PROBLEM Z ZAMKIEM W GOLFIE MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
PROBLEM Z ZAMKIEM W GOLFIE MK3
Witam!
Mam problem z zamkiem.
Otóż:
Normalnie chciałem otworzyć normlanie drzwi.Włożyłem kluczyk i...... razem z kluczykiem wyszedł zamek.Muszę teraz otwierać od strony pasażera.Mam centralny zamek:)
Proszę o pomoc co zrobić w takim wypadku.I jeśli to coś poważnego to ile naprawa może kosztować?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Mam problem z zamkiem.
Otóż:
Normalnie chciałem otworzyć normlanie drzwi.Włożyłem kluczyk i...... razem z kluczykiem wyszedł zamek.Muszę teraz otwierać od strony pasażera.Mam centralny zamek:)
Proszę o pomoc co zrobić w takim wypadku.I jeśli to coś poważnego to ile naprawa może kosztować?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony wt lis 10, 2009 13:55 przez niunioit, łącznie zmieniany 1 raz.
- vw_vandal
- Forum Master
- Posty: 1818
- Rejestracja: sob mar 18, 2006 14:45
- Lokalizacja: Świerzno
- Kontakt:
niunioit, nie wiem jak w mk3 ale mi się wydaje że zabespieczenie ci pękło i wyszedł bębenek zamka. Zdemontuj klamkę i zobacz co i jak, nie wiem jak ci wytłumaczyć ale jak rozkręcisz bedziesz wiedział co zrobić.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DvkPN1Buok0&feature=autoplay&list=FLdQqUeMMZKpjqZ72OdcA6cQ&lf=mh_lolz&playnext=1[/youtube]
- achamerski
- Ma gadane
- Posty: 167
- Rejestracja: czw paź 21, 2004 15:40
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Mialem to samo. U mnie pękł element zaznaczony na rysunku jako 21 i tez bębenek wylatywał. Trzeba uważać, żeby nie pogineły zapadki z bębenka i wtedy jest sansa dość tanio to naprawić. Ja kupiłem w ASO ten element oraz nowy bębenek ponieważ w nowszych trojkach robili te elementy trochę mocniejsze i nie pasują do starych bębenków. Koszt to ok 50 zlociszy.
Ale jesli poginęły zapadki z bębenka to będzie problem, bo oczywiście nie da sie kupis bębenka z zapadkami do konkretnego kluczyka. Trzeba będzie wymieniac wszystkie zamki.
Co do montazu to jest troche utrudniony bo trzeba sciagać tapicerke z drzwi, ale dla chcącego nic trudnego.
Ale jesli poginęły zapadki z bębenka to będzie problem, bo oczywiście nie da sie kupis bębenka z zapadkami do konkretnego kluczyka. Trzeba będzie wymieniac wszystkie zamki.
Co do montazu to jest troche utrudniony bo trzeba sciagać tapicerke z drzwi, ale dla chcącego nic trudnego.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Razal
- Gadatliwa bestia
- Posty: 929
- Rejestracja: pn gru 13, 2004 11:09
- Lokalizacja: Dolnośląskie
- Kontakt:
Re: PROBLEM Z ZAMKIEM W GOLFIE MK3
Kup sobie w ASO (oryginał) lub w sklepie moto - taką płetwę z hakiem (koszt ok. 3zł)niunioit pisze:Witam!
Mam problem z zamkiem.
Otóż:
Normalnie chciałem otworzyć normlanie drzwi.Włożyłem kluczyk i...... razem z kluczykiem wyszedł zamek.Muszę teraz otwierać od strony pasażera.Mam centralny zamek:)
Proszę o pomoc co zrobić w takim wypadku.I jeśli to coś poważnego to ile naprawa może kosztować?
Z góry dziękuję i pozdrawiam!
Przy podróbie trzeba troszeczę haczyk podpiłować - zdemontuj klamkę i załóż nową płetwę do zamka i będzie GIT
Jak znajdę fotkę to dołącze POZDROO
TUTAJ FOTA >>>>>>>
Jest tu stary ułamany oryginalny po prawej stronie i nowy (podpiłowany) podróba po lewej
JEDNA WAŻNA RZECZ - przed wyciągnięciem wkładu zwróć uwagę na zapadki żeby Ci nie wyleciały, bo będzie problem z kolejnością powkładania ich wg. kodu klucza !!!! Najlepiej po wyjęciu weź to wszystko na spokojnie wyczyść i nasmaruj potem zaklej taśmą izolacyjną żeby nie pogubić części i montuj haka - potem odklej wszystko i wsuń wkład w całości - poskręcaj wszystko i będize
Było: MK2 1,6 / MK3 GT TDI-VP / PASSAT B5 TDI-PD / Jest: PASSAT B6 TDI-CR / Lupo 1,0 / MK4 1,4 16V
mam przy okazji zamków dwa pytania:
co się mogło popsuć w zamku w drzwiach pasażera jeśli przekręcanie kluczyka w którąkolwiek stronę nie zamyka centralnego ani go nie otwiera??
i drugie:
czy może ktoś z forumowiczów roskładał zamek w klapie? mam takie problem że kluczyk w klapie nie wchodzi mi do końca i nie można go przekręcić - mogę tylko zamykać i otwierać przez centralny w drzwiach kierowcy.
bardzo proszę o pomoc, bo jak mi padnie zamek w drzwiach kierowcy to nie otworzę GOLfikA :/
co się mogło popsuć w zamku w drzwiach pasażera jeśli przekręcanie kluczyka w którąkolwiek stronę nie zamyka centralnego ani go nie otwiera??
i drugie:
czy może ktoś z forumowiczów roskładał zamek w klapie? mam takie problem że kluczyk w klapie nie wchodzi mi do końca i nie można go przekręcić - mogę tylko zamykać i otwierać przez centralny w drzwiach kierowcy.
bardzo proszę o pomoc, bo jak mi padnie zamek w drzwiach kierowcy to nie otworzę GOLfikA :/
Możesz nie mieć mastera w drzwiach pasażera, wtedy prekręcenie kluczyka otwiera tylko rygiel drzwi pasażera nie uruchamiając pompy centralki.shortek pisze:co się mogło popsuć w zamku w drzwiach pasażera jeśli przekręcanie kluczyka w którąkolwiek stronę nie zamyka centralnego ani go nie otwiera??
Za około 130zł można kupić alarm z czujkami ultradzwiękowymi i wstrząsowymi i wtedy mamy otwieranie golfa z pilota Najlepsze chyba, bo nie trzeba posiadać zamków (tak jak u mnie)shortek pisze:czy może ktoś z forumowiczów roskładał zamek w klapie? mam takie problem że kluczyk w klapie nie wchodzi mi do końca i nie można go przekręcić - mogę tylko zamykać i otwierać przez centralny w drzwiach kierowcy.
U mnie było to wiosełko które pokazał na zdjęciu Razal, coś chyba się wyrobiło i nie miał konkretnego konta przy przekręceniu kluczyka i nie uruchamiał mikrowłączników odpowiedzialnych właśnie za uruchamianie centralnegoshortek pisze:co się mogło popsuć w zamku w drzwiach pasażera jeśli przekręcanie kluczyka w którąkolwiek stronę nie zamyka centralnego ani go nie otwiera??
Ja kupiłem je tu http://www.allegro.pl/item116348565_now ... ielek.html
tylko musiałem spiłować haczyki lekko
pozdrawiam
damcio151
Witam wszystkich
Achamerski napisał:
Ja miałem podobny problem tylko mi wchodził kluczyk do zamka i nawet dało się go ciut przekręcić. Nie wystarczało to jednak by zamknąć klape . i pojechałem do ASO VW i przeczyścili mi i przesmarowali wkładke. Koszt 80 zł (robota + kilka blaszek) , ale w zimie 2-3 razy użyłem z musu odmrażacza i to samo. I znów do ASO. Na szczęście nie mieli czasu robić a ja nie miałem czasu czekać 2 dni (na nastęny dzień też już była kolejka) wiec zapytałem ile sama wkładka?? sprzedawca na dziale części odpowiedział że 115 zł i jeszcze jak chce to do kluczyka orginalnego dopasują. Nie zastanawiałem się ani chwili oddałem kluczyki i po 5 min miałem wkładke dopasowaną pod kluczyk. potem do garażu, klapa do góry, wykręcenie 1 śróbki od tapicerki wewnątrz na klapie (w miejscu gdzie jest uchwyt do zamykania), demontaż zabezpieczenia kleszczykami i stara wkładka już w rękach. Nową w miejsce starej i gotowe + czynności w odwrotnej kolejności. Roboty 10 min dla mnie (robiłem to pierwszy raz beż żadnego schematu itp.) dla osoby która to robiła wcześniej 2-3 min i gotowe .
Dodam że w ASO VW ta wymiana samej wkładki to 40 zł i pytanie za co??
Shortek w twoim przypadku pewnie wystarczy wkładke od zamka wyciągnąć i przeczyścić zapadki i przesmarować dobrze (te blaszki), choć nie wiem na jak długo to pomoże i lepiej z pewnością założyć nową.
Przestrzegam jednak przed nieuważnym wyciagnięciem kluczyka z wkładki zamka który jest już zdemontowany (w rękach). Poskładanie tego do kupy może Ci zająć sporo czasu.
Pozdrawiam
Achamerski napisał:
Z tym się nie mogę zgodzić. Mi dopasowano wkładke do zamka tylnej klapy przy pomocy kluczyka to czemu nie można by do zamków w drzwiach dopasować ???Ale jesli poginęły zapadki z bębenka to będzie problem, bo oczywiście nie da sie kupis bębenka z zapadkami do konkretnego kluczyka. Trzeba będzie wymieniac wszystkie zamki.
.shortek pisze:mam takie problem że kluczyk w klapie nie wchodzi mi do końca i nie można go przekręcić - mogę tylko zamykać i otwierać przez centralny w drzwiach kierowcy.
Ja miałem podobny problem tylko mi wchodził kluczyk do zamka i nawet dało się go ciut przekręcić. Nie wystarczało to jednak by zamknąć klape . i pojechałem do ASO VW i przeczyścili mi i przesmarowali wkładke. Koszt 80 zł (robota + kilka blaszek) , ale w zimie 2-3 razy użyłem z musu odmrażacza i to samo. I znów do ASO. Na szczęście nie mieli czasu robić a ja nie miałem czasu czekać 2 dni (na nastęny dzień też już była kolejka) wiec zapytałem ile sama wkładka?? sprzedawca na dziale części odpowiedział że 115 zł i jeszcze jak chce to do kluczyka orginalnego dopasują. Nie zastanawiałem się ani chwili oddałem kluczyki i po 5 min miałem wkładke dopasowaną pod kluczyk. potem do garażu, klapa do góry, wykręcenie 1 śróbki od tapicerki wewnątrz na klapie (w miejscu gdzie jest uchwyt do zamykania), demontaż zabezpieczenia kleszczykami i stara wkładka już w rękach. Nową w miejsce starej i gotowe + czynności w odwrotnej kolejności. Roboty 10 min dla mnie (robiłem to pierwszy raz beż żadnego schematu itp.) dla osoby która to robiła wcześniej 2-3 min i gotowe .
Dodam że w ASO VW ta wymiana samej wkładki to 40 zł i pytanie za co??
Shortek w twoim przypadku pewnie wystarczy wkładke od zamka wyciągnąć i przeczyścić zapadki i przesmarować dobrze (te blaszki), choć nie wiem na jak długo to pomoże i lepiej z pewnością założyć nową.
Przestrzegam jednak przed nieuważnym wyciagnięciem kluczyka z wkładki zamka który jest już zdemontowany (w rękach). Poskładanie tego do kupy może Ci zająć sporo czasu.
Pozdrawiam
MK3 1Z - The Best
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
A3 AHF+ - Olala
Escort z LPG - Wrrr
Laguna dCi - Nice
Avensis 2.2 D4D - Test
DZIĘKI WIELKIE!!!
JPOJECHAŁEM DO KOLESIA OD ZAMKÓW I MI TO ZROBIŁ.BYŁO TO CO PISAŁ ACHAMERSKI CZYLI USZKODZONA CZĘŚĆ NUMER 21 .NAPRAWA KOSZTOWAŁA MNIE 50 ZŁ. I DOWIEDZIAŁEM SIĘ ŻE TO DOŚĆ CZĘSTY PROBLEM W GOLFACH MK3.
POZDRAWIAM I DZIĘKUJE!JESZCZE NIE RAZ BĘDĘ MIAŁ PYTANIA BO NA SAMOCHODACH SIĘ PRAWIE WOGÓLE NIE ZNAM:)
[ Dodano: 27 Lip 2006 15:56 ]
AAA MAM PYTANIE?Z JAKIEGO PROGRAMIKU TEN SCHEMAT ACHAMRESKI ŚCIĄGNEŁEŚ?JA MAM KATALOG CZĘŚCI NA KOMPIE DO GOLFA COŚ TAM ETKA VW/AUDI...
JPOJECHAŁEM DO KOLESIA OD ZAMKÓW I MI TO ZROBIŁ.BYŁO TO CO PISAŁ ACHAMERSKI CZYLI USZKODZONA CZĘŚĆ NUMER 21 .NAPRAWA KOSZTOWAŁA MNIE 50 ZŁ. I DOWIEDZIAŁEM SIĘ ŻE TO DOŚĆ CZĘSTY PROBLEM W GOLFACH MK3.
POZDRAWIAM I DZIĘKUJE!JESZCZE NIE RAZ BĘDĘ MIAŁ PYTANIA BO NA SAMOCHODACH SIĘ PRAWIE WOGÓLE NIE ZNAM:)
[ Dodano: 27 Lip 2006 15:56 ]
AAA MAM PYTANIE?Z JAKIEGO PROGRAMIKU TEN SCHEMAT ACHAMRESKI ŚCIĄGNEŁEŚ?JA MAM KATALOG CZĘŚCI NA KOMPIE DO GOLFA COŚ TAM ETKA VW/AUDI...
WIELKIE dzięki skubix za pomoc zajrzałem do tej wkładki i okazało się że gniazdo i sama wkładka zaśniedziały takim stwardniałym smarem którego poprzedni właściciel wsadził tam chyba całą puszkę - niestety chyba będę musiał ją wymienićskubix pisze:Shortek w twoim przypadku pewnie wystarczy wkładke od zamka wyciągnąć i przeczyścić zapadki i przesmarować dobrze (te blaszki), choć nie wiem na jak długo to pomoże i lepiej z pewnością założyć nową.
Przestrzegam jednak przed nieuważnym wyciagnięciem kluczyka z wkładki zamka który jest już zdemontowany (w rękach). Poskładanie tego do kupy może Ci zająć sporo czasu.
jeszcze raz dzięki za pomoc
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 260 gości