twardosc śrub

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

m!sieq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 03, 2006 18:15
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Kontakt:

twardosc śrub

Post autor: m!sieq » śr sie 02, 2006 19:25

witam mam takie pytanie ponieważ jestem na kupnie śrub do felg i wiekszość na allegro oznacza się twardością w stopniu : 10,9 (czego to juz nie wiem:P) a mam mozliwość kupić taniej od znajomego identyczne śruby tyle ze o twardości : 8.8 czy robi to jakąś różnice w moim golfiku ???

pytam bo po prostu nie mam pojęcia a nie chcę żeby mnie kiedyś moje własne koło wyprzedziło :hmm:


[img]http://img110.imageshack.us/img110/4319/14ln3.jpg[/img]

Awatar użytkownika
bongo
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7767
Rejestracja: sob wrz 17, 2005 19:58
Lokalizacja: Londyn
Kontakt:

Post autor: bongo » śr sie 02, 2006 20:04

Chmmm...Pierwsze słysze o twardości.Jak ja kupowałem śruby to poszedłem do sklepu i kupiłem,sprzedawca mi nic na ten temat nie mówił.I jeżdże już ze dwa miesiące i nic sie nie dzieje.A na Allegro ceny są kosmiczne,ja w sklepie kupiłem za dwa złote sztuka.



Awatar użytkownika
cowboy
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 7253
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 13:27
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cowboy » śr sie 02, 2006 20:21

im większ cyfra tym sruba jest twardsza i wytrzymała na ścinanie...

do użytku zwykłego sa np śruby 5,5 albo coś kole 7 czy 8 i te twardsze trudniej przekręcić gwint i są droższe... co do felg nie orientuję sie ile powinno byc...ale chyba im wiecej tym lepiej ?



Awatar użytkownika
kocurxxl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt mar 21, 2006 17:49
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kocurxxl » śr sie 02, 2006 20:26

twardosc jest wazna zalenie od zastosowania np do kol jak kupisz za miekkie to sie poprostu ponaciagaj jak kondon i z tylu moze ci nawet o czasem przycierec o bebechy w bebnie pozatym zerwac je latwiej !!! jakbys miekkie powkrecal do zaciskow to bez rozwiertaka zapomnij o wymianie klockow :) to samo jest w przegubach wewnetrzbych itd... fabrycne maja ponad 10 tam gdzie niechcesz pozrywac gwintów albo lebkow nie pozrywac lepiej dawac twarde



Awatar użytkownika
Bart
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 2241
Rejestracja: wt lis 22, 2005 18:49
Lokalizacja: Ostróda
Auto: SS2 TSI
Silnik: CDAA
Kontakt:

Post autor: Bart » śr sie 02, 2006 20:37

Im twardsza śruba tym lepiej. Jak była śruba o twardości 10,9 to znaczy, że taka ma być. Moja dobra rada: daj śrubę 10,9 albo o wyższej twardości, czyli 12,8. Tak dla własnego bezpieczeństwa !!!


:okej:

Awatar użytkownika
t-tas
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 720
Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
Kontakt:

Post autor: t-tas » śr sie 02, 2006 23:42

twardość jest ważna- a dla mnie szczególnie- 8,8 jest dobrze, 10,8 bardzo dobrze-dzisiaj musiałem ciąć sruby wachaczy w R21 Nevada i koleś znalazł o tej samej średnicy i długośći ale jedna miała 8,8 a druga niemiała nic napisane-a w fabryce dali 10,8-powiedziałem,że ma być tylko taka
śruby 5,8 nazywam śrubami do mebli lub gwintowanym gwoździem- albo mają napisane 5,8 albo nic na łbie-są bardzo słabe


mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie

Awatar użytkownika
Wiktor_7
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 84
Rejestracja: sob lis 26, 2005 20:07
Lokalizacja: Malbork
Kontakt:

Post autor: Wiktor_7 » czw sie 03, 2006 00:40

do felg powinno byc 10,9 bo jak sie specjalista z kluczem dynamometrycznym w reku trafi to 8,8 przekreci :) trzeba tez zwrocic uwage na pierscien centrujacy bo o ile mamy sruby 10,9 to jeszcze ok ale jesli 8,8 i pierscien centrujacy nie taki jak trzeba to bardzo prawdopodobne ze nam poscina sruby :/



Awatar użytkownika
MAPET
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 8598
Rejestracja: czw lis 25, 2004 01:36
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: twardosc śrub

Post autor: MAPET » czw sie 03, 2006 10:45

m!sieq pisze:witam mam takie pytanie ponieważ jestem na kupnie śrub do felg i wiekszość na allegro oznacza się twardością w stopniu : 10,9 (czego to juz nie wiem:P) a mam mozliwość kupić taniej od znajomego identyczne śruby tyle ze o twardości : 8.8 czy robi to jakąś różnice w moim golfiku ???

pytam bo po prostu nie mam pojęcia a nie chcę żeby mnie kiedyś moje własne koło wyprzedziło :hmm:
daj sobie spokoj z 8.8!!

to sa kola i min to 10.9 ile tu oszczedzisz.. te parenascie zlotych.. a ile jest Twoje zycie warte?

to nei jest przykrecenie glosnika czy polki w bagazniku... ale jedne z podstawowych elementow wytzrymalosci w aucie..
pzdr


http://www.mapet-TUNING.com
Najlepszy w sieci SKLEP TUNINGOWY !

Zawieszenia - największy wybór !!! również Air-Ride !

Obrazek

Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » czw sie 03, 2006 10:52

10.9 ma większość śrub do alufelg. Poniżej tej wartości nie zawracaj sobie głowy.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » czw sie 03, 2006 11:09

8.8 to tak do pierwszego kontaktu z kluczem pneumatycznym u gumiarzy. I życzę powodzenia z dobrym dokręceniem alusów, żebyś nie musiał dociągać co tydzień.

Sorki, Taz, u wulkanizatora. :kufel:



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » czw sie 03, 2006 11:38

Do kół nie mniej niz klasa 10.9 - nie oszczedzaj pare złotych bo możesz miec kłopociki potem. Klasa to nie tyle "twardość" śruby , a wytrzymałość na zerwanie wyrazona w jednostach siły na jednostke przekroju poprzecznego , głównie chodzi tutaj o wtrzymałość samego gwintu , jak i rdzenia śruby zarówno na zerwanie jak i na odkształcenia plastyczne - potocznie mozna to nazywać "twardością śruby"


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

m!sieq
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 28
Rejestracja: wt sty 03, 2006 18:15
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
Kontakt:

Post autor: m!sieq » czw sie 03, 2006 14:15

dzieki za rade :)
juz zakupiłem inne 10.9 :) troche taniej nie oznacza lepiej:)

pozdrawiam


[img]http://img110.imageshack.us/img110/4319/14ln3.jpg[/img]

Awatar użytkownika
dejmien
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 40
Rejestracja: śr cze 21, 2006 21:12
Lokalizacja: Przysucha
Kontakt:

Post autor: dejmien » czw sie 03, 2006 14:30

Im większ twardość tym lepiej , ja radze kupić te powyżej 10 bo słabiej ulegają ścinaniu a po co ci kłopot



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 477 gości