kamilkrk pisze:Witam. Chciałbym się dokłanie dowiedzieć, pod jaki program diagnostyczny (dokładnie) mogę podłączyć swojego golfika mk4. Potrzebuję usunąć (INSP) po wymianie oleju oraz sprawdzić co jest przyczyną, że po jednej stronie samochodu w przednich drzwiach, po ich otwarciu świeci mi lampka a po drugiej (strona kierowcy) ta lampka nie świeci. Odrazu mówię, bezpiecznik ok, żarówka jak i dioda w lampce też są w porządku, przed podłączeniem lampki jest jak być powinno czyli "+" i "-", natomiast po jej podłączeniu wszędzie jest "+". po przełożeniu tej samej lampki na działającą stronę samochodu, świeci i wszystko jest ok. również w bagażniku mam problem z lampką, która również nie świeci.
P.S. Dodam również, że usunięcie INSPEKCJI za pomocą pokręteł w zegarach nie pomaga. Inspekcja nadal się pojawia.
Miałem kiedyś taki przypadek w naszej Arosie - nie można było na zegarach wykasować OIL. Rozebrałem licznik i okazało się, że w środku był wyłamany jeden bolec potrzebny do kasowania inspekcji. Skleiłem całość i do dzisiaj wszystko hula jak powinno. Dodam, że ponad dwa lata temu naprawiłem licznik. Popatrz u siebie, może masz podobne uszkodzenie, ale bez wyciągania i rozbierania licznika się nie obejdzie.
W kwestii drzwi ( w ogóle), jeśli nie świeci światełko w środku, to masz walnięty zamek danych drzwi. Najczęściej leci w nim mały switch odpowiedzialny za podanie sygnału, że drzwi zostały otworzone - w MK3 były jeszcze włączniki na słupkach, a w MK4 niestety niemcy dali dupala. Podobnie, jeśli np. chcesz zamknąć się od środka lub samochód kluczem, to któryś rygiel najpierw się zamknie i od razu wyskoczy do góry. Zamki często padają w tych samochodach.
Bagażnik też nie jest mocną stroną. Mam też golfa IV '99 i niedawno wymieniłem w nim lewy tylny zamek. Sam zamek/rygiel bagażnika na razie przesmarowałem olejem silikonowym, bo po otworzeniu nie świeciło mi światło, lub czasami po jakimś czasie zaskakiwało. Jak na razie, to silikon dał zamkowi bagażnika trochę drugiego życia, bo o dziwo już miesiąc działa. Fakt jest taki, że i tak mam kupiony nowy zamek, gdy ten zacznie znowu fiksować.
Wracając do interfejsu, to mam od Viakena i jestem rozczarowany. Kupiłem go na początku roku i służył mi do diagnozy mojego golfa, kilku octavii i seatów. Wczoraj chciałem w module komfortu zaktywować zamykanie centralnego zamka, po osiągnięciu zadanej prędkości i niestety okazało się, że adaptacje to ściema sprzedającego, bo VAG 409.1 "nie widzi" kabla rosstechu. W najbliższych dniach podjadę do gościa z zapytaniem co nie tak, gdyż przy sprzedaży informował o tym, że bez problemu można tym kablem robić wszelkie adaptacje - naciągacz? Poza tym w brata octavii z 2000 r. ostatnio padł przepływomierz i ten kabel Viakena nie wykrył uszkodzenia, a samochód zrobił się taki mułowaty jak maluch. Dopiero jak podjechałem do znajomego mechanika, to on po podpięciu swojego komputera powiedział od razu, że przepływka do wymiany.
W tym miejscu zadam pytanie, czy ktoś wie, gdzie można kupić dobry interfejs lub skaner, którym można zrobić adaptację, wykasować błędy, inspekcję etc...? Nie musi być najdroższy, gdyż drogie jak i tanie nie zawsze oznacza dobre.
Pozdrawiam