Felgi,opony,szpilki do kół do mk3 - pytanie
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Felgi,opony,szpilki do kół do mk3 - pytanie
Witam mam pytanie. czy wkręcał ktoś może kiedyś do mk3 szpilki do kół od opla astry ? w sumie pasują ale nie jestem pewny co do docisku stalowej felgi bo tam jest stożek. A drugie pytanko to czy można do mk3 93 r zamontować na zimę opony o rozmiarze 165/70R13 miał ktośkiedys takie u siebie ? jak to wygląda ? A co sądzicie o zimowej nalewce Profil ?? Z GÓRY DZIEKI ZA ODPOWIEDZI
- micab
- Forum Master
- Posty: 1763
- Rejestracja: pt mar 18, 2005 01:10
- Lokalizacja: wełtyń k/szczecina
- Kontakt:
jeżeli szpilki są na stożek, a w golfie potrzebna jest kula to nie można tak przykręcić
opony 165/70/13 można założyć, ale będą za niskie co wiąże się z tym że auto będzie niższe a na zimę to nie zbyt dobrze, pozatym będą przekłamania licznika....
nalewane opony odradzam, są głośne, mają mocno obniżone właściwości jezdne w porównaniu do najtańszych nawet zimówek nowych
opony 165/70/13 można założyć, ale będą za niskie co wiąże się z tym że auto będzie niższe a na zimę to nie zbyt dobrze, pozatym będą przekłamania licznika....
nalewane opony odradzam, są głośne, mają mocno obniżone właściwości jezdne w porównaniu do najtańszych nawet zimówek nowych
vw, bmw, ford, mercedes, peugeot, nissan, fiat,
Pierwsze dwa stwierdzenia poprę ale co do nalewek na zime to się nie zgadzam. Są niezłe ale mają małe ale. Są to nadal nadlewki. Lepiej kupić chińskie nowe opony, które jakością już w zeszłą zimę zepchły nasze rodzime opony na dalszy plan.micab pisze:jeżeli szpilki są na stożek, a w golfie potrzebna jest kula to nie można tak przykręcić
opony 165/70/13 można założyć, ale będą za niskie co wiąże się z tym że auto będzie niższe a na zimę to nie zbyt dobrze, pozatym będą przekłamania licznika....
nalewane opony odradzam, są głośne, mają mocno obniżone właściwości jezdne w porównaniu do najtańszych nawet zimówek nowych
Co do szpilek to ci nie powiem, bo nie wiem jakie sa od Opla.Grzegi Siedlce pisze:Witam mam pytanie. czy wkręcał ktoś może kiedyś do mk3 szpilki do kół od opla astry ? w sumie pasują ale nie jestem pewny co do docisku stalowej felgi bo tam jest stożek. A drugie pytanko to czy można do mk3 93 r zamontować na zimę opony o rozmiarze 165/70R13 miał ktośkiedys takie u siebie ? jak to wygląda ? A co sądzicie o zimowej nalewce Profil ?? Z GÓRY DZIEKI ZA ODPOWIEDZI
165/70R13 to troche za niski profil , lepsze byłyby 165/80R13 na zimę , ja miałem zimówki 155/80R13 , troche śmiesznie wyglądała ta wąska oponka w golfie, ale za to w esktremalnych warunkach typu lód, śnieg spisywały sie rewelacyjnie ( mieszkam w górach) , troszke gorzej jeździło się na suchych asfaltach w zakretach bo opony strasznie sie wyginają i auto wynosi jak diabli w szybkich zakretach , także konieczna była zmiana stylu jazdy. Myslę że jeżeli chodzi o zimówkę 13" to najlepszym rozwiązaniem bedzie rozmiar 175/70 - kompromis w jeździe na bardzo sliskiej nawierzchni i na suchej drodze o dobrej przyczepności.
Co do opon bierznikowanych całostopkowo to zalezy juz na co trafisz , jeździłem tez i na takich , bierznik jak do orki w polu , nie stanełem nigdy w zaspie na tych oponach, wadą tych opon to niesamowity hałas i dość szybkie zurzycie.
[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]
Jak masz felgi pod kulę, to śruba z kulą. Stożek - to stożek.
Odwrotnie poniszczysz gniazda w felgach. Poza tym to musi mieć odpowiedni docisk, żeby się nie luzowało w czasie jazdy. A śruby z kulą kupowałem w sklepie po 2,50 zł za sztukę (10.9 twardość), więc koszta są małe (seryjne były z przodu za krótkie do alu).
Szpilkę od astry? W vw nie przewiduje się szpilek (i nakrętek) tylko śruby. Nie wiem jaką średnicę, skok gwintu, czy stożek/kula, łeb pod jaki klucz i jaką długość mają śruby od astry - musi grać te 5 elementów.
Odwrotnie poniszczysz gniazda w felgach. Poza tym to musi mieć odpowiedni docisk, żeby się nie luzowało w czasie jazdy. A śruby z kulą kupowałem w sklepie po 2,50 zł za sztukę (10.9 twardość), więc koszta są małe (seryjne były z przodu za krótkie do alu).
Szpilkę od astry? W vw nie przewiduje się szpilek (i nakrętek) tylko śruby. Nie wiem jaką średnicę, skok gwintu, czy stożek/kula, łeb pod jaki klucz i jaką długość mają śruby od astry - musi grać te 5 elementów.
-
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
-
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Z nalewkami jest tak: koło mnie akurat zaczyna się droga pod górkę i praktycznie zawsze leży na poboczu taka "zrzucona" nalewka z opony tira. Większe obciążenie i odłazi to co zostało nadlane podczas bieżnikowania, taki piękny pierścień Dlatego ja nigdy takiego czegoś nie założę. Wiem że tir to nie te obciążenia ale mimo wszystko tak jak kolega Dejmien radzi - za tę kasę to znajdź solidne używane. Teraz w lecie znajdziesz taniej i na spokojnie. Ostatnio brat kupił firestone winterhawk 50zł/szt w allegro a mają jeszcze z 5mm bieżnika.
Konto usunięte.
-
- Ma gadane
- Posty: 187
- Rejestracja: ndz wrz 25, 2005 18:32
- Lokalizacja: Siedlce
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 87 gości