Podgrzewacz paliwa do diesli

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Podgrzewacz paliwa do diesli

Post autor: yaroz » wt lut 08, 2005 17:16

Tak jak w temacie co o tym wynalazku sadzicie moze ktos to ma u siebie zamontowane???Jak to sie sprawuje i czy zdaje egzamin???

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41585422



Awatar użytkownika
TACYK
Vw master
Vw master
Posty: 178
Rejestracja: pt gru 31, 2004 15:15
Lokalizacja: Tarnogród
Kontakt:

Post autor: TACYK » wt lut 08, 2005 17:32

Ciekawa sprawa z tym podgrzewaczem :helm:


!!!ADRENALINA UZALEŻNIA!!!

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » wt lut 08, 2005 17:37

A tu zanlazlem stronke po angielsku.Gosciu pokombinowal cos z ogrzewanym filtrem od Peugeot'a i zamontowal to do swojego vw.Tylko ze to jest chyba stary pasek??Dawajcie tu jakies linko o takich przerobkach moze warto by bylo zaopatrzyc sie w taki wynalazek???


http://www.northwales.org.uk/bio-power/svo.htm



Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » wt lut 08, 2005 19:46

O ile mi sie wydaje, to mozna dorwac taki filtr paliwka z podgrzewaczem. Tylko instalacje trzeba doprowadzic.


Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz

Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » wt lut 08, 2005 19:59

podgrzewacz w filtrze paliwa i tak nic nie da, bo jak paliwo zamarznie, to również w przewodach paliwowych od zbiornika do filtra, a podgrzanie samego filtra nie rozpuści parafiny przed i za filtrem... Lepiej dolewać uszlachetniacza!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » wt lut 08, 2005 20:36

Dokładnie. Gdy sie parafin awytrąci i zatka np. filtr paliwa to nawet +30 nie pomoże. Tylko wymiana filtra..


Ale po chyba 1987 albo po 1989 r. Mk II diesle miały podgrzewacze filtra paliwa...


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » śr lut 09, 2005 00:05

A jakie te uszlachetniacze do paliwa polecacie???Bo ja lalem Diesel treatment firmy Carplan no i nie bardzo,powiem nawet ze to zaszkodzilo mojemu Golfikowi bo pozniej jakos nie bardzo chcial odpalac i wszystko to skonczylo sie u mechanika wiec teraz wole nie ryzykowac.



Awatar użytkownika
yaroz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 14:10
Lokalizacja: SZO
Kontakt:

Post autor: yaroz » śr lut 09, 2005 00:09

Aha ale skoro te po 87 czy 89 roku mialy filtry z podgrzewaczem to cos w tym jest chyba ze to cos daje???no jest tak czy nie??? no bo skoro to by nic nie dawalo to po co to by bylo???o tak sobie???



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » śr lut 09, 2005 01:03

jutro Ci napiszę jaki uszlachetniacz, bo musze ojca spytać, on na tym jeździ.
Co do oryginalnego podgrzewacza, to chyba pro forma, żeby nie było, że VW nie robi czegoś takiego.
Jeżeli paliwo zamarznie (wydzieli się parafina) przed filtrem i za filtrem (w pompie i przewodach wysokiego ciśnienia) to i tak pupa blada. Pompa nie zaciągnie tej parafiny, a jeśli nawet, to nie przepchnie przez wtryski etc. Czysta logika :bigok:


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr lut 09, 2005 20:20

Ja dolewam dodatek Shell !

Począwszy od września 1987 r. zastosowano podgrzewanie filtra paliwa w celu zabezpieczenia oleju napędowego przed zamarzaniem. Wykorzystuje się do tego nadmiar podanego paliwa, które normalnie wraca z pompy wtryskowej do zbiornika. Paliwo ulega podgrzaniu podczas przepływu prze pompę wtryskową. W przewodzie przelewowym paliwa znajduje się zawór regulacyjny, który steruje przepływem podgrzanego paliwa zależnie od temperatury filtra. Przy temperaturach zblizonych do 0 stopni C cieplejsze paliwo jest podawane z pompy wtryskowej do filtra.
Gdy temperatura paliwa w filtrze wzrośnie ponad +10 stopni C, zawór regulacyjny przełącza się, kierując nadmiar paliwa przewodem przelewowym bezpośrednio do zbiornika.

Tak więc nie ma tu działania grzałki czy prądu !!!


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
jarecki
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: sob gru 25, 2004 16:55
Lokalizacja: srodek Polski

paliwo

Post autor: jarecki » czw lut 10, 2005 22:55

witam. kiedyś miałem 1.6 D i zamontowałem sobie taki patent - w przewód dolotowy do nagrzewnicy wciąłem się z pięciocentymetrową rurką miedzianą na którą nawinołem kilka zwoi cienkiej rurki miedzianej. przewód paliwowy zasilający filtr przełożyłem do jednego końca cienkiej rurki i dorobiłem przewód z drugiego końca cienkiej rurki do wejścia do filtra. efekt był taki że na filtr szedł całkiem nieźle podgrzany on. wydaje mi się że skutkiem tego ustrojstwa była troche kulturalniejsza praca silnika, spalanie może ciut, ciut mniejsze no i samozadowolenie z poprawienia fabryki. :grin: pozdr.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 423 gości