Jak wyciągnąć wentylator chłodnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Jak wyciągnąć wentylator chłodnicy
Proszę o pomoc: jak wyciągnąć wentylator chłodnicy w golfie III 1.6 ABU bez klimy. Chodzi mi o dokładny opis co i gdzie trzeba rozkręcić żeby to wyciągnąć. Podobno trzeba rozkręcić cały przód w aucie? Czy reflektory też trzeba wyciągać? Chyba mam przytarty silniczek i chciałem go rozebrać ( o ile można ) i przesmarować ew. wymienić jakieś tulejki. Poza tym dojdzie do tego jeszcze wymiana wyłącznika termicznego w chłodnicy ( przy 105 C nie załącza wentylatora , wentyl. sprawny)
Ostatnio zmieniony wt gru 12, 2006 22:50 przez borys1966, łącznie zmieniany 1 raz.
- mACK
- Mały gagatek
- Posty: 63
- Rejestracja: ndz lis 28, 2004 19:33
- Lokalizacja: Lubuskie-Gorzów Wlkp.
- Kontakt:
Hello ,przerabiałem to u siebie jak wymieniałem wentylator , robimy tak:
1.Zdejmujemy grill , zobaczymy 4-sruby trzymające chlodnice,ktore nalezy wykrecic
2. odkrecamy reflektory i spuszczamy plyn z chlodnicy (dolnym wezem)
3.wyjmujemy chlodnice
4.wykrecamy wentylator , i zamieniamy na nowy (jak buczy (ma luz) to smarowanie i tak nie pomoze uwierz mi ze za tydzien bedzie to samo )
5.montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
pozdro
1.Zdejmujemy grill , zobaczymy 4-sruby trzymające chlodnice,ktore nalezy wykrecic
2. odkrecamy reflektory i spuszczamy plyn z chlodnicy (dolnym wezem)
3.wyjmujemy chlodnice
4.wykrecamy wentylator , i zamieniamy na nowy (jak buczy (ma luz) to smarowanie i tak nie pomoze uwierz mi ze za tydzien bedzie to samo )
5.montujemy wszystko w odwrotnej kolejności.
pozdro
Witam,mam pytanie w sprawie tego wentylatora,otoz rozwalil mi sie silniczek ktory napedza go,przez co nie dziala on,moze mial ktos z was taki sam problem? bo najlatwiej byloby kupic nowy silniczek,
a moze go rozkrecic , cos w nim wymienic zeby bylo taniej?jak ktos ma gdzies rysunek budowy tego silniczka to bardzo bym prosil
a tak w ogole to chodzi o golf 3 1,6 bez klimy
a moze go rozkrecic , cos w nim wymienic zeby bylo taniej?jak ktos ma gdzies rysunek budowy tego silniczka to bardzo bym prosil
a tak w ogole to chodzi o golf 3 1,6 bez klimy
-
- Nowicjusz
- Posty: 2
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 13:25
- Lokalizacja: Serock
- Kontakt:
no więc rozebrałem całość i wszystko jasne. otóż silniczek jest nierozbieralny - ale nie dla polaka. Silnik jest z dwóch stron zaciskany ( jak by ktoś przecinakiem nacinał metal) więc bardzo ostrożnie rozginamy te nacięcia żeby je można było potem zacisnąć na nowo. Wyjmujemy dwa ( przedni i tylny) dekielki. Od razu wyjaśniam że tylny trzeba wyjąć bo jak wyjmiecie wirnik to nie założycie go potem bo szczotki się zejdą razem i nie można go wsadzić. Wirnik ma średnicę (fi) 8 i jest osadzony na dwóch łóżyskach ślizgowych samosmarnych. U mnie zatarło się przednie łożysko i jeszcze troche i wytarło by obudowe. Dobrze że pracuje na tokarce to sobie dorobię podobne z brązu. Nie będzie wprawdzie takiego smarowania ale zawsze to lepsze niż nic.
- Paweł Marek
- V.I.P.
- Posty: 26259
- Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
- Lokalizacja: Biertowice, Małopolska
pogłówkuj trochę czy nie dałoby się tam zmieścić jakiegoś kulkowego łożyska, czy nie ma na to miejsca w obudowie. Czeka mnie ta sama robota niedługo i chyba warto sprobować, bo używany silnik 100 złotych na szrocie najbliższymborys1966 pisze:U mnie zatarło się przednie łożysko i
[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 9:42 pm ]
I bardzo cię proszę pomierz dokładnie wymiary tych łożysk ktore toczysz, wielu ludziom się to przyda, bo dorobią sobie zanim rozbiorą silnik.
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
napewno coś by sie znalazło o średnicy wewnętrznej fi 8. Zewnętrznej pewnie nie będzie takiego wymiaru trzeba by łożysko osadzić w dorobionej tulei i tą z kolei wsadzić do miseczki z silnika. Miseczka silniczka ma średnicę wewnętrzną fi 30. Szerokość łożyska musi być 6 mm. Trzeba wejść na jakąś stronę z łożyskami i sprawdzić rozmiary.
Tu jest strona z wymiarami łożysk http://www.optimal.pl/katalog/przem_wymiary.asp
[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 22:09 ]
no więc łożysko jakie znalazłem to : średnica wewnętrzna fi 8 średnica zewnętrzna fi 22 a szerokośc to 7 mm. Trzeba by ztoczyć zewnętrzna szalkę 1 mm , a wewnętrzna może zostać bo obudowa silniczka ma stożkowe wyjście na ośkę tak że szersze powinno wejść bez problemu można jeszcze uszczelnić jakimś filcem ( przed kurzem)
Tu jest strona z wymiarami łożysk http://www.optimal.pl/katalog/przem_wymiary.asp
[ Dodano: Sob Mar 11, 2006 22:09 ]
no więc łożysko jakie znalazłem to : średnica wewnętrzna fi 8 średnica zewnętrzna fi 22 a szerokośc to 7 mm. Trzeba by ztoczyć zewnętrzna szalkę 1 mm , a wewnętrzna może zostać bo obudowa silniczka ma stożkowe wyjście na ośkę tak że szersze powinno wejść bez problemu można jeszcze uszczelnić jakimś filcem ( przed kurzem)
Wentylator sprawdzisz odpinajac od niego wtyczke i podajac mu zasilanie bezposrednio z akumulatora (przewodami ).
Podaje rozpiske gniazda w wentylatorze (liczac od strony kierowcy):
1 - masa 2 - +12V dla I biegu 3 - +12V dla II biegu.
Podajesz mase na 1 i +12 na jeden z pozostalych i jesli jest sprawny to musi zakrecic.
Podaje rozpiske gniazda w wentylatorze (liczac od strony kierowcy):
1 - masa 2 - +12V dla I biegu 3 - +12V dla II biegu.
Podajesz mase na 1 i +12 na jeden z pozostalych i jesli jest sprawny to musi zakrecic.
[img]http://img143.imageshack.us/img143/508/mylubuskaer5.jpg[/img]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 92 gości