Termostat sie posypał??
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
Termostat sie posypał??
słuchajcie ja mam dziwna sprawe bo moje auto sie bardzo szybko grzeje, tzn jak by termostat był normalnie dobry, tzn przejade 2 km i juz w aucie zaczyna grzać ciepłe powietrze, a od początku nagrzewnica otwarta na maxa i wentylatorek na 2, następne 2 km i juz ciepło w aucie, nawet teraz przy tych -10 do -20 ostanio jak dziewczyne w nocyu odwoziłem(niemogła zostać ) i wszystko jest niby ok, ale jak juz jade, i tak w miescie tak do 100 max na budziku to niewazne w sumie jaka prędkosc bo trudno mi jakaś srednia teraz wywnioskowac, ale temp sie nie unosi dalej jak 1/4 wskaznika, tak jakby sie utrzymywało kolo 45-50'C i tak juz sostaje, jak są korki albojade wolniej to sie grzeje do 90 jak trza, ale np na trasie juz schodzi, ale dalej tak max do tych 45-50 nie nizej.
po zapaleniu auta na mrozie, po tych 2 km waz idący do chłodnicy ten górny jest ciepły, a ten dolnuy zimny całkiem, po powrocie czyli jak juz sie wskazówka podniesie, po następnych 2 km, po przekroczeniu białego pola, dalej jest na dole zimny a u góry ciepły, czy mozliwe ze termostat mi otwiera np przy 50 stopniach czy cóś? dziwna sprawa, niespotkałem sie, albo całkiem zamkniete albo całkiem otwarte spotykałem.
co myslicie? bo pwewnie mi spalanie wzrosło, dawno tak całkiem do pełna nie tankowąłem, i niesprawdząłem, aż si eboje
dodam jeszcze ze po tych załuzmy 5km juz naprawde leci gorące powietrze, a napewno bardzo ciepłe z nawiewu. na trasie też, tylko troche słabnie jakjade 100-140 ale tochyba normalne, tylko ta emp spada w silniku:|
po zapaleniu auta na mrozie, po tych 2 km waz idący do chłodnicy ten górny jest ciepły, a ten dolnuy zimny całkiem, po powrocie czyli jak juz sie wskazówka podniesie, po następnych 2 km, po przekroczeniu białego pola, dalej jest na dole zimny a u góry ciepły, czy mozliwe ze termostat mi otwiera np przy 50 stopniach czy cóś? dziwna sprawa, niespotkałem sie, albo całkiem zamkniete albo całkiem otwarte spotykałem.
co myslicie? bo pwewnie mi spalanie wzrosło, dawno tak całkiem do pełna nie tankowąłem, i niesprawdząłem, aż si eboje
dodam jeszcze ze po tych załuzmy 5km juz naprawde leci gorące powietrze, a napewno bardzo ciepłe z nawiewu. na trasie też, tylko troche słabnie jakjade 100-140 ale tochyba normalne, tylko ta emp spada w silniku:|
Mk3 GTI 16V ABF
NAJLEPIEJ SPRAWDZ CZY PO NAGRZANIU JEST CIEPLA CHLODNICA JESLI JEST ZIMNA TO TERMOSTAT CI NIE OTWIERA I GROZI PRZEGRZANIEM Z DRUGIEJ STRONY TO DO SPALANIA NIC NIEMA BO JESLI CI NIE OTWIERA TO I TAK POWINIEN SANIE SZYBCIEJ ROZLACZYC BO SZYBCIEJ SILNIK SIE NAGRZEWA A CZUJNIK OD SSANIA JEST W SILNIKU A NIE W CHLODNICY
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
nie, jeśli chodzi o spalanie to niedogrzany silnik wiecej spakla, to nie chodzi o ssanie.
jeszcze dodam ze w lecie i nawet niedawno jakos to mi nie przeszkadzało, bo sie w sumie szybko grzeje, wentylator sie włancza jak trza, tylko na trasie spada. ijak jade szybciej przez miasto to też leci w dół temp.
zastanawiam sie czy warto mi teraz wymieniac termostat:| bo mrozy to tak chyba jeszcze z miesiiąc beda, może nawet nie albo troche ponad, a wydam 35 zł na wahlera np i wymienie a za pół roku przed następna zima znów wymienie bo go szlak trafi przed zimą, kto wie:)
ogulie mnie to męczy bo bym zmieniał płyn a w planie mam olej filtry i ogulni epłyny wymieniać plus jeszcze rozrząd. i tak z rozmachem tym tż to zmienił, jezeli to to napewno:)
jeszcze jedno, w jakim stopniu spalanie moz wzrosnac przy tak niedogrzanym silniku?
jeszcze dodam ze w lecie i nawet niedawno jakos to mi nie przeszkadzało, bo sie w sumie szybko grzeje, wentylator sie włancza jak trza, tylko na trasie spada. ijak jade szybciej przez miasto to też leci w dół temp.
zastanawiam sie czy warto mi teraz wymieniac termostat:| bo mrozy to tak chyba jeszcze z miesiiąc beda, może nawet nie albo troche ponad, a wydam 35 zł na wahlera np i wymienie a za pół roku przed następna zima znów wymienie bo go szlak trafi przed zimą, kto wie:)
ogulie mnie to męczy bo bym zmieniał płyn a w planie mam olej filtry i ogulni epłyny wymieniać plus jeszcze rozrząd. i tak z rozmachem tym tż to zmienił, jezeli to to napewno:)
jeszcze jedno, w jakim stopniu spalanie moz wzrosnac przy tak niedogrzanym silniku?
Mk3 GTI 16V ABF
najlepszym sposobem na sprawdzenie termostatu: jak silnik chodzi sobie na biegu jałowym i złapał już temp. pracy to sprawdzcie przewód który znajduje się na dole chłodnicy (ten który wchodzi w blok silnika) jeżeli temp pracy silnika jest normalna i złapiecie za ten przewód i on jest zimny to termostat jest OK. jeżeli bedziecie dalej trzymać ten przewód to możecie się zorientowac przy jakiej temp. otwiera się termostat, tylko do tego potrzebne są dwie osoby jedna spoglądająca na wskaźnik temp. a a druga trzymająca przewód. Troche to zagmatwanie opisałem sorki
masz racja tylko wydaje mi sie , ze jedna osoba tez sobie z tym moze poradzic, poprostu niech trzyma gumowy przewód i jak zauwazy ze juz sie termostat otworzył to szybko idzie zerknąć na wskazówke (wkońcu ta wskazówka to nie licznik i tak szybko nie mnie w góre),premko pisze:najlepszym sposobem na sprawdzenie termostatu: jak silnik chodzi sobie na biegu jałowym i złapał już temp. pracy to sprawdzcie przewód który znajduje się na dole chłodnicy (ten który wchodzi w blok silnika) jeżeli temp pracy silnika jest normalna i złapiecie za ten przewód i on jest zimny to termostat jest OK. jeżeli bedziecie dalej trzymać ten przewód to możecie się zorientowac przy jakiej temp. otwiera się termostat, tylko do tego potrzebne są dwie osoby jedna spoglądająca na wskaźnik temp. a a druga trzymająca przewód. Troche to zagmatwanie opisałem sorki
Ja tez tak mialem i w sumie wymienilem plyn ale okazalo sie ze kiedys jeszcze tez sie to powtorzylo troche moze bylo w tym mojej glupoty bo oczywiscie zawsze za szybko do pracy wylatujw a pozniej jak ten wariacik od poczatku but - a to zle ale wtedy nie wiedzialem co ciekawe pozniej okazalo sie ze z ogrzewaniem bylo nie tak - te nieszczesne zaworki o ktorych na forum byla dyskusja jak to zrobilem to juz druga zime gra muzyka - moze to zbieg okolicznosci ale tak to zaobserwowalem - dolny waz tez byl zimny - jak samochod chwile postal bylo gitradwan pisze:hehe mam tak samo w moim PN i też nie ma czasu zrobićigor002 pisze:taki miałem plan, ale czekam na koniec sesji bo naraze to niebardzo mam czas coś grzebać:( a szkoda, bo lubie:(
dzieki za podpowiedzi.
P.s co studiujesz bo mnie sesja tez goni i poprawki:)
Ps. Sesja to paskudna sprawa w sobote mam poprawke z jakichs glupot dlaczego oni nie ucza tylko fajnych rzeczy ??
Pozdrowka:
Slawek
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
jestem na wydziale mechanicznym na pk w krakowie, jedyny przedmiot z k,tórego dostałem 5 bo go lubie i sie nawet nie ucze to maszynoznawstwo, silniki wiatraki i takie tam buzery.
to co, radzicie wymienic czy si epobawić za pół roku na jesien w wymiane płynu i termostatu, płyn juz mam, glikol g11 6 literków i niewiem co dalej:)
a sesja mam nadzieje ze sie skonczy w przyszłym tygodniu po poprawkach, ja chce chociaż tydzien wolnego:(
to co, radzicie wymienic czy si epobawić za pół roku na jesien w wymiane płynu i termostatu, płyn juz mam, glikol g11 6 literków i niewiem co dalej:)
a sesja mam nadzieje ze sie skonczy w przyszłym tygodniu po poprawkach, ja chce chociaż tydzien wolnego:(
Mk3 GTI 16V ABF
Wiesz co trudno mi cos powiedziec bo jak mowilem ja plyn wymienilem i pozniej jeszcze raz sie tak zrobilo - ale bylo naprawde bubaigor002 pisze:jestem na wydziale mechanicznym na pk w krakowie, jedyny przedmiot z k,tórego dostałem 5 bo go lubie i sie nawet nie ucze to maszynoznawstwo, silniki wiatraki i takie tam buzery.
to co, radzicie wymienic czy si epobawić za pół roku na jesien w wymiane płynu i termostatu, płyn juz mam, glikol g11 6 literków i niewiem co dalej:)
a sesja mam nadzieje ze sie skonczy w przyszłym tygodniu po poprawkach, ja chce chociaż tydzien wolnego:(
A jak to ogrzewanie zrobilem to juz druga zime napierdzielam i przeciez tez byly momenty naprawde brrrrrrr i nic sie nie dzialo. Nie wiem czy to zbieg okolicznosci czy tez to byla przyczyna - ja mysle ze cos w tym bylo Tylko u mnie wskaznik wyskakiwal prawie na maksa
Hmmmm........... zawsze jest tak ze to co lubisz zdajesz bez nauki i wysilku na dobre oceny .....ale sa takie smieci ktore trzeba przejsc i do niczego tego nie potrzebujesz i to mnie zawsze wnerwia, bo takiego badziewia nawpieprzaja pelno godzin a porzadnych rzeczy masz raptem kilka
Pozdro
radwan pisze:ja mam poprawke ze staty i matmy:) nic tylko sie ciac i w poniedzialek wyniki z prawa
A mi udalo sie warunek w sobote zdac
Normalnie taka ulga nio i teraz na bierzaco trzeba leciec
Slyszeliscie to ??
"Ucz sie dziecko ucz, bo nauka to potegi klucz a jak bedziesz mial duzo kluczy to zostaniesz woznym"
Pozdrawiam i milej nauki
Slawek
- igor002
- Marysiakra
- Posty: 1050
- Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
- Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
- Kontakt:
hehe słyszałem, tak powtazam wszystkim kujakom :green_fuck:
zarcik laycik
ja natomiast juz po chemii i materiałoznawstwie i matmie, uff, cieżki był ten piątek i poniedizałek, ale jest.
a wracajac do tematu...
to sprawdziłem termostat, on jest sprawny ale niewiem jakim cudem ktos mi wsadził termostat który sie otwiera przy 68-70 stopniach, bo tak działa i dobrze, wiem ze są też takie termosstaty na 70 stopni wiec wnioskuje ze tak ma być, moze ktoś zapobiegliwie antyprzegżaniowo tak dał, i silnik mi pracuje wtak w kolo 75 stopni, w lecie i w korkach to do 90 dochodzi, zadko bardziej, bardziej w zimie jak świrtowałem:P
zarcik laycik
ja natomiast juz po chemii i materiałoznawstwie i matmie, uff, cieżki był ten piątek i poniedizałek, ale jest.
a wracajac do tematu...
to sprawdziłem termostat, on jest sprawny ale niewiem jakim cudem ktos mi wsadził termostat który sie otwiera przy 68-70 stopniach, bo tak działa i dobrze, wiem ze są też takie termosstaty na 70 stopni wiec wnioskuje ze tak ma być, moze ktoś zapobiegliwie antyprzegżaniowo tak dał, i silnik mi pracuje wtak w kolo 75 stopni, w lecie i w korkach to do 90 dochodzi, zadko bardziej, bardziej w zimie jak świrtowałem:P
Mk3 GTI 16V ABF
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 460 gości