[Mk3 tdi] Problem z termostatem czy czujnikiem teperatury???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » pn sie 14, 2006 13:46

Pikus, z Twojej odpowiedzi mozna wywnioskowac ze 80 w trasie to norma (teraz jest lato) Czyli mam rozumiec ze w zime przy duzych predkosciach silnik bedize mial jeszcze ponizej 80? BZDURA, jak masz cos walniete to w rzeczywistosci tak bedzie. Zauważ że termostat nie otwiera sie na maxa przy 87 stopniach, to jest temp otwarcia poczatkowego, on otwiera sie na fulla przy bodajze 102 stopniach. Przy 90 stopniach masz duzy obieg ale skrecony tak ze powinien trzymac 90 stopni. Nie wiem juz jak to argumentowac. Moze zrobimy ankiete? JAKA TEMP MA TWOJ GOLF :hmm: To wtedy sie przekonasz...


Pozdrawiam
dzikgtc

Pikus
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 128
Rejestracja: śr sty 25, 2006 17:58
Lokalizacja: RYBNIK
Kontakt:

Post autor: Pikus » pn sie 14, 2006 14:21

dzikgtc pisze:Pikus, z Twojej odpowiedzi mozna wywnioskowac ze 80 w trasie to norma (teraz jest lato) Czyli mam rozumiec ze w zime przy duzych predkosciach silnik bedize mial jeszcze ponizej 80? BZDURA, jak masz cos walniete to w rzeczywistosci tak bedzie. Zauważ że termostat nie otwiera sie na maxa przy 87 stopniach, to jest temp otwarcia poczatkowego, on otwiera sie na fulla przy bodajze 102 stopniach. Przy 90 stopniach masz duzy obieg ale skrecony tak ze powinien trzymac 90 stopni. Nie wiem juz jak to argumentowac. Moze zrobimy ankiete? JAKA TEMP MA TWOJ GOLF :hmm: To wtedy sie przekonasz...
to zle rozumisz. Ja nie powiedzialem ze tem. w zime spadnie ponizej. Gdyby tak bylo jak mowisz to ludzie w zime nie kaladaliby kartonow przed chlodnice. NIe mam zamiru sie wiecej z Toba sprzeczac, to jest ostatni post wtym temacie kierowany do Ciebie. Ty masz swoje racje a ja swoje.



marekx2710
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 97
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:41
Lokalizacja: roztocze
Kontakt:

Post autor: marekx2710 » pn sie 14, 2006 15:07

przepraszam, że się wtrące ale wkładanie kartonów przed chłodnicę w zimie to bzdura i nie ma racji bytu jeżeli układ jest sprawny



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » pn sie 14, 2006 22:51

dzikgtc pisze:Pikus, z Twojej odpowiedzi mozna wywnioskowac ze 80 w trasie to norma (teraz jest lato) Czyli mam rozumiec ze w zime przy duzych predkosciach silnik bedize mial jeszcze ponizej 80? BZDURA
nie bedzie mniejsza bo jak bedzie wyplywal plyn z silnika chlodniejszy niz temp. otwarcia to on sie zamknie i pusci wtedy jak wzrosnie do temp. otwarcia i tak w kolo i wten oto sposob temp. na termometrze powinna sie pokrywac +/- z temp otwarcia termostatu a czujnik temp jest zaraz przed termostatem wiec powinien wskazywac jego temp otwarcia chyba ze na postoju chlodnica niewyrabia i w tedy temp rosnie do takiej temp jaka ma wlacznik od wentylatora
tyle teoria
a zycie?



Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » pn sie 14, 2006 23:38

Hmmm, nie chce tutaj po raz kolejny pisac ze ma byc 90 :hmm: Niech kazdy zostanie przy swoich racjach, wyjdzie zdrowiej dla obu stron :pub:


Pozdrawiam
dzikgtc

emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » pn sie 14, 2006 23:41

:partyman:



Awatar użytkownika
janek822
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 405
Rejestracja: ndz lip 09, 2006 04:48
Lokalizacja: Śląsk(K-ck)
Kontakt:

Post autor: janek822 » wt sie 15, 2006 08:17

No i wszystko jasne, sprawdziłem dolny wąż od chłodnicy i jest lekko ciełpawy :P a wentylator sie wogóle nie załancza na postoju nawet jakby silnik chodził pół dnia. Jutro przelew :bajer: to jade po nowy termostat, poduszke pod silnik, i pare innych gratów.
:bigok:


chip+216(made in mirass) = około 130PS/290NM narazie :)

Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » wt sie 15, 2006 10:35

Tak czytam temat i dochodzę do wniosku, że u mnie chyba też termostat do wymiany...

Zweryfikujcie:
Jak jadę, to mam około 75-80 stopni, dopiero w korkach dochodzi do około 90-95 i włącza się wentylator, który wyłącza się przy 90 stopniach. Tak pewnie nie ma być?


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Awatar użytkownika
dzikgtc
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 419
Rejestracja: ndz cze 04, 2006 17:15
Lokalizacja: Gryfice
Kontakt:

Post autor: dzikgtc » wt sie 15, 2006 11:18

Pi, masz tak jak mam ja :grin: Pewnikiem masz otwarty termostat i caly czas jezdzisz na duzym obiegu, powinno byc te 87-90stopni na trasie. A ze w miescie dochodzisz do 95 to normalka, przeciez silnik chodzi a chlodzenia nie ma. Sprawdz dolny waz od chlodnicy czy nie nagrzewa sie na rowni z gornym wezem. Do 84/87stopni powinien byc chlodny, jak masz inaczej to masz walniety termostat...


Pozdrawiam
dzikgtc

Awatar użytkownika
Pi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 270
Rejestracja: pt wrz 30, 2005 01:04
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Pi » wt sie 15, 2006 18:58

Dobra, będę macał i się dowiem. :)

A tak BTW, ile może kosztować termostat?


[img]http://images37.fotosik.pl/111/1d053f09877e28c9.png[/img]

Gitner
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: śr lis 03, 2004 21:07
Lokalizacja: Z tłumu
Auto: Szukam... i NC700X

Post autor: Gitner » wt sie 15, 2006 19:51

Pi pisze:A tak BTW, ile może kosztować termostat?
Od 20zl w gore..

Pozdro
Gitner


2004 - 2010 był MK3 Variant . . . od 2010 jest Variant służbowy . . .
Wykres 1Z seria + R
FAQ - Tempomat za grosze !!!

BruceLee30
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 873
Rejestracja: pt lis 05, 2004 14:18
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BruceLee30 » śr sie 16, 2006 08:47

Kup porządny za ok 40zl Wahler.
Wernet a czasami nie bierz!!



emgrala
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 162
Rejestracja: sob paź 01, 2005 13:42
Lokalizacja: Kalisz

Post autor: emgrala » czw sie 17, 2006 11:43

janek822 pisze:No i wszystko jasne, sprawdziłem dolny wąż od chłodnicy i jest lekko ciełpawy a wentylator sie wogóle nie załancza na postoju nawet jakby silnik chodził pół dnia. Jutro przelew to jade po nowy termostat, poduszke pod silnik, i pare innych gratów.

gdyby tak bylo u ciebie to temperatura byla by zawysoka w trasie i po miescie bo termostat sie nie otwiera a pisales w pierwszym poscie ze ci sie nie nagrzewa do odpowiedniej temperatury (jest za mala) a to by byl znak ze termostat za predko sie otwiera



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 278 gości