MK3 1.6 ABU - brak przepływomierza?
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
MK3 1.6 ABU - brak przepływomierza?
Witam wszystkich!!!
Czytając wypowiedzi na forum dowiedziałem się, że 1.6 ABU nie posiada przepływomierza - czy jest to możliwe???
W takim razie co steruje przepływem odpowiedniej ilości powietrza?
Pozdro
Czytając wypowiedzi na forum dowiedziałem się, że 1.6 ABU nie posiada przepływomierza - czy jest to możliwe???
W takim razie co steruje przepływem odpowiedniej ilości powietrza?
Pozdro
ABU to silnik zasilany w paliwo poprzez system jednopunktowego wtrysku elektornicznego Mono-Motronic MA 1.2.3
Za sterowanie tym system odpowiada ECU, ktory zbiera informacje jedynie z czujnika temperatury i sondy lambda (czyli czujnika tlenu) - w takim prostym wtrysku zueplnie wystarczaja seryjnie zgrana mapa wtrysku + wlasnie info z tych dwoch czujnikow. Przeplywomierz nie jest potrzebny - zreszta nie wystepuje tez w bardziej zaawansowanych jednostkach (np. w 2.0 16V 150 KM ABF)
Za sterowanie tym system odpowiada ECU, ktory zbiera informacje jedynie z czujnika temperatury i sondy lambda (czyli czujnika tlenu) - w takim prostym wtrysku zueplnie wystarczaja seryjnie zgrana mapa wtrysku + wlasnie info z tych dwoch czujnikow. Przeplywomierz nie jest potrzebny - zreszta nie wystepuje tez w bardziej zaawansowanych jednostkach (np. w 2.0 16V 150 KM ABF)
Dzięki za wyczerpującą wypowiedź!SToRM pisze:ABU to silnik zasilany w paliwo poprzez system jednopunktowego wtrysku elektornicznego Mono-Motronic MA 1.2.3
Za sterowanie tym system odpowiada ECU, ktory zbiera informacje jedynie z czujnika temperatury i sondy lambda (czyli czujnika tlenu) - w takim prostym wtrysku zueplnie wystarczaja seryjnie zgrana mapa wtrysku + wlasnie info z tych dwoch czujnikow. Przeplywomierz nie jest potrzebny - zreszta nie wystepuje tez w bardziej zaawansowanych jednostkach (np. w 2.0 16V 150 KM ABF)
nawiasem mówiąc jeśli lambda jest uszkodzona to wtedy są zbierane błędne ifnormacje i mogą dziać się dziwne rzeczy - typu brak mocy przy wciśniętym gazie w podłoge?
Oczywisciezylo pisze:nawiasem mówiąc jeśli lambda jest uszkodzona to wtedy są zbierane błędne ifnormacje i mogą dziać się dziwne rzeczy - typu brak mocy przy wciśniętym gazie w podłoge?
Albo moze pokazywac ze jest za ubogo i komputer z uporem maniaka bedzie wzbogacal mieszanke (powodujac zalewanie silnika) lub tez na odwrot - lambda bedzie wskazywala ze jest za bogato i komp bedzie ograniczal dawke
To oczywiscie maksymalnie skrajne mozliwosci Prawidlowo lambda powinna pracowac w zakresie od ~0,2V do ~0,8V - wartosic te powinny zmieniac sie plynnie, cos jak w formie sinusoidy
Dodam tez zeby nie lekcewazyc cuzjnika temperatury, gdyz on tez ma niemale znaczenie - staeruje on rowniez dawka w zaleznosci od temp. silnika.. Czesto gdy jest uszkodzony, auto jest zalewane, kopci na czarno, nie jedzie, ma podwyzszone obroty na wolnych - oczywiscie zakladajac ze komp nie zlapie bledu i nie przelaczy sie w tryb awaryjny
Czasem na benzynie falują mu obroty - ale tylko na pb i tylko czasami, na lpg jest ok!piotr2 pisze:tez moze byc przez sade ale nie masz przy okazji problemow z wolnymi obrotami?i nie zapala ci sie kontrolka na desce(zazwyczaj przy padnietej sadzie sygnalizuje)a moze katalizator zapchany?
[ Dodano: 13 Sie 2006 18:37 ]
tylko jak mam sprawdzić czy sonda jest dobra? moge sprawdzić ją jakoś domowymi sposobami czy trzeba podjechac na komputer?SToRM pisze:Oczywiscie
Albo moze pokazywac ze jest za ubogo i komputer z uporem maniaka bedzie wzbogacal mieszanke (powodujac zalewanie silnika) lub tez na odwrot - lambda bedzie wskazywala ze jest za bogato i komp bedzie ograniczal dawke
To oczywiscie maksymalnie skrajne mozliwosci Prawidlowo lambda powinna pracowac w zakresie od ~0,2V do ~0,8V - wartosic te powinny zmieniac sie plynnie, cos jak w formie sinusoidy
Dodam tez zeby nie lekcewazyc cuzjnika temperatury, gdyz on tez ma niemale znaczenie - staeruje on rowniez dawka w zaleznosci od temp. silnika.. Czesto gdy jest uszkodzony, auto jest zalewane, kopci na czarno, nie jedzie, ma podwyzszone obroty na wolnych - oczywiscie zakladajac ze komp nie zlapie bledu i nie przelaczy sie w tryb awaryjny
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 56 gości