[mk2][PF] wspomaganie kierownicy, plyn itp

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Kontakt:

[mk2][PF] wspomaganie kierownicy, plyn itp

Post autor: gogi » pn sie 14, 2006 20:11

Witam,
byc moze jestem w bledzie, ale zaryzykuje ze element zaznaczony na zdjeciu (w prawym dolnym rogu) to zbiorniczek od plynu od wspomagania.
Mam pytanie dot w/w zagadnienia:
1) czy to jest rzeczywiscie zbiornik plynu do wspomagania
2) co sie moze stac, jesli przez dluzszy czas plyn jest znacznie ponizej minimum
3) nie wiem jakiej firmy byl wlewany plyn, wiec czy mozna zrobic dolewke "byle jakim" plynem

Dzieki i pozdrawiam
Ostatnio zmieniony pn sie 14, 2006 20:33 przez gogi, łącznie zmieniany 1 raz.


--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » pn sie 14, 2006 20:16

gogi pisze:byc moze jestem w bledzie, ale zaryzykuje ze element zaznaczony na zdjeciu (w prawym dolnym rogu)
A ja zaryzykuje stwierdzenie że żadnego zdjecia nie widze....



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » pn sie 14, 2006 20:32

Ja też nie widzę!!! :bigok:

Ale pewnie jest taki czerwonokrwisty, więc to ten.
Wlej jakiegoś ATF klasy dexron II lib III lepiej, koszt 20-30 zł litr markowego, np. mobila. A skoro jest za mało, to zaryzykuję stwierdzenie :blush: , że gdzieś ubywa, leje pompa lub przekładnia lub wąż na złączce (1%). Sprawdź.



gogi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: pt paź 01, 2004 20:17
Lokalizacja: Kielce, Wawa
Kontakt:

Post autor: gogi » pn sie 14, 2006 20:34

Uuuupppppppppppssssssssssss :)
juz zdjecie wstawione.


--
gogi

Wcześniej MK2, teraz MK4.

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » pn sie 14, 2006 21:43

tak to zbiornik do wspomagania..
spawdź kartką papieru jaki masz kolor i taki kup w sklepie.. Nie ma określonego przebiegu i wymiany dla płynu wspomagania.. ale jak chcesz to możesz wymienić cały.. nie zaszkodzi ale coś tam pomoże...
Kupujesz taki sam kolor jaki miałeś , zlewasz stary płyn poprzez ściągnięcie węża najniżej położonego przy pompie, płyn zlatuje, możesz parę razy zakręcić silnikiem, żeby pompa reszte wypompowała, zakładasz węża, wlewasz płyn, odpalasz auto, pompa zassa płyn, dolewasz i koniec.
Pamiętaj , że poziom płynu powinien być trochę poniżej max przy wyłączonym silniku..

Co do tego, że płyn był poniżej poziomu min. to hm.. wiesz... napewno lepiej , że trochę płynu było niż gdyby wogóle nie było.. pompa napewno się nie zajechała bo miała smarowanie..



Awatar użytkownika
wojtas_GT
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 439
Rejestracja: ndz cze 25, 2006 15:32
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: wojtas_GT » wt sie 15, 2006 11:51

Aha, jeszcze jeden dziwny fakt zaobserwowałem. W moim golfie jest lekko zapocona oś koła pasowego pompy, ale nie kapie. Zimą trochę dolałem, może ze dwie setki. Co ciekawe od tamtego czasu o dziś nie ubyło, a nawet się podniosło z centymetr na miarce - co świadczy o tym, że ten ATF jest dość rozszerzalny temperaturowo (np.-15 do +35 i już widać zmiany poziomu).



Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » wt sie 15, 2006 11:55

wojtas_GT, jeśli jest tylko wilgotno nie ma co się denerwować, jeśli zaczyna kapać trzeba poważnie myśleć o regeneracji lub wymianie.
wojtas_GT pisze:ATF jest dość rozszerzalny temperaturowo
jak praktycznie każda ciecz w takich zastosowaniach.


Frakcja Proud Member

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 315 gości