Diesel ssanie działa czy nie??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- MaSa_Golf
- Gadatliwa bestia
- Posty: 708
- Rejestracja: czw paź 14, 2004 09:39
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Diesel ssanie działa czy nie??
W moim Golfiku 1.6D '87, ta wajcha po lewej u dołu obok kierownicy tzw. przyspieszacz, nie zmienia nic, tak jakby nie działała. Odpala tak samo (tak mi się wydaje) i z wyciągnięta wajcha, i bez wyciągnietej.
Natomiast u mojego kuzyna w Golfie 1.6D '88 wyciągnięcie tego ustrojstwa powoduje znaczny wzrost obrotów silnika.
Czytałem, że są dwa rodzaje tego przyspieszacza, ale jedni mówia że te które zmieniaja kąt wyprzedzenia zapłonu bodajże były od '85, znowu inni że od '87 i już sam nie wiem co myśleć.
Proszę o wyjaśnienie o co tu chodzi
Natomiast u mojego kuzyna w Golfie 1.6D '88 wyciągnięcie tego ustrojstwa powoduje znaczny wzrost obrotów silnika.
Czytałem, że są dwa rodzaje tego przyspieszacza, ale jedni mówia że te które zmieniaja kąt wyprzedzenia zapłonu bodajże były od '85, znowu inni że od '87 i już sam nie wiem co myśleć.
Proszę o wyjaśnienie o co tu chodzi
Mam to samo.Tylko jakis czas temu auto mialem u mechanika.Robil wtryski i takie tam.I przed ta wizyta jak wyciagalem ssanie to widac bylo roznice w obrotach silnika, a teraz nie ma roznicy i auto lepiej pali bez ssania niz z saniem.A teraz jak odpalam to musze go troche na gazie potrzymac bo gasnie i telepie go troche.
- dr Richie
- Ma gadane
- Posty: 202
- Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
- Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
- Kontakt:
mogę tylko napisać, że w TD przyspiesza zarówno zapłon jak i lekko obroty, a w zwykłym D tylko zapłon. (nie wiem jak inne silniki, bo w rodzinie mam tylko 1.6D i 1.6TD).
Skoro gorzej odpala po wyciągnięciu dźwigni, to widać, że pompiarz dał ciała i xle ustawił linkę. Możesz to skorygować samemu przestawiając długość linki przy pompie, nie wieadomo też, czy się sprężynka w pompie nie wyhaczyła (nie pamiętam dokładnie). Możliwości jest kilka, kombinuj!
Skoro gorzej odpala po wyciągnięciu dźwigni, to widać, że pompiarz dał ciała i xle ustawił linkę. Możesz to skorygować samemu przestawiając długość linki przy pompie, nie wieadomo też, czy się sprężynka w pompie nie wyhaczyła (nie pamiętam dokładnie). Możliwości jest kilka, kombinuj!
był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...
(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)
Mam 1,6TD z 88r i u mnie roznica jest widoczna. zwieksza obroty i auto chodzi rowniej. mam natomiast pytanko czy takie przyspieszenie zaplonu powoduje zwiekszenie zuzycia paliwa ?? no i jak to sie do zuzycia jesli powiedzmy ktos nie wylaczyl i przejechal jakies 100km jadac normalnie. Nio i juz ostatnie Kiedy najlepiej wylaczyc przyspieszacz (jak silnik sie rozgrzeje, chwilke po odpaleniu czy tez nie ma to znaczenia ??
Pozdrawiam
Slawek
Pozdrawiam
Slawek
Ja mam 1,6D z 86r i przy włączeniu "ssania" lepiej odpala, ale nie czuć różnicy w obrotach, mój tatko ma 1,6TD z 91 i u niego lepiej odpala i obroty są większe.
Mój VW Golf
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=22862
[url=http://www.vaglodz.pl/][img]http://img59.imageshack.us/img59/497/bannerbqkopia.jpg[/img][/url]
- Michael G60
- Forum Master
- Posty: 1332
- Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
- Lokalizacja: (RBR...)
- Kontakt:
Dzieki za infovszywiec pisze:mam 1.6 TD i u mnie po wyciagnieci wajchy lapiej pali i obroty sa troszke wyzsze.
pamietaj jednak gdy ruszasz wylacz ta wajche
ona jest tylko do lepszego zaplonu
W sumie to tak zawsze robilem - odpalilem, wyjechalem z podworka, pozamykalem, wajche wylacz i w droge
Ale zawsze lepiej wiedziec dokladnie
Jeszcze raz dzieki
Pozdro:
Slawek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 321 gości