Koło pasowe mk3 1.8 full

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

R2D2

Koło pasowe mk3 1.8 full

Post autor: R2D2 » ndz lut 06, 2005 17:13

Siemanko wszystkim.

2 dni temu z wraz z kumplem rozpoczeliśmy prace nad wymianą uszczeli pod głowicą w moim pedzidełku golfiku 1.8. Pech chciał że podczas ustawiania rozrządu pękł pasek :( . Na szczęscie nie uszkodziły sie zawory a nowy pasek byl gotowy do montazu po 15 minutach ale ...
za żadne skarby świata nie wiemy jak odkręcić koło pasowe ?? wiec nie możemy wymienić paska :( Prosze o pomoc.

Jak odkecić koło pasowe ?? nam pomysły sie skończyły a musi byc to mozliwe w warunkach garazowych. Jeśli ten temat był poruszany proszę o link jesli nie to proszę o instrukcje.

Ps. Nie wiem czy to ma znaczenie ale robimy to przy Golfie 3 1.8 z klimą i wspomaganiem.



marko-63
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2004 01:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marko-63 » ndz lut 06, 2005 20:13

Miałem to samo. Zaczne od końca , koło pasowe jest przykręcone czterema śrubami na imbus sześciokątny nr 5 lub nr6 a więc najprościej odkręca się kluczem z odpowiednią przedłużką .Podejrzewam ,że śruby są wyrobione i nie można w taki sposób odkręcic w takim razie pozostaje rozwiązanie siłowe . Młotek , odpowiedni przecinak (nie dość ostry żeby za szybko nie obciąć łba ) i dość siły i zaparcia w pukanie pod odpowiednim kątem w śruby.Pomocne jest odkręcenie koła i zdjęcie osłony między kołem a kołem pasowym . Wcześniej należy zaopatrzyć się w komplet nowych śrub ja płaciłem po 2zł/szt. Powodzenia.



R2D2

Post autor: R2D2 » ndz lut 06, 2005 20:23

Super jutro sie za nie biore. Wielkie dzięki za porade zdam sprawozdanie z mojej walki :)



Awatar użytkownika
kaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr paź 13, 2004 20:18
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kaz » ndz lut 06, 2005 22:59

Cze
Jak już odkręcisz, to przy zakładaniu paska nie zapomnij o ustawieniu kół na znaki i nie tylko wału i wałka rozrządu ale te pośrednie też bo ono napędza aparat zapłonowy jak ci się przestawiło to możesz mieć problem z zapaleniem, a co z rolką napinającą nie wymieniasz jej ???
A jakim sposobem pękł wam ten pasek słaby był chyba co??? :rotfl: czy zbyt dużo siły użyliście ??? :grin:
pozdrawiam
kazek



R2D2

Post autor: R2D2 » pn lut 07, 2005 22:32

Pękl bo moj kumpel zampomniał poluzować napinacz paska <ściana> A z tymi $#$@%^& śrubami koła pasowego dziś walczyliśmy cały dzień. Poprzedni super mechanik poprostu je udoskonalił na swoją modłe i nijak nie szło ich odkręcić :grrr: więc urzylismy brutalnej siły no i ...

Marko gdzie kupiłeś te śruby w serwisie czy w jakimś sklepie ?? bo nie wiem gdzie takich szukać



marko-63
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 49
Rejestracja: czw gru 23, 2004 01:00
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: marko-63 » pn lut 07, 2005 22:45

W prywatnym sklepie z częściami do VW we Wrocławiu .Mieli tylko jedną ale poczekałem około tygodnia i dowieżli pozostałe . Jeszcze ich nie zamontowałem bo przy wymianie paska ich nie miałem i założyłem zwykłe na inbus po lekkich przeróbkach .



Awatar użytkownika
kaz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 113
Rejestracja: śr paź 13, 2004 20:18
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: kaz » pn lut 07, 2005 22:47

Cze
takie śrubki dostaniesz w dobrym sklepie żelaznym,tylko pamiętaj żeby były utwardzone conajmniej 8.8
kazek



R2D2

Post autor: R2D2 » pn lut 07, 2005 22:55

Dzięki jutro wyruszam na poszukiwania.



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 142 gości