[Fabia 1.4 16V] Dym z filtra powietrza... co to jest??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[Fabia 1.4 16V] Dym z filtra powietrza... co to jest??
Witajcie!.. dzis po powrocie z przejażdżki naszą rodzinną Skodą Fabią, zauważyłem ze z pod maski przez grill wydobywa się dym... od razu dzwigłem maske i leciał taki delikatny dymek z filtra powietrza... dodam że przejechałem autem 7 km... w górzystym terenie... ale pierwszy raz coś takiego się mi przytrafiło... i jestem zaniepokojony... moze ktos wie co to jest???
Dymek szedł dokładne z obudowy filtra powietrza, która jest jednoczesnie pokrywą na silniku.. nie wiem dokladnie jakiego koloru, ale raczej jasny... biały dymek
[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 22:33 ]
nie mam fotki silnika w tej chwili bo bym pokazał...
[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 22:36 ]
z prawej strony tej pokrywy, tuż za atrapą jest wlot powietrza...
[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 22:33 ]
nie mam fotki silnika w tej chwili bo bym pokazał...
[ Dodano: Wto Sie 15, 2006 22:36 ]
z prawej strony tej pokrywy, tuż za atrapą jest wlot powietrza...
dym z filtra powietrza
parę dni temu robiłem taki motor. klient miał skode z tym silnikiem od nowości. po przebiegu 26000km silnik zaczął spalać olej. i to w dużych ilościach. 1,5L na 1000km. szok!!!!!!! był w ASO to mechanik powiedział mu że jest to normalne czasami trafiają się takie egzemplarze. Rozebrałem silnik, wymieniłem pierścienie oraz uszczelniacze zaworowe. narazie jest wszystko OK> Ale co zauważyłem pod kolektorem ssącym jest taki plastikowy pojemnik do którego dostają sie przedmuchy ze skrzyni korbowej a potem doprowadzone są tzw. odmą do obudowy filtra powietrza. wewnątrz pojemnika jest taka druciana pleciąka najprawdopodobniej możesz miec to zapchane. Więc przez to utrudnione jest odpowietrzenie silnika. jak mu troche wstawiłeś to ciśnienie w skrzyni korbowej wzrosło i mogło wyrzucić do filtra. Trzeba to wymontować i dokładnie wymyć w benzynie... pozdrawiam.. powodzenia..
burzacki
mam dokładnie podobne objawy.... 30000 km przebiegu i zużywa dużo oleju... ile może kosztować taka naprawa???burzacki pisze:parę dni temu robiłem taki motor. klient miał skode z tym silnikiem od nowości. po przebiegu 26000km silnik zaczął spalać olej. i to w dużych ilościach. 1,5L na 1000km. szok!!!!!!! był w ASO to mechanik powiedział mu że jest to normalne czasami trafiają się takie egzemplarze. Rozebrałem silnik, wymieniłem pierścienie oraz uszczelniacze zaworowe. narazie jest wszystko OK> Ale co zauważyłem pod kolektorem ssącym jest taki plastikowy pojemnik do którego dostają sie przedmuchy ze skrzyni korbowej a potem doprowadzone są tzw. odmą do obudowy filtra powietrza. wewnątrz pojemnika jest taka druciana pleciąka najprawdopodobniej możesz miec to zapchane. Więc przez to utrudnione jest odpowietrzenie silnika. jak mu troche wstawiłeś to ciśnienie w skrzyni korbowej wzrosło i mogło wyrzucić do filtra. Trzeba to wymontować i dokładnie wymyć w benzynie... pozdrawiam.. powodzenia..
i pomyśleć że moj 18 letni Golf praktycznie nie zużywa oleju.... ciekawe jak bedzie wyglądać nasza Fabia za 12 lat....
Ostatnio zmieniony śr sie 16, 2006 10:11 przez zbyszegk, łącznie zmieniany 1 raz.
Czy zapchanie tego pojemnika powoduje że ciśnienie wyżuca olej do komory spalania powodując takie zużycie oleju ?
To czy ten pojemnik jest zapchany łatwo sprawdzić odłączając na pracującym silniku wąż który idzie do filtra powietrza,jak idą opary to jest ok,samo odkręcenie pojemnika jest dość kłopotliwe(mk IV) trudne dojście,z tyłu na trzech śrubach jak się nie mylę
To czy ten pojemnik jest zapchany łatwo sprawdzić odłączając na pracującym silniku wąż który idzie do filtra powietrza,jak idą opary to jest ok,samo odkręcenie pojemnika jest dość kłopotliwe(mk IV) trudne dojście,z tyłu na trzech śrubach jak się nie mylę
[Fabia 1,4 16v] Dym z filtra...co to jest??
koszt naprawy u mnie w warsztacie ok.1100-1300zł. jak będziesz zainteresowany tel. 502-649-579...
burzacki
[Fabia 1,4 16v] Dym z filtra...co to jest??
wydaje mi się że to nic nie da. Ponieważ jak robiłem silnik jak wcześniej pisałem. to ewidentną przyczyną były pierścienie tłokowe. pierścień olejowy był zapieczony. widocznie jakaś firma ITALY. była dostawcą części. a co mogę podkreślic to na głowicy był napis MADE IN POLAND. Więc VW robi na siłe oszczędności w kosztach produkcji.. jak większoś producentów nowych aut, ale życzę CI powodzenia!!!!! Miejmy nadzieje że ten olej coś da.
burzacki
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 366 gości