RPek i max predkosc - 4 tys obrotow i nie idzie wyzej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

RPek i max predkosc - 4 tys obrotow i nie idzie wyzej

Post autor: robal264 » ndz lip 30, 2006 19:35

Witam, interesuje mnie glownie odpowiedz na pytanie jak dlugie przelozenia ma skrzynie o oznaczeniu 4T w mk2 GT a do tego co moze byc powodem ze kreci mi sie tylko do 4tys na 4 i 5 biegu, ogolnie na autostradzie do 160km/h bez zadnego problemu ale wyzej to juz trzeba powoli bujac czuc pod noga ze jak puszcze lekko gaz i dodam to auto przyspiesza ale to nie to zakladam ze zapchany jest tlumik albo katalizator i po prostu sie dlawi.


Normalnie nie ma z nim problemow smiga bardzo ladnie 1,2,3 do czerwonego pola a 5 i 6 tylko do 4tys ( no tam z groszami)



Ogolnie ile wyciagneliscie ze swojego RP ?? Moj z obecnym problemem prawie 180km/h sie bujnal
Ostatnio zmieniony czw maja 24, 2007 10:18 przez robal264, łącznie zmieniany 1 raz.


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
Al ca pono
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn cze 12, 2006 19:19
Lokalizacja: P-no

Post autor: Al ca pono » ndz lip 30, 2006 19:48

Jest to skrzynia o oszczędnym piątym i czwarttym biegu ja mam skrzynie AUG i wyciągnąłem 200km/h



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » ndz lip 30, 2006 19:52

Al ca pono pisze:Jest to skrzynia o oszczędnym piątym i czwarttym biegu ja mam skrzynie AUG i wyciągnąłem 200km/h

nie mam jak wejsc chwilowo pod auto ale jeszcze sprawdze to swoje oznaczenie,

a jestes pewny swojej wypowiedzi ze akurat ostatnie dwa biegi sa krotkie w tej skrzyni ??


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

KUBEK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 269
Rejestracja: pn maja 22, 2006 21:36
Lokalizacja: PSZCZYNA

Post autor: KUBEK » ndz lip 30, 2006 20:45

często przyczyną takiego objawu jest zajechany silnik. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » ndz lip 30, 2006 20:58

Masz prawdopodobnie skrzynie 4T , a ona ma baaaardzo długie przełożenia. W sumie 5-bieg nadaje sie tylko do utrzymywania prędkości bo przyspieszac na nim jest ciężko, na tej skrzyni RP osiąga swoją prędkość max już na 4-tym biegu i na czwórce powinien sie dac silnik rozkręcić do czerwonego pola , na piatce juz go nie rozkręcisz do 5tys obr bo 90PS to troche za mało.

RP katalogowo wyciąga 175km/h , więc nie wymagaj od niego zbyt wiele.
Poniżej masz tabelke z róznymi skrzyniami i jaką prędkość można teoretycznie uzyskać przy 5500obr
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lip 30, 2006 21:04

moj rp na piatym biegu 4200 no czasami 4250 i ok max170km/h skrzynia 4t i kolegi rp identycznie.(bez katalizatora z dobrym wydechem)z tego co juz tu na forum walkowalem silnik 90KM nie uzyska na 5 biegu wiecej nigdy nie dojdzie na 5 biegu na czerwone pole,chyba ze z przepasci

[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 21:07 ]
robal264 pisze:a 5 i 6 tylko do 4tys
masz 6 bieg :) ale predkosc maksymalna kazde auto przeklamuje i ja obliczam z obrotow silnika za pomoca tabeli bo kazdy predkosciomierz inaczej wskazuje,no i opony jakie



Awatar użytkownika
robal264
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2140
Rejestracja: pn lis 28, 2005 22:46
Lokalizacja: Małkowice
Kontakt:

Post autor: robal264 » ndz lip 30, 2006 22:41

a 5 i 6 tylko do 4tys
masz 6 bieg :) ale predkosc maksymalna kazde auto przeklamuje i ja obliczam z obrotow silnika za pomoca tabeli bo kazdy predkosciomierz inaczej wskazuje,no i opony jakie
mialo byc 4 i 5 :)
często przyczyną takiego objawu jest zajechany silnik. Pozdrawiam
masz racje ale silnik to ja mam w bardzo dobrym stanie :)


no coz myslalem ze ze 190km/h wycisne ze swego bolida a tu widze ze lipa


dzieki chlopaki za pomoc :pub:


MK2 GTi By Robal
viewtopic.php?f=62&t=45067

Obrazek

Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » ndz lip 30, 2006 23:01

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp jak masz inne gumy tu sprawdz sobie w tabeli zmiany w predkosciach.dzieki za pkt.



Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz lip 30, 2006 23:32

Hej chlopaki a moje prędkości max na poszczególnych biegach w ogóle nie pasują do żadnej z danych skrzyń Czy jakiś swap czy co?



Awatar użytkownika
Duber
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 10830
Rejestracja: pt sie 26, 2005 20:30
Lokalizacja: FSW

Post autor: Duber » pn lip 31, 2006 00:01

Kand bo to jest podane przy 5500 a my nie osiagniemy tyla na 5 biegu.



Awatar użytkownika
Howard
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt lip 25, 2006 00:01
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Howard » pn lip 31, 2006 00:55

Ja swoim RP-ekiem w Polsce!!! jechalem 180km/h i to byl max, a u niemców na ich bajurce i na ich autobanie to poszedł prawie 200km/h. Nie wiem jaką mam skrzynie bo jeszcze nie sprawdzalem


www.srsteam.pl
http://www.youtube.com/profile?user=HowarDoo

Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn lip 31, 2006 10:50

Kand pisze:Hej chlopaki a moje prędkości max na poszczególnych biegach w ogóle nie pasują do żadnej z danych skrzyń Czy jakiś swap czy co?
Predkości obliczone w tabelce odnoszą się tak jak pisze PIOTR2 do obrotów 5500 i opon 185/60R14 , także trzeba brać poprawke na te obliczenia jeżeli masz inny rozmiar opon i przede wszystkim na to , że licznik w aucie tez oszukuje troche. To sa prawdziwe prędkości wyliczone na podstawie przełożeń skrzyni oraz średnicy koła, czyli prostego przełożenia silnik-skrzynia-koło-asfalt
To że skrzynia 4T pozwala przy 5500obr na 5-biegu osiagnąć 220km/h nie znaczy że RP tyle poleci, poprostu 90 kucy to za mało żeby rozkręcić tyle silnik na 5-tce , do takiego wyczynu potrzeba około 120PS, albo długiej i stromej góry dla RPka :hmm:


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Awatar użytkownika
Al ca pono
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: pn cze 12, 2006 19:19
Lokalizacja: P-no

Post autor: Al ca pono » pn lip 31, 2006 12:05

Fakt jest faktem że RPeki dużo palą nie mają sportowych osiągów ale za to są najbardziej wytrzymałymi silnikami.



Awatar użytkownika
homsky
VW Baron
VW Baron
Posty: 3307
Rejestracja: pt lis 11, 2005 20:03
Lokalizacja: Nowa Ruda

Post autor: homsky » pn lip 31, 2006 12:51

Al ca pono pisze:Fakt jest faktem że RPeki dużo palą nie mają sportowych osiągów ale za to są najbardziej wytrzymałymi silnikami.
No coś w tym jest co piszesz. Faktem jest że RP to nie GTI , ale za to przebiegi naprawde robią niesamowite, mój ma 270tys km i nie kąsa ani grama oleju.


[url=http://www.motostat.pl/vehicle-stats/20938][img]http://www.motostat.pl/user_images/20938/icon5.png[/img][/url]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 297 gości