[mk2] obrotomierz

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

mardre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 08, 2006 17:52
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mardre » ndz sie 06, 2006 14:15

nie jest to dokladnie ta moja ale wyglada to mniej wiecej tak


Obrazek


i juz chyba wiem o co chodzi "IGNITION BOOSTER" to jest chyba polaczenie cewki zaplonowej z kontrolerem zaplonu (modulem zaplonu)



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » ndz sie 06, 2006 21:09

mardre pisze: juz chyba wiem o co chodzi "IGNITION BOOSTER" to jest chyba polaczenie cewki zaplonowej z kontrolerem zaplonu (modulem zaplonu)
zgadza sie ale zastanawiam sie teraz co z tym obrotkiem, bedzie trzeba teraz dobrze przesledzic ten schemat jak wroce do domu to postaram sie to rozkminic


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » ndz sie 06, 2006 21:15

InspBober pisze:IGNITION BOOSTER
to normalny wzmacniacz zapłonu. z kazdą chyba cewką zapłonową od trójki połączony w całość. Obawiam się że nie stąd idzie obrotek, chyba już sprawdziłeś zielony kabelek co idzie do tego z komputera i nic nie wyszło.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » ndz sie 06, 2006 23:23

Skoro masz toleldo z buda od golfa to lepiej bedzie dowiedziec sie jak to podlaczaj w toledo ale ja probujac odczytac schemat poprawiajac go dzieki twoim wskazowkom podlaczyl bym obrotomierz do aparatu zaplonowego do 3 (RED-BLK) czyli pinu 38. Niech jeszcze ktos potwierdzi moje przypuszczenia!



mardre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 08, 2006 17:52
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mardre » pn sie 07, 2006 16:17

Paweł Marek
no podlaczalem i nic z tego

InspBober
zaraz sprawdze ten pin nr 38
na marginesie, kumpel sprawdzil w jakims programie komputerowym ze wszystkimi mozliwymi instalacjami i w Toledo z silnikiem 2E obrotomierz ma byc wpiety do pinu
nr 10 lub 11, jednak mam pinout komputera i pin 10 jest opisany auto gearbox (czyli jakis sygnal do automatycznej skrzyni biegow) a pin 11 opisany jako HES signal: t2 - engine running 5.0 to 7.0 volts

sprawdze wiec dzis obie mozliwosci i dam znac

[ Dodano: 07 Sie 2006 19:56 ]
dalej echo nie dziala ani na pinie 10 ani 11 ani z 3 (RED-BLK) zaplonu, wiec teraz to juz jestem na 99,9% pewny ze obrotomierz jest uszkodzony...



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » pn sie 07, 2006 23:17

mardre pisze:wiec teraz to juz jestem na 99,9% pewny ze obrotomierz jest uszkodzony...
skoro pojawila sie taka mozliwosc ze obrotek jest walniety to ja bym na twoim miejscu, juz raczej dla zabawy, pokolei do kazdego pinu "podpioł" (a raczej dotkno doń zobaczył czy dziala i tak dalej). Chyba wiecej jak 30 min ci to nie zajmie a przynajmniej bedziesz pewien!


[url]http://rapidshare.com/files/3054669/Swap_gaznika.zip.html[/url]

mardre
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 18
Rejestracja: sob lip 08, 2006 17:52
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Post autor: mardre » sob sie 12, 2006 15:39

Do wszystkich ktorzy beda mieli w przyszlosci opisany powyzej problem:

na zdjeciu ponizej jest modul zespolony z cewka zaplonowa i nad widocznym 3-pinowym gniazdem jest plastikowa klapka, pod nia kryja sie jeszcze 2 dodatkowe piny, sygnal dla obrotomierza jest na prawym pinie wg foto.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » ndz sie 13, 2006 22:16

Kupilem licznik z obrotomierzem do swojego diesla i niestety nie dziala.Nie wiem czy mam alternator ze zlaczem W (ogladalem go i nie widzialem tam takiego zlacza).Czy istnieje mozliwosc podlaczenia go zeby obrotek dzialal jezeli nie mam tego zlacza W??Czy musze kupic alternator z tym zlaczem??I pod ktora kostke i ktory pin podpiac kabelek???Moze ktos ma fotke alternatora do diesla i moglby zaznaczyc w ktorym miejscu jest to zlacze???



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » pn sie 14, 2006 12:05

tomcio666 z tego co widze na zdjeciu tego altka to mam taki kabelek podlaczony u siebie (cerwony z czarnym paskiem i tez z plastikowa oslanka) ale jak popatrzalem gdzie ten kabelek leci to sie zdziwilem :goof: . od alternatora idzie on do czujnika w chlodnicy na dole.Nie wiem moze sie pomylilem ale chyba tak on szedl.Sproboje jeszcze przeczyscic wtyczke albo zmienic koncowke i zobacze czy obrotek bedzie chodzil.Zrobie tez fotke swojego altka.



bodzio_j
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3850
Rejestracja: sob lip 09, 2005 10:05
Lokalizacja: Skawina
Kontakt:

Post autor: bodzio_j » pn sie 14, 2006 12:07

yaroz, złącze W jest opisane, takie dość spore.



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » pn sie 14, 2006 14:32

Juz wszystko gra :bigok: to jednak byl ten kabelek (czerwono-czarny) tylko drugi koniec tego kabla mialem podpiety do innej wtyczki i dlatego obrotek nie smigal :)) a na alternatorze nie bylo oznaczenia W dlatego mialem watpliwosci.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 186 gości