MK [III] - ZBIEŻNOŚĆ???

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

MK [III] - ZBIEŻNOŚĆ???

Post autor: h2o » śr sie 02, 2006 17:52

Witam

Ostatnio wymieniałem oponki bo mi moje dokonały żywota. Facet w zakładzie powiedział jednak abym pojechał sprawdził sobie zbieżność kół. Okazuje sie bowiem, że bieżnik ścierał sie nierówno a koła stoją w kształcie litert "V". Podpowiedzcie proszę co się już zużyło i co trzeba będzie wymienić aby to naprawić. Dodam, że na początku posuwałem na sportowym zawieszeniu więc może coś sie wybiło albo zużyło?

Pozdrawiam iczekam na odpowiedzi



Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr sie 02, 2006 18:04

do poprawnego ustawieniea zbieżniści musisz mieć sprawne (bez kuzów) końcówki kierownicze, sworznie wachaczy, tuleje wachaczy, bez sprawnych tych części żeden szanujacy sie mech, nie zrobi Ci geometri koła


:-k ...

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » śr sie 02, 2006 18:06

jeśli koła widocznie ida w kształcie litery V to są złe kąty kół??
nie odkręcałęs może kolumn amortyzatorów?? Bo to właśnie na nich ustawiane sa kąty kół.


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
misiek
_
_
Posty: 5821
Rejestracja: pt maja 13, 2005 17:49
Lokalizacja: opolskie
Kontakt:

Post autor: misiek » śr sie 02, 2006 18:11

zbiezność a katy koła to co innego, ja myslę ze chodziło mech. że ma zd dużą zbieżność lub rozbiezność - patrząć od góry na dwa koła to one się wtedy układają w literę V , przy duzej zbieżności to V jest odwrócone


:-k ...

Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » śr sie 02, 2006 22:17

misiek10111 pisze:zbiezność a katy koła to co innego
tak tak to wiem!! u mnie po zmianie amorów koła szły jak przy starym traktorze i były do ustawienia kąty bo koła szły właśnie w kształcie litery V (patrząc od frontu)
misiek10111 pisze:patrząć od góry na dwa koła to one się wtedy układają w literę V
- a jeśli z góry to wiadomo że zbierzność się skończyła


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
h2o
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 229
Rejestracja: sob mar 12, 2005 10:34
Lokalizacja: Dolnośląskie

Post autor: h2o » śr sie 02, 2006 23:05

Ostatnio miałem wymieniane amory ze springami na standardowe. Może to przez tą wymianę. Patrząc od frontu to koła ustawiają mi się w literę "V". Tak jak juz pisałem. Oczywiście jest to niewidoczne, ale bieżnik opony na tym cierpi. Ściera się najpierw od zewnątrz. Więc co to jest i comam z tym zrobić albo co wymienić?

pozdrawiam i czekam na kolejne odpowiedzi



Awatar użytkownika
bambi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bambi » czw sie 03, 2006 00:30

witam tak szczerze ale sie nie czepiajac musisz miec cala zawieche ok lacznie z felgami (proste) i cisnieniem jednakowym i 3/4 baku albo jakos tak w karzdym razie ja bylem w stacij obslugi VW audi oni zajeli sie autkiem co trzeba bylo zrobic to zrobili koszt 80.zl lacznie z ustawieniem (pelna geometria - katy, wyprzedzenie itp itd) i wydrukiem jak bylo przed a jak jest teraz koszt tylko 80zl



Awatar użytkownika
piter38
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 5
Rejestracja: pn cze 19, 2006 21:23
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

Post autor: piter38 » czw sie 03, 2006 20:19

bambi pisze:witam tak szczerze ale sie nie czepiajac musisz miec cala zawieche ok lacznie z felgami (proste) i cisnieniem jednakowym i 3/4 baku albo jakos tak w karzdym razie ja bylem w stacij obslugi VW audi oni zajeli sie autkiem co trzeba bylo zrobic to zrobili koszt 80.zl lacznie z ustawieniem (pelna geometria - katy, wyprzedzenie itp itd) i wydrukiem jak bylo przed a jak jest teraz koszt tylko 80zl
To taniocha to teraz wszyscy bedą walić do serwisów VW.

PS.
Ja robiłem miesiąc temu cała geometrię przodu i kosztowało 50 zeta ale nie w serwisie
a u sprawdzonego majstra .



Awatar użytkownika
koonrad
majster ulepszacz
majster ulepszacz
Posty: 1048
Rejestracja: czw cze 22, 2006 22:26
Lokalizacja: BełchatóVW
Kontakt:

Post autor: koonrad » czw sie 03, 2006 20:33

h2o bierz auto na lewar najpier z jednej strony potem z drugiej, łap za koło i szarp nim na boki i w góre i w dół ile masz pary w łapach (tak by nie zwalić z lewarka), jak nic nie stuka i nie puka to obierz kierunek na jakiś punkt gdzie ci ustawia zbierzność i kąty, Imprezka taka kosztuje ok 50zł.
a jeśli choć nawet poruszyłeś śruby od mocowania kolumny do zwrotnicy to na 10000000% poszły kąty kół.
pozdrawiam

[ Dodano: 03 Sie 2006 20:37 ]
a może przy skręcaniu autem piszczą ci trochę oponu na ciepłym asfalcie??
oczywiście chodzi mi o w miare normalne wchodzenie w zakręty :bajer:
jeśli piszczą to potwierdza się teza o źle ustawionych kątach


[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=175064][img]http://img150.imageshack.us/img150/416/clipboard01do1.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
bambi
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 81
Rejestracja: czw kwie 07, 2005 17:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: bambi » czw sie 03, 2006 21:50

piter38 pisze:To taniocha to teraz wszyscy bedą walić do serwisów VW.

PS.
Ja robiłem miesiąc temu cała geometrię przodu i kosztowało 50 zeta ale nie w serwisie
a u sprawdzonego majstra .

witam

"Ja robiłem miesiąc temu cała geometrię przodu i kosztowało 50 zeta ale nie w serwisie
a u sprawdzonego majstra"

masz sprawdzonego to ok nie czepiaj sie ze dalem o 30zl wiecej i bylem stacji VW audi a nie w garazu u sasiada. jeszcze za czasow MK2 po wyjedzie od "tanszego" i tak zbijal jak wrocilem to tlumaczyl ze opony sa juz do wymiany ale moze zamienic z lewej na prawa(szkoda ze byly kierunkowe) potem sprzedalem kumplowi auto on z biegiem czasu tez pojechal na geometrie ale stacje VW audi i jak wsiadlem to nie wierzylem auto prosto wali a tamten skasowal mnie za 60 i chu... zrobil
ale masz racje sa tez tacy co nie wiele biora za mechanike



Tomasz Żaguń
Forum Master
Forum Master
Posty: 1550
Rejestracja: ndz paź 03, 2004 22:53
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Tomasz Żaguń » pt sie 04, 2006 19:16

Odnośnie "V" to po każdej ingerencji w zawieszenie powinno sie jechać na geometrię zawieszenia aby pozbyć się póżniejszych kłopotów i wydatków.Poprostu regulacja i po problemach.



ku_bi
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2202
Rejestracja: pn wrz 13, 2004 20:51
Lokalizacja: ex4
Kontakt:

Post autor: ku_bi » pt sie 04, 2006 19:27

najprawdopodobniej po wymianie amortyzatorów nie zrobili geometri albo źle ja zrobili, jedz to sprawdzic dokładniej



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 262 gości