna) że to coś z rozrządem np. ta hydrauliczna regulacja luzow zaworowych - ona jak nie działa to daje taki metaliczny klekot, kiedy ostatnio zmieniałeś olej i filtr oleju i jakiej jest gęstości ?? :bigok:


TDPower

emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » czw sie 17, 2006 11:07

a moze olej juz do wymiany - na przejechanym oleju slabe cisnienie i zawory klekocza bo popychacze luzu nie kasuja



Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw sie 17, 2006 11:10

adisb pisze:Witam, umnie jest to samo mimo ze mam silnik 1.6 (8 zaworowy) mi to nie przeszkadza ale czesto znajomi mi sie pytaja czy to disel a jak mowie ze nie to nie chca uwierzyc :bigok: moze ten typ tak ma :grin:
tak ten typ (benzyna VW) tak ma - wielu ludzi tak jeździ bo ponoć można jakiś czas tak jeździć, ale z tego co wiem to zwłaszcza w silnikach 8V (mk2/3) wymiana nie kosztuje fortuny zdajsie że coś koło 30 pln/zawór, nie wiem jak w mk4 16V...


TDPower

Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Kris99 » czw sie 17, 2006 11:40

ppoll27 pisze:a jak osiągi ?? spalanie oleju ?? kłopoty z uruchamianiem zimnego silnika ?? jakieś inne objawy ?? moze to cos z elektryka - swiece masz świeże ?? albo rzeczywiscie (bardziej prawdopodobna) że to coś z rozrządem np. ta hydrauliczna regulacja luzow zaworowych - ona jak nie działa to daje taki metaliczny klekot, kiedy ostatnio zmieniałeś olej i filtr oleju i jakiej jest gęstości ?? :bigok:

CZołem
A wiec:
Spalanie oleju w normie - jie bierze dużo
Świece NGK - 3 elektrodowe nowe
Filtr paliwa nowy
Rozrząd zrobiony po 90 000 w serwisie (obecnie mam 110 000)
Olej zmieniany systematycznie (kwiecień 2006) - Mobil 1 5W 50 (łącznie z filtrem)

Może to faktycznie coś z popychaczami zaworów - da sie to jakos sprawdzić ? VAG chyba tego nie wykrywa no nie ?

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 11:42 ]
adisb pisze:Witam, umnie jest to samo mimo ze mam silnik 1.6 (8 zaworowy) mi to nie przeszkadza ale czesto znajomi mi sie pytaja czy to disel a jak mowie ze nie to nie chca uwierzyc :bigok: moze ten typ tak ma :grin:

Szkoda ze nie miałem go od nowości - dawno juz tak Ci chodzi ?
Moze u mnie to zaczelo sie jak zmienili rozrząd ? . jak go kupiłem to miał 104 000 km wiec nie wiem jak chodził wczesniej. Ale kurcze w autoryzowanym serwisie chyba by badziewia nie odwalili, choć kto wie ?

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 11:43 ]
emgrala pisze:a moze olej juz do wymiany - na przejechanym oleju slabe cisnienie i zawory klekocza bo popychacze luzu nie kasuja
Olej raczej nie- zawsze wymieniany był regularnie wg. zaleceń producenta. najrzadziej raz w roku

[ Dodano: Czw Sie 17, 2006 11:44 ]
ppoll27 pisze:
adisb pisze:Witam, umnie jest to samo mimo ze mam silnik 1.6 (8 zaworowy) mi to nie przeszkadza ale czesto znajomi mi sie pytaja czy to disel a jak mowie ze nie to nie chca uwierzyc :bigok: moze ten typ tak ma :grin:
tak ten typ (benzyna VW) tak ma - wielu ludzi tak jeździ bo ponoć można jakiś czas tak jeździć, ale z tego co wiem to zwłaszcza w silnikach 8V (mk2/3) wymiana nie kosztuje fortuny zdajsie że coś koło 30 pln/zawór, nie wiem jak w mk4 16V...
Mówisz o popychaczach ?


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

manty
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: pn lip 03, 2006 21:01
Lokalizacja: świętokrzyskie

Post autor: manty » czw sie 17, 2006 12:06

witam, ja mam to samo w swoim 1.4 16V. ten typ tak ma :grin: poczytaj sobie na forum otym silniku.
moj chodzi glosno na zimnym ale po rozgrzaniu silnika bardzo cicho



Boogie

Post autor: Boogie » czw sie 17, 2006 12:09

manty pisze:witam, ja mam to samo w swoim 1.4 16V. ten typ tak ma :grin: poczytaj sobie na forum otym silniku.
moj chodzi glosno na zimnym ale po rozgrzaniu silnika bardzo cicho
Panowie chopaki z VAG całe serce włożyli w siniki TDI i po prostu silnik ma klekotac i tyle...
:satan: :satan: :satan:



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » czw sie 17, 2006 12:09

manty pisze:witam, ja mam to samo w swoim 1.4 16V. ten typ tak ma poczytaj sobie na forum otym silniku.
moj chodzi glosno na zimnym ale po rozgrzaniu silnika bardzo cicho
i tak powinno byc a jak na cieplym dalej klekocze to popychacze do bani



Awatar użytkownika
Kolec
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 93
Rejestracja: pn cze 19, 2006 16:08
Lokalizacja: Rzeszów
Auto: VW Golf 7.5 150KM

Post autor: Kolec » czw sie 17, 2006 12:34

A jak na ciepłym czasem zaklekocze? (tak jak by spalanie stukowe było)


Pozdrawiam
>KOLEC<
"Lepiej w Życiu stracić Chwilkę, niz w Chwilce stracić Życie"

Obrazek

Awatar użytkownika
Kris99
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 80
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 14:17
Lokalizacja: Sanok

Post autor: Kris99 » czw sie 17, 2006 12:57

Kolec pisze:A jak na ciepłym czasem zaklekocze? (tak jak by spalanie stukowe było)
Tutaj cały bajer jest w tym że może nie klekocze, może to za mocne słowo he..he ale po prostu chodzi ciut ciszej niż diesel ale wręcz bardzo podobnie i to nie zaleznie czy ciepły czy zimny. A co do tego że po nagrzaniu powinien łazic cicho to tak właśnie napisali w intrukcji WV Golfa - jest to system kompensacji zaworów i on po właczeniu silika ma ustawic zawoy - jak je dopasuje jest Ok i silnik ma chodzic ciszej. Tutaj problem jest typy czego tak chdozi cały czas ?.
Widze że najczesciej pojawia sie hasło : POPYCHACZE HYDRAULICZNE , moze macie racje - nie mniej jednak wnioski mozna wyciągnąć. Ile kosztuje ewentualna wymiana popychaczy w IV-ce (16 V) ?


Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » czw sie 17, 2006 14:17

adisb pisze:Umnie oleju nie lyka odpala dobrze moze czas wymienic swiece i kabelki ale mysle ze moga miec wplyw na ta poduszki pod silnikiem
Poduszki pod silnikiem poznajesz po piskach przy ruszani i zmianie jedynka/dwójka (przy odpuszczaniu sprzęgła) no chyba że już są totalnie zjechane to po drganiach karoserii ;)
Klekotanie - na 99% popychacze regulowane hydrauliczne - czasem padają wszystkie, czasem kilka, jeśli po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy dalej je słychać to ja bym się rozglądał za wymianą przy przebiegu rzędu 120 - 150 tys km to na 99% one. W przedwczesnym zużyciu "pomaga" jazda na obrotach na nierozgrzanym silniku (zwłaszcza jak sie stosuje olej mineralny) i zawsze ok. 30 sekund po odpaleniu nie dodawać gazu, wtedy służa długo. Moim zdaniem do silników z taka regulacją luzu powinno się lać 10W40 półsyntetyk - wtedy działają optymalnie, 15W40 może być zbyt gęsty. Wymiana niestety może być kosztowna w astrze 1,4 16V za same części 16 x 60 PLN + robota.
:bigok:


TDPower

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 312 gości