jakie spalanie ma III 1.9 disel?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Marisa3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:25
Lokalizacja: Poznań

jakie spalanie ma III 1.9 disel?

Post autor: Marisa3 » czw sie 03, 2006 20:50

potrzebuję Waszych opini na temat spalania/ilości golfIII 1.9 disel i jeśli jeszcze możecie coś powiedzieć o tym aucie Będę wdzięczna



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw sie 03, 2006 22:30

Marisa3, Bardzo fajny samochód i jeśli w dobrym stanie silniczek,to jedyne po co bedziesz otwierać maskę :serduszka: ,to wymiana oleju



greg

Post autor: greg » pt sie 04, 2006 09:03

w moim mk3 1,9D 1Y spalanie w lato 5,4-5,8 (w miarę dynamiczna jazda - dająca średnią przejazdu trasy w Polsce 100-110km/h) miasto 5,8. Zima - miasto od 6,3 w porywach do 7 (nie mam garażu a szyby zamarznięte, zresztą czekając na kogoś nie będę marzł)

[ Dodano: Pią Sie 04, 2006 9:05 am ]
tomcio666 pisze:rozumiem że to zwyklas bez turbiny a więc trochę mułowaty za to nie do zdarcia
no to byłbyś zaskoczony moim dieslem bo kumpel co miał passata w TDI nie wierząc zaglądał pod maskę czy nie ukryłem turbiny



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt sie 04, 2006 09:25

W moim spalanie na trasie przed rokiem wynosiło 4,53 l/100km. Teraż po regulacjach przez mechaników ustawień pompy mierzone przez ostatnie 4000 km wyniosło
5,45 l/100 km przy trybie mieszanym krótkie odcinki (5 - 10 km)oraz dłuższe
(10 -150 km).
zwyklas bez turbiny a więc trochę mułowaty za to nie do zdarcia
Drugi człon wyrażenia prawdziwy, natomiast pierwszy jest wielką niedorzecznością.



Awatar użytkownika
Pinhead
Forum Master
Forum Master
Posty: 1746
Rejestracja: ndz lis 21, 2004 00:44

Post autor: Pinhead » pt sie 04, 2006 10:09

Jednak 16s do 100km/h mówi samo za siebie więc może nie przesadzajmy z tą dynamiką.


=-Pinhead-=

Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » pt sie 04, 2006 10:27

Porównując z turbiną i bez turbiny, trzeba by się zastanowić, czy ta turbina tak niewiele daje, czy modele bez turbiny są tak dobrze zrobione. Ja mam zwykły D, i słowo "mułowaty" jest tutaj obraźliwe. Mało kto by się zorientował, czy pod maską jest turbina czy nie ma.
Pali średnio 5,4-5,7 przy bardzo zróżnicowanej jeździe latem (miasto, trasa, krótkie i długie odcinki). Zima jeszcze przed nami.



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » pt sie 04, 2006 10:57

Mialem okazje jezdzic 1.9TD a teraz 1.9D,(pierwszego wczesnie *#cenzura#* z pod bloku) i musze powiedziec ze roznice widac w przyspieszaniu miedzy TD a D (i to znaczna) natomiast jak sie D rozkula to roznicy juz nie widac, a spalanie znacznie mniejsze niz w TD.Jezeli mialbym wybierac to pomiedzy TDi a zwyklym D, TD nie bralbym wogole pod uwage.Pozdrawiam



Marisa3
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 2
Rejestracja: czw sie 03, 2006 20:25
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Marisa3 » pt sie 04, 2006 14:51

Skoro już odpowiedzieli na mój post fani volkswagena to proszę WAS o jeszcze kilka odpowiedzi. Bo ja jestem dziewczyną mam 20 lat i niewiele doświadczenia w tych sprawach. Dopiero się uczę, więc podpowiedzcie mi na co powinnam zwrócić uwagę przy wyborze golfa. Trafiła się okazja 1.9 disel. A tak poza tym czy drogi jest w utrzymaniu (chodzi mi tu o części, no i oczywiście połaty typu OC itd.)? No i czy duża jest różnica pomiędzy 1.9 a 1.6?

Dziękuję serdecznie za wszystkie odpowiedzi



ryba_71
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 343
Rejestracja: pt paź 14, 2005 14:01
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: ryba_71 » pt sie 04, 2006 15:13

W OC jest różnica, bo wskakuje w póg wyższy (pojemność = większa 1900),natomiast w utrzymaniu jest możliwie niedrogi.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » pt sie 04, 2006 15:55

Marisa3, Mogłabys napisać coś wiecej o samochodzie,ktory chcesz kupić?Jaka jest cena,musisz rozważyć,czy stan techniczny auta jest do niej współmierny,bo rzadko kiedy udaje sie kupić tani samochód, w który nie trzeba później władować fury gotówki.żeby doprowadzić do stanu powiedzmy " jazdy ze spokojną głową".
Marisa3 pisze:czy drogi jest w utrzymaniu
Myślę,że będziesz mile zaskoczona niskimi wydatkami na ten samochód,pod warunkiem,że jest w dobrym stanie.Części zawieszenia,hamulców itd. kosztują jak do MK2, czyli nie należą do drogich.Poza tym jest to prosty samochód,gdzie nie za bardzo ma się co psuć.
Marisa3 pisze:na co powinnam zwrócić uwagę przy wyborze golfa
Radziłbym Ci znależć jakiegoś zaufanego i dobrego mechanika ( chociażby z forum ),żeby pojechał z Tobą i zobaczył ten samochód.Moj kumpel miał szczęście kupić 1,9 D z 1993 roku,który przy -28 stopni zapalał lepiej niz benzyniaki obok na parkingu,więc musicie sprawdzić, czy wszystko jest ok,i żebys nie musiała mieć przykrych niespodzianek i wydatków.Trzeba też dobrze sprawdzić stan blach,szczegolnie progi od spodu itd...
Marisa3 pisze:OC
O ile sie nie mylę kolega płaci za swojego 1,9D około 1000 zł,co nie jest małą kwotą,ale biorąc pod uwagę Twój wiek ( poniżej 25 lat) i 0% zniżek,to za 1,6 naprzykład zapłaciłabyś pewnie około 700 zł ( niech ktos poprawi,jeśli sie mylę!!! ).Niech by to było 300 zł,to za to możesz kupić niecałe 2 zbiorniki ropy,więc nie sądzę,żeby to był aż taki problem...
Doradźcie coś jeszcze koleżance!
Pozdrówka



Awatar użytkownika
molotow
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 42
Rejestracja: wt lip 04, 2006 13:36
Lokalizacja: Pomiechówek
Kontakt:

Post autor: molotow » pt sie 04, 2006 20:54

1,9 D to przede wszystkim ekonomia. Jak kupisz 1,6 z benzyną, musisz się liczyć z tym, że ceny benzyny rosną i rosnąć będą, ropa natomiast zwykle jest trochę tańsza (teraz nawet 60 gr. na litrze), no i oczywiście benzyny spala więcej. Instalacja gazowa jest puki co inwestycją rzędu ok. 1600 zł, no i nie masz pewności kiedy przyjdzie dzień, w którym nasze Państwo każe sobie płacić za luksus jazdy z LPG.
Ja niedawno miałem podobne dylematy jak Ty, także nie wiedziałem na co się zdecydować, ostatecznie wygrał diesel bo trafiłem na naprawdę zadbany egzemplarz. Jeśli i Tobie uda się na taki trafić, nie zastanawiaj się, nie bez powodu te auta są droższe średnio o 2 tys od benzyniaków. Jest to silnik w którym niewiele może się popsuć, i bardzo rzadko. Jedyny problem może stanowić zima, ale to już kwestia szczęścia, albo się trafi na silnik w dobrym stanie i żaden mróz mu nie groźny, albo nie zapali przy -5. Ale tak to już jest jeśli kupuje się 10 letni samochód, zawsze to trochę kot w worku.
Powodzenia :D



Awatar użytkownika
specWROC
(()())G.O.L.F.(()())
(()())G.O.L.F.(()())
Posty: 966
Rejestracja: sob kwie 22, 2006 23:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: specWROC » sob sie 05, 2006 08:18

a jakie jest spalanie w mk2 1.6td?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » sob sie 05, 2006 18:50

specWROC pisze:a jakie jest spalanie w mk2 1.6td?
1V : 4,6 przy 80 -90 km/h, 6 przy 120-130.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 434 gości