problem z chlodzeniem MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

martinez76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
Lokalizacja: warszawa

problem z chlodzeniem MK3

Post autor: martinez76 » wt lip 25, 2006 20:52

mialem za male wskazania temp. non-stop 70C zauwazyle tez ze ubylo sporo plynu chlodzenia
wymienilem czujnik, termostat i teraz temp. jest pow.90C kolo 100-110 na skali
dolalem plynu ale widze ze znow go ubywa,
co sie dzieje, moze ktos mi cos doradzic co sie stalo?

[ Dodano: 25 Lip 2006 20:53 ]
dodam ze wiatrak chodzi



Awatar użytkownika
perez_77
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 55
Rejestracja: sob maja 06, 2006 18:04
Lokalizacja: Swineshead
Kontakt:

Post autor: perez_77 » wt lip 25, 2006 20:56

Jak ubywa Ci płyn to sprawdz dobrze chłodnice,albo uszczelka pod głowicą :crazy:



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt lip 25, 2006 20:58

martinez76 może termostat nie otwiera dużego obiegu i dla tego się grzeje.
Ktoś z forumowiczy pisał, że dopiero 3-ci (wszystkie nowe) był dobry.
A jak sprawa wentylatorów ?? Włączają się ??
Ubywanie płynu może być spowodowane nieszczelnością układu chłodniczego, lub masz może gdzieś zapchany układ...
Sprubuj ręką ponaciskać przewody idące od chłodnicy do bloku silnika. Masz 2 - jeden na górze i jeden na dole. Jak je ściskasz to powinien wlewać się do zbiorniczka wyrównawczego płyn. Jeżeli tak nie jest to znaczy że coś jest przytkane. (oczywiście na wyłączonym silniku.. ;) )
Natomiast po jeździe dotknij ręką do chłodnicy - jeżeli nie jest cała gorąca - to znaczy, że albo termostat nie otwiera obiegui, albo jest zatkane coś (wtedy patrz wyżej) ;)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

martinez76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: martinez76 » wt lip 25, 2006 20:58

jak sprawdzic chlodnice? wyciekow nie zauwazylem,
uszczelka pod glowica? brzmi powaznie - jaki jest koszt wymiany?



Awatar użytkownika
kocurxxl
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 172
Rejestracja: wt mar 21, 2006 17:49
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: kocurxxl » wt lip 25, 2006 20:59

no tak biala maziuga pod korkiem wlewu oleju albo w odmie to nie wrozy nic dobrego moze tam ci znika



Awatar użytkownika
Chmielu
Forumowy spamer :)
Forumowy spamer :)
Posty: 2331
Rejestracja: śr lip 06, 2005 10:38
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Chmielu » wt lip 25, 2006 21:00

perez_77 pisze:Jak ubywa Ci płyn to sprawdz dobrze chłodnice,albo uszczelka pod głowicą :crazy:
Tak - oczywiście to też - jak najbardziej - ale to już wersja hardcore...
Ja bym zaczął od sprawdzenia tych mniej bolesnych przypadków :)


Człowiek może bez końca patrzeć na dwie rzeczy. Na lewego cycka.... i na prawego.

Passat 1.8T - projekt K04

martinez76
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 383
Rejestracja: sob kwie 08, 2006 23:06
Lokalizacja: warszawa

Post autor: martinez76 » wt lip 25, 2006 21:00

Chmielu pisze:martinez76 może termostat nie otwiera dużego obiegu i dla tego się grzeje.
Ktoś z forumowiczy pisał, że dopiero 3-ci (wszystkie nowe) był dobry.
A jak sprawa wentylatorów ?? Włączają się ??
Ubywanie płynu może być spowodowane nieszczelnością układu chłodniczego, lub masz może gdzieś zapchany układ...
Sprubuj ręką ponaciskać przewody idące od chłodnicy do bloku silnika. Masz 2 - jeden na górze i jeden na dole. Jak je ściskasz to powinien wlewać się do zbiorniczka wyrównawczego płyn. Jeżeli tak nie jest to znaczy że coś jest przytkane. (oczywiście na wyłączonym silniku.. ;) )
Natomiast po jeździe dotknij ręką do chłodnicy - jeżeli nie jest cała gorąca - to znaczy, że albo termostat nie otwiera obiegui, albo jest zatkane coś (wtedy patrz wyżej) ;)
dzieki za wyczerpujacy opis, posprawdzam tak

[ Dodano: 25 Lip 2006 21:03 ]
kocurxxl pisze:no tak biala maziuga pod korkiem wlewu oleju albo w odmie to nie wrozy nic dobrego moze tam ci znika
pod korkiem wlewu oleju na pewno nie ma czegos takiego

[ Dodano: 25 Lip 2006 21:04 ]
Chmielu pisze:
perez_77 pisze:Jak ubywa Ci płyn to sprawdz dobrze chłodnice,albo uszczelka pod głowicą :crazy:
Tak - oczywiście to też - jak najbardziej - ale to już wersja hardcore...
Ja bym zaczął od sprawdzenia tych mniej bolesnych przypadków :)
czyli co , plukanie chlodnicy? gdzie szukac miejsca zapchania? a jesli nie wlacza drugiego obiegu to ktory czujnik - ten przy chlodnicy?

[ Dodano: 26 Lip 2006 19:54 ]
wymienilem czujnik przy chlodnicy, ale wymienilem tez po raz drugi termostat - i to byla przyczyna. niby niemiecki a od razu wadliwy...



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 180 gości