[mk4] Bierze olej, na ciepłym silniku słychać odgłos zaworów
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk4] Bierze olej, na ciepłym silniku słychać odgłos zaworów
Witam ponownie,
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Golfa IV 1.4 16V przebieg 150 tys. km rocznik 1998. Wszystko pięknie ładnie, ale niestety zauważyłem kilka niepokojących rzeczy.
Po pierwsze. Znika mi olej. Zmieniłem olej na syntetyk Castrol Magnatec 5W40 (gestosc taka jak poprzedniego) i zdzwililem sie kiedy po przejechaniu 500 km na miarce oleju jest prawie minimum. Myslalem ze gdzies cieknie, ale obejrzalem caly silnik i zero wyciekow. Wszystko suchutkie.
Po drugie i byc moze wlasnie to jest powiazane ze spalniem oleju. Na cieplym silniku slysze wyrazny klekot zaworów. Tak jak niegdys w maluchu gdy sie wrzucilo za wysoki bieg. Po prostu przy dodawaniu gazu czy to na dwojce czy to na trojce, slysze zawory. Gdy gazu dodaje delikatnie, to jest cisza, ale gdy chce ruszy troche bardziej dynamicznie to od razu slysze ze zawory klekocza.
Czy ktos moze ma podobne objawy? Co moze byc przyyczyna ubytku oleju i dziwnego dzwieku zaworow na cieplym silniku? A moze nadaje sie juz do remontu? Prosze o opinie
Od 2 tygodni jestem posiadaczem Golfa IV 1.4 16V przebieg 150 tys. km rocznik 1998. Wszystko pięknie ładnie, ale niestety zauważyłem kilka niepokojących rzeczy.
Po pierwsze. Znika mi olej. Zmieniłem olej na syntetyk Castrol Magnatec 5W40 (gestosc taka jak poprzedniego) i zdzwililem sie kiedy po przejechaniu 500 km na miarce oleju jest prawie minimum. Myslalem ze gdzies cieknie, ale obejrzalem caly silnik i zero wyciekow. Wszystko suchutkie.
Po drugie i byc moze wlasnie to jest powiazane ze spalniem oleju. Na cieplym silniku slysze wyrazny klekot zaworów. Tak jak niegdys w maluchu gdy sie wrzucilo za wysoki bieg. Po prostu przy dodawaniu gazu czy to na dwojce czy to na trojce, slysze zawory. Gdy gazu dodaje delikatnie, to jest cisza, ale gdy chce ruszy troche bardziej dynamicznie to od razu slysze ze zawory klekocza.
Czy ktos moze ma podobne objawy? Co moze byc przyyczyna ubytku oleju i dziwnego dzwieku zaworow na cieplym silniku? A moze nadaje sie juz do remontu? Prosze o opinie
Jeśli chodzi o spalanie oleju to na twoim miejscu zacząłbym od wymiany uszczelniaczy zaworów. Niedawno borykałem się z identycznym problemem, mój golf brał olej średnio 1l/1500 km. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął. Koszt nie jest duży więc warto spróbować niż pakować się od razu w remont całego silnika.
Co do klekotania to trudno mi określić co może być przyczyną. Być może powodem jest niski poziom oleju, bo coś takiego pojawiało się u mnie, gdy na czas nie uzupełniłem oleju
Co do klekotania to trudno mi określić co może być przyczyną. Być może powodem jest niski poziom oleju, bo coś takiego pojawiało się u mnie, gdy na czas nie uzupełniłem oleju
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
1.4 16V niestety lubi podpijać olej, i naprawde jest ewnementem znaleźć taki który nie łyka. Miałem u siebie styczność z 7 silnikami, każdy pracował identycznie jak cichy diesel (ten klekot zaworów), no i niestety każdy podpijał olej - jeden więcej drugi mniej. Także kolego jeśli wyjdzie Ci ponad 1L na 1000km pomyśl o uszczelniaczach całkiem poważnie. Pozdrawiam
[ Dodano: Pon Lip 24, 2006 1:23 pm ]
Same uszczelniacze to nie jest wielki wydatek ok 150 zł kpl. ale niesetety dochodzi uszczelka pod głowice no i związana z tym robocizna oraz inne części montażowe. Tak więc jak się dowiadywałem koszt całkowity mieści się w 600-700 zł na częściach nie oryginalnych.
[ Dodano: Pon Lip 24, 2006 1:23 pm ]
Corso pisze:Z ciekawości ile kosztuje taka wymiana uszczelniaczy zaworów w mk4 1,416v? jak to wygląda,czy zrywana jest głowica aby je wymienić?
Same uszczelniacze to nie jest wielki wydatek ok 150 zł kpl. ale niesetety dochodzi uszczelka pod głowice no i związana z tym robocizna oraz inne części montażowe. Tak więc jak się dowiadywałem koszt całkowity mieści się w 600-700 zł na częściach nie oryginalnych.
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Ja w swoim mam 168 tyś km i leje Shella 10W40 z braniem oleju wychodzi mi na 10 tyś km jakies max 1,5L oleju.Corso pisze:Ja do swojego wlałem olej castol magnatec 5w40,przebieg 126tyś km,może lepiej było by wlać półsyntetyk 10w40?,czy taka zmiana będzie dobrym rozwiązaniem?oleju może ubywa ale minimalnie
Dokładnie nie wiem,dolałem dwie setki może po przejechaniu prawie czterech tysięcy kilometrów od wymiany oleju,ale mam delikatny wyciek pod miską olejową,plam na glebie nie ma,więc pytanie czy możliwe by kapało podczas jazdy?czy w tym silniku AKQ uszczelka pod miskę jest to pasta silikonowa?co do ubytku oleju sprawdzam teraz dość często,co 500km,gdyby zużycie było narastające to chyba warto by było zmienić na 10w40
- martines
- Użytkownik
- Posty: 333
- Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
- Lokalizacja: Biała Podlaska
- Kontakt:
Zmiania oleju nie spowoduje, że samochód przestanie brać olej. W Twoim przypadku te ilości pobieranego oleju sa bardzo małe wiec uważam że nie masz się czym przejmować.Corso pisze:co do ubytku oleju sprawdzam teraz dość często,co 500km,gdyby zużycie było narastające to chyba warto by było zmienić na 10w40
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 113 gości