Jaki mam silnik?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Jaki mam silnik?

Post autor: InspBober » pt lip 28, 2006 22:39

Jestem swiezym posiadaczem Golfa, na początku zupełnie przypadkiem "dowiedzialem" sie ze silnik w aucie nosi oznaczenie PN(wywnioskowalem to ze zdjecia ktore gdzies znalazlem w necie bo moj wyglada tak samo). Jednak z biegiem czasu pojawiły sie watpliwości. W dowodzie mam napisane :moc 53kW taka moc ma RF, PN podobno 51kW. I dlaczego w dowodzie pojemność to 1576 a nie 1595cm3 jak w instrukcji? Zaczynam sie juz gubic. Mam też katalizator i sonde lambde. Czym silniki RF i PN sie różnią(poza mocą oczywiście;p)?



Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pt lip 28, 2006 22:49

Jeśli masz katalizator to jest to PN, z gaźnikiem 2EE tzw elektronicznym. A różnica w pojemności to najprawdopodobniej pomyłka. Jeśli auto jest już w Polsce dawno to jest to możliwe, w latach 90-tych często były wpisywane do papierów inne pojemności (omyłkowo lub na "specjalne zyczenie" żeby były niższe opłaty.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
karol450
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr paź 19, 2005 18:01
Lokalizacja: Prabuty
Kontakt:

Post autor: karol450 » pt lip 28, 2006 23:16

zobacz jaki masz numer silnika pierwsze chyba dwie cyfry, litery oznaczja jaki jest to silnik



cosmaty1986
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: ndz paź 16, 2005 23:31
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: cosmaty1986 » sob lip 29, 2006 00:28

A ja mam oznaczenie RF mam katalizator, sonde Lambda i gażnik Pierburg 2ee (elektroniczny)....



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » sob lip 29, 2006 07:40

O numerach silnika wiem ale nie bardzo daja sie odczytać. Wydaje mi sie ze pierwsza litera to "R" ale to nie jest pewne. Teraz interesuja mnie przede wszystkim róznice miedzy tymi dwoma silnikami, moze po jakichs szczegółach dojde do typu mojego motoru.



Awatar użytkownika
karol450
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 74
Rejestracja: śr paź 19, 2005 18:01
Lokalizacja: Prabuty
Kontakt:

Post autor: karol450 » sob lip 29, 2006 08:22

http://vw-scene.info/silniki.html

tu masz spis silnikow VW bardzo dobre opisy



greg

Post autor: greg » sob lip 29, 2006 10:10

InspBober, PN różni sie od RF gaźnikiem i mocą (2KW) - jeśli masz brief to i masz 51KW to PN jak 53KW to RF



Awatar użytkownika
InspBober
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 155
Rejestracja: pn lip 24, 2006 22:41
Lokalizacja: Warszawa - Mokotów
Kontakt:

Post autor: InspBober » sob lip 29, 2006 10:46

greg pisze:InspBober, PN różni sie od RF gaźnikiem i mocą (2KW) - jeśli masz brief to i masz 51KW to PN jak 53KW to RF
A ta różnica w mocy nie bierze sie z tąd ze w PN jest katalizator który dlawi moc o te 2 konie? Jesli tak to mam RF z tym ze z katem. Zgodnie z tym co ustalilem to mam silnik RF ale z dołożonym katem i sonda L. Wiec moj silnik różni sie od PN tylko gaznikiem, troche jakby RF zrobiony na PN, tylko po co? Czy wszystjkie czesci ktore kupuje moge brac zarówno do RF jak i PN?



greg

Post autor: greg » sob lip 29, 2006 10:58

InspBober pisze:Czy wszystjkie czesci ktore kupuje moge brac zarówno do RF jak i PN
wg ETKA poza gaźnikiem tak



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 220 gości