remont silnika vw golf MK2 1,8 GT silnik RP

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

frynas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 27, 2006 12:30
Lokalizacja: sieradz
Kontakt:

remont silnika vw golf MK2 1,8 GT silnik RP

Post autor: frynas » ndz lip 23, 2006 11:42

mam golfa 2 z silnikiem 1,8 RP...jezdze na gazie....silnik bierze durzo oleju i mocno kopci jak sie nagrzeje...chciałbym zrobic remont silnika...teraz ma przebieg 240 000...i podobno mam tam dodac jeszcze jedną stówke...takze przebieg rzeczywisty około 350 000km...silnikowi nie brakuje mocy i jezdzi OK...tylko ten olej...ale do tematu....czy potrafi mi ktos odpowiedziec jakie koszty wiąża sie z remontem tego silnika...i gdzie w necie znalesc sklep żebym miał cennik czesci....mechanika mam juz dogranego takze interesuje mnie tylko koszt czesci...dziekowka


frynas

fibolek

Post autor: fibolek » ndz lip 23, 2006 12:46

To zależy co musisz robić.Zacznijmy od najprostszego czyli uszczelek:
-uszczelka pod głowicą około od 55-90 zeta(im droższa tym lepsza)
-plan głowicy około 30-60 zeta
-uszczelniacze zaworowe około 5-10 zeta za sztukę
-uszczelka pod deklem zaworów(pokrywą zaworów) koszt około 20-30 zeta
-koszt popychaczy i szklanek to uwaga od 30 do 50 zeta za sztukę
Musisz zmierzyć ciśnienie oleju i dalej myśleć,choć ja bym go sprzedał odpicował i na giełde bo koszty duże i nie wiem czy warto inwestować.



frynas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 27, 2006 12:30
Lokalizacja: sieradz
Kontakt:

Post autor: frynas » ndz lip 23, 2006 12:53

auta nie sprzedaje bo za bardzo go lubie....a chce go miec odpicowanego i zeby dobrze jezdzil...a jak wyglada sprawa tłoków i pierscieni..orientujesz sie w cenach i czy musze robic szlif cylindrów i zakładac pierscienie i tłoki w nadwymiarze??....potrafisz mi pomóc???? :)


frynas

fibolek

Post autor: fibolek » ndz lip 23, 2006 13:34

frynas cylindry szlifuje się dopiero gdy masz schody na nich,pierścienie zmienia się także wtedy gdy są wytarte tzn silnik nie trzyma ciśnienia(sprężania) mozna to sprawdzić w kaźdym warsztacie.Nie radze zakładać większych nominalnie pierścieni bo to i tak kupa da gdyż dotr ą się i szczelina zostaje.
Ale to musisz sprawdzić mierząc ciśnienie kompresje silnika.



Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » ndz lip 23, 2006 15:12

uszczelka głowicy Glaser kolo 60zl
uszczelka pokrywy Glaser kolo 25zl
uszczelniacze 10zl sztuka
szklanki i popychacze 20zl sztuka
do tego dolicz robocizne



Awatar użytkownika
NOS
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: pn lip 03, 2006 16:25
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: NOS » ndz lip 23, 2006 15:15

A nie lepiej ci kupic inny silnik? Jak sie boisz ze trafisz na zlom to wez przyrząd do sprawdzania cisnienia na garach i popros sprzedajacego zeby ci umozliwił sprawdzenie silnika tzn dał jakis akumulator itp. Stary silnik sprzedasz na czesci i duzo cie cala impreza nie wyjdzie. Przerabialem to w poprzednim aucie i nowy silnik mnie wyszedl tyle co stary na czesci:)



frynas
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 29
Rejestracja: wt cze 27, 2006 12:30
Lokalizacja: sieradz
Kontakt:

Post autor: frynas » ndz lip 23, 2006 20:10

nie chce innego silnika...chciałbym zrobic dobrze ten...wtedy bede wiedział na czym stoje konkretnie...ale z tej dyskusji wynika ze 500zł..na czesci oczywiscie....to zmieszcze sie bez problemowo...robocizna to juz druga sprawa bo z kolesiem bede sie rozliczal bezgotówkowo...takze dzieki panowie i panie za pomoc...


frynas

Awatar użytkownika
Fabian LDZ
_
_
Posty: 11385
Rejestracja: pt cze 03, 2005 09:18
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Fabian LDZ » ndz lip 23, 2006 20:14

frynas pisze:nie chce innego silnika...chciałbym zrobic dobrze ten...wtedy bede wiedział na czym stoje konkretnie..
dokładnie zrobisz ten silnik i wszystko bedzie ok a tak jakbys sie wpakowal w "nowy" nie wiadomo, moze za iles tam tysiecy kilometrow okazalo by sie ze trzeba zrobic remoncik...i co kasa w bloto



witek_vento1.8
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 91
Rejestracja: sob sty 14, 2006 17:29
Lokalizacja: Dębica

Post autor: witek_vento1.8 » ndz lip 23, 2006 21:47

500 zł za remont silnika to nawt w maluchu nie zrobi. Najpierw rozbierz silnik i zobacz
co jest zużyte - bo jak jest duży rant na tulejach to lepiej poszukaj używanego
silnika koszt za RP to około 700 do 1000 zł + nowa tarcza sprzęgła 200 zł+
uszczelniacze ok 50 zł i wyjdzie w miarę tanio.
W twoim silniku prędzej będą padnięte pierścienie prawdopodobnie po jakimś
dobrym przegrzaniu.



Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pn lip 24, 2006 15:01

Chyba żeby podjąć jakąkolwiek decyzję musisz mieć trochę kaski odłożone. 350 tysia to już niemało. Są silniki, które robią więcej, ale zaczynanie tutaj, przy tym przebiegu większego remontu to jak w mordę zapowiada się kapitałka.

Zmierz kompresję i ciśnienie oleju.

Może po pomiarach wyjdzie, że wymiana samych pierścieni wystarczy. Plus uszczelniacze zaworów w głowicy. W takim wypadku wchodziłbym w ten silnik, robiąc jeszcze porządek z głowicą (zawory, planowanie, obróbka i docieranie gniazd, ew. wymiana prowadnic). I tyle, tak, żeby ten motor polatał jeszcze 50-100 tkm bez chmury oleju za sobą.

Jeżeli wyszłoby, że jest potrzebna obróbka cylindrów, nowe tłoki, pierścienie, szlif wału, panewki, pompa oleju, plus zrobienie głowicy - poszukałbym drugiego silnika. Jak się poświęci trochę czasu, można znaleźć naprawdę dobry za niedużą kasę. I ten bym odświeżył (głowica, uszczelka, zawory, uszczelnienia)



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 338 gości