[mk3 GT] po wymianie paska rozrzadu i rolki napinajacej

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

[mk3 GT] po wymianie paska rozrzadu i rolki napinajacej

Post autor: czarny22 » sob lip 29, 2006 22:40

witam po zakupie golfa wziolem sie za wymiane pska rozrzadu i rolki napinajacej mimo ze w ksiarzce serwisowej bylo napisane ze niedawno byl pasek wymieniany wolalem nie ryzykowac, coc by dla tego ze wygladal on dosc dziwnie mianowicei mial wytarty srodek 2 paski wytarte po srodku, tak jak by pasek o cos tarl albo cus takiego, wiec go wymienilem wymienilem takrze rolke niapinajaca, i co sie okazalo po przejechaniu jakiegos tam kawalka no moze 200-300 km otworzylem pokrywe zobaczycz czyn np. pasek sie nie poluzowal czy cus, a moim oczom ukazaly sie na pasku rozrzadu 2 cienkie wytarte paski, takie same byly na starym pasku ?? co to moze byc, i jeszcze cos nie wiem czy moze jakis pasek mam zabardzo naciagniety od wspomagania altelnatora, czy mzoe wlasnie rozrzadu bo zaczelo tak dziwnie cos szumiec, wczesniej chodzil jak zegareczek a teraz slychac jakis szum lekkie tarcie nie wiem jak to nazwac, czy przydazylo wam sie cos kiedys takiego, moze ta plastikowa obudowa gdzies trze o pasek, a co do tego dziweku wydaje mi sie ze jak silnik jest zimny i co za tym idzie paski nie sa cieple i nei sa takei napiete ten dzwiek jak by byl cichszy a powiedzial ym nawet ze moze nawet nie slyszalny _ porsze o podpoweidzi



greg

Post autor: greg » sob lip 29, 2006 22:45

obejrzyj całą drogę paska i sprawdź czy aby na pewno gdzieś nie obciera



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » sob lip 29, 2006 22:47

Paski pewnie się robią od tego że na naciągaczu jest na obwodzie takie wgłębienie na połączeniu - to nic nie szkodzi. Chyba ze jest jakieś uszkodzenie na którymś kole zębatym. Trzeba było to obejrzeć dokładnie. Szum - cichy świst po założeniu nowego paska jest zawsze i powienien zniknąć, chyba że jest za bardzo napięty. Pasek ma siuę dać skręcić o 90 stopni palcami na najdłuższym odcinku między kołem na wałku rozrządu i pośrednim. Ew tarcie o obudowę pozostawi na niej ślady, trzeba ją wtedy nieco inaczej przykręcić lub podgiąć w miejscu tarcia


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » sob lip 29, 2006 22:47

greg pisze:obejrzyj całą drogę paska i sprawdź czy aby na pewno gdzieś nie obciera
no tak ale nie jest to takie proste bo jak dolna pokrywa paska jest zalozona to nic nie widac a o gorna na pewnonie trze bo juz ja zdejmowalem a zeby zdiac dolna mosial bym znowu wszystko rozkrecac bo ona nie zejdzie bez odkrecenia przynajmniej kola od pompy wody

[ Dodano: Sob Lip 29, 2006 22:50 ]
Paweł Marek pisze:Paski pewnie się robią od tego że na naciągaczu jest na obwodzie takie wgłębienie na połączeniu - to nic nie szkodzi. Chyba ze jest jakieś uszkodzenie na którymś kole zębatym. Trzeba było to obejrzeć dokładnie. Szum - cichy świst po założeniu nowego paska jest zawsze i powienien zniknąć, chyba że jest za bardzo napięty. Pasek ma siuę dać skręcić o 90 stopni palcami na najdłuższym odcinku między kołem na wałku rozrządu i pośrednim. Ew tarcie o obudowę pozostawi na niej ślady, trzeba ją wtedy nieco inaczej przykręcić lub podgiąć w miejscu tarcia
tak wiem o tym ugieciu 90 stopni u mnie tak jest, hmm musze moze poprostu poluzowac te srubki mocujace dolna pokrywe i lekko ja odchylic i wtedy zobaczyc czy przestanie trzec, nie wiem a moze to wina rolki napinajacej wydawalo mi sie ze jak by byla o jakis 1mm wieksza od tej starej czy to mozliwe ??



greg

Post autor: greg » sob lip 29, 2006 23:13

jakby była większa o mm to nei problem bo napinasz przeciez napinaczem a nie na stałę kółlo.więc dla paska to wsio jednako czy ma średnice 55 czy 56mm(przykładowo) skoro napinacz będzie odsunięty że napnie identycznie.



czarny22
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 76
Rejestracja: pn sty 16, 2006 22:26
Lokalizacja: Łowicz
Kontakt:

Post autor: czarny22 » sob lip 29, 2006 23:25

greg pisze:jakby była większa o mm to nei problem bo napinasz przeciez napinaczem a nie na stałę kółlo.więc dla paska to wsio jednako czy ma średnice 55 czy 56mm(przykładowo) skoro napinacz będzie odsunięty że napnie identycznie.
racja ale jesli jest wieksze o 1mm to naprzyklad moze juz sie trzec o plastik ??



greg

Post autor: greg » ndz lip 30, 2006 10:40

zostałby slad na plastiku - nie ma tak że ściera się tylko na jednym - u mnie kiedyś pasek był luźny (co prawda nie rozrządu) to na kole metalowym zostawił ślad..

[ Dodano: Nie Lip 30, 2006 10:42 am ]
zobacz dokładnie osłonę jak ją wyjmiesz - na osłoniemusiałbyś mieć w którymś miejscu ślad, a po drugie - uruchom bez osłony jesli nie będzie słychac dźwięku to dokłądaj części osłony i zorientujesz się od której części to słychać



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 164 gości