[mk2]1.3 duże spalanie kontrolka ciśnienia oleju rozwiązanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk2]1.3 duże spalanie kontrolka ciśnienia oleju rozwiązanie
[MK2] silnik 1.3 MH (planowana głowica); gaźnik 2E; gaz
Witam
miałem 2 problemy i jakoś sobie z nimi poradziłem (tak mi się wydaje)
1. Bardzo duże spalanie jak na ten silniczek w cyklu mieszanym 11-12 litrów gazu na 100km (nie ukrywam że czasami lubię go pocisnąć 140km/h) nie pomagałay żadne regulacje wymiany filtrów, świec itp. Gaźnik kilkakrotnie przeglądałem, czyściłem, wszędzie był uszczelniony (chaciaż gaźnik nie ma specjalnie znaczenia przy gazie)
Przyczyna: ssanie - nawet latem (20st.C w nocy) potrafiło chodzić przez ok 5 min zaraz po zapaleniu. Ściągnołem sprężynki przy gażniku które otwierały przepustnicę na zimnym silniku. Sprężynki z lewej strony gaźnika jak patrzeć na silnik stojąc przed autem. pisząc po polsku wyłączyłem ssanie - obecnie spalanie to ok 8 l/100
opisy, budowa, dane techniczne, sposoby regulacji gaźników: pierburg 1B3, 2E 2/3/E, solex PICT udostępniam pod adresem http://www.robert.pi.pl/golf/ jeżeli potrzebujesz opis innego gaźnika to napisz robert@pi.pl
2. Włączająca się kontrolka i sygnalizator (brzęczek) ciśnienia oleju . Włączała się tylko na rozgrzanym silniku i to najczęściej tuż po dynamicznej jeździe lub po zejściu z wysokich obrotów, wrzuceniu na luz lub jeździe na zbyt wysokim biegu. Pomagało lekkie naciśnięcie gazu czyli wejście na wyższe obroty.
Przyczyna: zbyt czuły czujnik ciśnienia oleju - ten z lewej strony łatwiej dostępny (jest jeszcze drugi niebieski z prawej strony). W silnikach 1.3 dopuszcza się 3 rodzaje czujników:
a) biały: 1.6-2.0 bara
b) czarny: 1.2-1.6 bara
c) szary: 0.9-1.2 bara
Ja miałem biały, następnie sądząc że to czujniki są padnięte wymieniłem obydwa problem nie zniknoł. Wymieniłem biały 1.6 - 2.0 bara na czarny czyli 1.2 do 1.6 bara od tego momentu problem zniknoł - jeżdżę już tydzień.
mam nadzieję że może komuś pomogę
pozdr
Witam
miałem 2 problemy i jakoś sobie z nimi poradziłem (tak mi się wydaje)
1. Bardzo duże spalanie jak na ten silniczek w cyklu mieszanym 11-12 litrów gazu na 100km (nie ukrywam że czasami lubię go pocisnąć 140km/h) nie pomagałay żadne regulacje wymiany filtrów, świec itp. Gaźnik kilkakrotnie przeglądałem, czyściłem, wszędzie był uszczelniony (chaciaż gaźnik nie ma specjalnie znaczenia przy gazie)
Przyczyna: ssanie - nawet latem (20st.C w nocy) potrafiło chodzić przez ok 5 min zaraz po zapaleniu. Ściągnołem sprężynki przy gażniku które otwierały przepustnicę na zimnym silniku. Sprężynki z lewej strony gaźnika jak patrzeć na silnik stojąc przed autem. pisząc po polsku wyłączyłem ssanie - obecnie spalanie to ok 8 l/100
opisy, budowa, dane techniczne, sposoby regulacji gaźników: pierburg 1B3, 2E 2/3/E, solex PICT udostępniam pod adresem http://www.robert.pi.pl/golf/ jeżeli potrzebujesz opis innego gaźnika to napisz robert@pi.pl
2. Włączająca się kontrolka i sygnalizator (brzęczek) ciśnienia oleju . Włączała się tylko na rozgrzanym silniku i to najczęściej tuż po dynamicznej jeździe lub po zejściu z wysokich obrotów, wrzuceniu na luz lub jeździe na zbyt wysokim biegu. Pomagało lekkie naciśnięcie gazu czyli wejście na wyższe obroty.
Przyczyna: zbyt czuły czujnik ciśnienia oleju - ten z lewej strony łatwiej dostępny (jest jeszcze drugi niebieski z prawej strony). W silnikach 1.3 dopuszcza się 3 rodzaje czujników:
a) biały: 1.6-2.0 bara
b) czarny: 1.2-1.6 bara
c) szary: 0.9-1.2 bara
Ja miałem biały, następnie sądząc że to czujniki są padnięte wymieniłem obydwa problem nie zniknoł. Wymieniłem biały 1.6 - 2.0 bara na czarny czyli 1.2 do 1.6 bara od tego momentu problem zniknoł - jeżdżę już tydzień.
mam nadzieję że może komuś pomogę
pozdr
- tauka
- Forumowy spamer :)
- Posty: 2270
- Rejestracja: wt lip 26, 2005 11:29
- Lokalizacja: Nowa Sól
- Kontakt:
Robs, mam ten sam problem co ty. Tylko że ja mam czujniki brazowy i czarny. Wymieniłem obydwa i problem jest dalej, tyle że troszkę żadziej się pojawia i przy bardziej dynamicznej jeździe. Ale jutro jeszcze z ciekawości sprawdzę jakie maja ciśnienia podane i wrzuce na takie jak ty masz. Jezeli wszystko bedzie si to b\ęde bardzo ale to bardzo wdzięczny bo walcze z tym i już mnie to wkurza i to bardzo.
Czerwony - może być z jakiegoś innego VW - umówmy się że mówimy o czujniku z lewej jak stoisz przed maską, potwierdzam rozwiązanie mojego problemu czyli zmieniłem na 1.2 do 1.6 bara (w bardziej zużytym silniku może być potrzeba jeszcze mniejszego) - przejechałem 1500km od wymiany na "mniejszy" i nie "brzęknoł" ani razu.
Co do kolorów to podejrzewam że może być jeszcze kwestia producenta i przeznaczenia (sport , zwykły itp) w każdym razie przy wymianie sprawdziłbym czułość posiadanego i wymieniał na o jeden poziom niższy. Wymiana na identyczny żadko pomaga gdyż te czujniki naprawdę żadko padają.
pozdr
Co do kolorów to podejrzewam że może być jeszcze kwestia producenta i przeznaczenia (sport , zwykły itp) w każdym razie przy wymianie sprawdziłbym czułość posiadanego i wymieniał na o jeden poziom niższy. Wymiana na identyczny żadko pomaga gdyż te czujniki naprawdę żadko padają.
pozdr
sprężynki masz tutaj
http://www.robert.pi.pl/golf/DSCN4890sprez.jpg
zsunołem je a na zimę założę ponownie - przy odrobinie sprawności zajmuje to ok 30sek
skrzynia 4 będę myślał o 5 a index pewnie taki sam 935 ale nie wiem gdyż mam zmienione zegary na białe tzn zegary te same tylko włożone białe podkłady.
pozdr
PS poniżej fotki mojego gaźnika
http://www.robert.pi.pl/golf/moj%20gaznik%20foto/
http://www.robert.pi.pl/golf/DSCN4890sprez.jpg
zsunołem je a na zimę założę ponownie - przy odrobinie sprawności zajmuje to ok 30sek
skrzynia 4 będę myślał o 5 a index pewnie taki sam 935 ale nie wiem gdyż mam zmienione zegary na białe tzn zegary te same tylko włożone białe podkłady.
pozdr
PS poniżej fotki mojego gaźnika
http://www.robert.pi.pl/golf/moj%20gaznik%20foto/
Ja mam podobny problem;/moj qrcze znowu rano jak chce go zapalic to krece i krece az wkoncu zalapie i zapali, ale smierdzi paiwem i zakopci na siwo oraz smierdzi z tlumika paliwem tak jak by sie zalewał na saniu, juz walcze długo z tym i nie wiem co;/a jak sie zas zagrzeje to gasnie i przebiera;/ prosze o pomoc;/
jeżeli do tego masz ciągle wysokie obroty to możesz faktycznie mieć problem z zalewaniem (benzyna czy gaz?) Jednak na początek zaczołbym od sprawdzenia szczelności kopułki z rozdzielaczem. Sprawdź czy przy zagrzanyym silniku zamyka się dolna przepustnica która normalnie jest otwarta na ssaniu. Jeżeli tak zachowuje się na benzynie to faktycznie trzeba wyregulować gaźnik (sprawdzić czy uszczelki są dobre, czy nie dostaje się "lewe" powietrze, uszczelnić silikonem) jeżeli mówimy o gazie to trzeba przykręcić gaz, jeżeli jest przykręcony to wymienić filtr powietrza i dopiero wtedy regulować.
książki do gaźnika, opisy regulacje itp masz na www.robert.pi.pl/golf/ są zzipowane nie martwiłbym się na początek modelem czy 2E1 czy 2E2 czy 2E3 gorzej jeżeli mowa o 2EE bo to praktycznie w całości automat nafaszerowany elektroniką .
pozdr
podeślij foto gaźnika
- zaznaczam że nie jestem mechanikiem samochodowym a moje wypowiedzi oparte są jedynie na zdobytym doświadczeniu na własnych autkach (Maluszek, Austin Montego , Golf MK1 i MK2)
książki do gaźnika, opisy regulacje itp masz na www.robert.pi.pl/golf/ są zzipowane nie martwiłbym się na początek modelem czy 2E1 czy 2E2 czy 2E3 gorzej jeżeli mowa o 2EE bo to praktycznie w całości automat nafaszerowany elektroniką .
pozdr
podeślij foto gaźnika
- zaznaczam że nie jestem mechanikiem samochodowym a moje wypowiedzi oparte są jedynie na zdobytym doświadczeniu na własnych autkach (Maluszek, Austin Montego , Golf MK1 i MK2)
Jak do tej pory obecna maszynka jest najbardziej niezawodna chociaż Austin był najwygodniejszy. Pewnie jak każdy samochód w tym wieku ma swoje wady np za słaby silniczek - następnym razem nie będę się nawet zastanawiał tylko od razu kupuję conajmniej 1.6 albo 1.8 zużycie tylko 1l/100 większe a dużo większa przyjemność z jazdy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 218 gości