[mk2] kontrolka oleju;zapalila sie;dlaczego?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

[mk2] kontrolka oleju;zapalila sie;dlaczego?

Post autor: Dziadoo » pn lut 07, 2005 14:13

Witam

Jadac po obwodnicy, ok 140 km/h, zauwazylem nagle, ze za chwile jest zjazd, na ktorym musze zjechac. Zaczalem dosyc ostro hamowac i zredukowalem z 5 na 4. Po wyhamowaniu do 80 zaczalem skrecac i w tym momencie, na ok pol sekundy zapalila mi sie kontrolka oleju i zabrzeczal brzeczyk.

Czy ktos kiedys spotklal sie z takim czyms? Dlaczego tak sie stalo? Czy to oznaka zblizajacej sie usterki?

Dodam, ze stan oleju mam w normie (polowa pomiedzy min a max), nie mam zadnych wyciekow i regularnie wymieniam olej i filtr.



Snake
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 43
Rejestracja: pn paź 18, 2004 01:39
Lokalizacja: Sz-N [ZS] / Londyn
Kontakt:

Post autor: Snake » pn lut 07, 2005 14:24

u mnie tak brzeczal jak uszczelka pod glowica pier.... i trzeba bylo oleju dolewac


--------GOLF 2 1.8 tylko 8v w jakims RP :( + Celica `98 1.8 16v

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lut 07, 2005 15:21

moze frajerski olej masz?i woda sie robi z niego a nie olej?moze masz malo oleju w silniku bo podczas hamowania ostrego olej przemieszcza sie do przodu i czujnik wtedy nie ma oleju i zapala sie kontrolka pozatym moze pompa olejowa zaslabo tloczy olej?moze byc troche przyczyn
podobnie mialem w poprzednim aucie jak jezdzilem na Lotosie mocniej przychamowa i kontrolka sie zapalala olej tez byl przetrzepalem caly silnik wszystko o.k wymienilem olej i problem zniknal



Awatar użytkownika
TAZ
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 6292
Rejestracja: pn sie 23, 2004 21:35
Lokalizacja: PRL- Świętokrzyskie
Kontakt:

Post autor: TAZ » pn lut 07, 2005 15:25

Za ostre hamowanie to spowodowało. Olej przelał się na jedną stronę, zacząłeś skręcać to został tam jeszcze na chwile. W tym czasie smok od pompy nie miał co zassać i czujnik zaczął działać z powodu zbyt niskiego ciśnienia oleju. Mniej takich akcji bo kiedyś możesz przytrzeć panewki.



Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » pn lut 07, 2005 16:28

no pieknie to opisales Taz o to samo mi chodzilo
tylko ze zjechany po robocie jestem i musze odpoczac troche to poprawi mi sie myslenie:P
uwazaj kolego na panewki bo sie przysmaza i bedzie remont moze to trwac chwilke i masz po panewkach jak zaciagnie powietrze zamiast oleju



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » pn lut 07, 2005 16:42

A moze masz za mały pozim olejku i na zakrętach świeci a producent nawet zaleca małe prędkości obrotowe na zakretach ze względu na takie rzeczy



Awatar użytkownika
Dziadoo
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 107
Rejestracja: śr sty 05, 2005 18:57
Lokalizacja: trojmiasto

Post autor: Dziadoo » wt lut 08, 2005 20:54

Dzieki za wszystkie porady :grin:
Strasznie mnie to meczylo, wiec na wszelki wypadek dolalem oleju (z 1/2 na 3/4 pomiedzy min a max) i pojechalem go przetestowac na obwodnicy. Poniewaz ruch byl znikomy, troche poszalalem (duza predkosc + hamowanie+ skrecanie) i tym razem nic nie bylo. Kontrolka sie nie zapalila. Wiec wniosek stad taki ze oleju lepiej miec blisko maximum.

Pozdrawiam.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 103 gości