Golf III 1.6GL Nie odpala przy ciepłym silniku
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Golf III 1.6GL Nie odpala przy ciepłym silniku
Witam
Jestem nowy na tym Forum, gdyż posiadam VW od tygodnia. Mam z nim mały problem. Silnik nie chce odpalić, gdy jest rozgrzany. Co może byćprzyczyną takiego stanu rzeczy??
Pozdrawiam
Jestem nowy na tym Forum, gdyż posiadam VW od tygodnia. Mam z nim mały problem. Silnik nie chce odpalić, gdy jest rozgrzany. Co może byćprzyczyną takiego stanu rzeczy??
Pozdrawiam
No to witamy na forumvwIII pisze:Jestem nowy na tym Forum
Najpierw napisz jaki masz typ silnika (pierwsze trzy litery jego numeru).
Najprawdopodobniej uszkodzony czujnik temperatury - daje sygnał że silnik zimny gdzy jest on ciepły i do cylindrów trafia zabogata mieszanka.vwIII pisze:Silnik nie chce odpalić, gdy jest rozgrzany. Co może byćprzyczyną takiego stanu rzeczy??
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Typ silnika ABU Tak wyczytałem z naklejki w bagażniku - mam nadzieję, że to o to chodzi. A ten czujnik to jest ten wmontowany w rozdzielaczu cieczy chłodzącej? (tam gdzie termostat). Czy jeżeli byłby uszkodzony ten czujnik o którym mówisz to będzie działał wskaźnik temperatury w liczniku? Bo w samochodzie ten wskaźnik działa.
Tak o to chodziłovwIII pisze:Typ silnika ABU Tak wyczytałem z naklejki w bagażniku - mam nadzieję, że to o to chodzi
Tak, wskaźnik by działał bo tam sa dwa czujniki temperaturyvwIII pisze:Czy jeżeli byłby uszkodzony ten czujnik o którym mówisz to będzie działał wskaźnik temperatury w liczniku?
[ Dodano: Pią Lip 21, 2006 21:25 ]
Sorry - czujnik jest jeden czteropinowy.Tak, wskaźnik by działał bo tam sa dwa czujniki temperatury
Jeśli masz jakiś multimetr to dam Ci dane jak pomierzyć ten czujnik, potem sondę lambda - bo ona jest następna w kolejce
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Witam wszystkich ,posiadam golfa3 silnik abu 1,6 chciałbym dolączyć się do tego tematu gdyż mam podobny problem tj.jak jest ciepły silnik to zapala jakby był zalewany zbyt bogatą mieszanką paliwa ,dopiero po przegazowaniu wszystko jest ok.czujnik temperatury czterostykowy sprawdzałem przy tem. 90 c i były rezystancje dwa styki po lewej stronie 104 ohma a tego po prawej211 ohma i tu pytanie czy to jest ok.gdy silnik był chłodny rezystancja była wyższa tj.lewa strona 707 a prawa 1413 ohma
[ Dodano: 22 Lip 2006 12:53 ]
A więc, wartości rezystancji pomierzone były nieco niższe niż podane. Po nagrzaniu silnika okazało się, że odpala, przejechałem około 10 km zgasiłem i odpaliłem bez problemu. W związku z tym podejrzewam, że był brak styku na kostce tegoż czujnika i po parokrotnym odłączeniu i podłączeniu styki się oczyściły i wszysko jest ok.
Więc wielkie dzięki za pomoc.
I jeszcze mam pytanko jak można (i czy w ogóle można) zdobyć ten program z którego jest ten obrazek.
Dzięki. Zaraz biorę miernik i idę sprawdzać. Napiszę co i jak.Adamtd pisze:[url=http://img109.imageshack.us/img109/9959 ... wl8.th.jpg]Obrazek[/URL]
A więc, wartości rezystancji pomierzone były nieco niższe niż podane. Po nagrzaniu silnika okazało się, że odpala, przejechałem około 10 km zgasiłem i odpaliłem bez problemu. W związku z tym podejrzewam, że był brak styku na kostce tegoż czujnika i po parokrotnym odłączeniu i podłączeniu styki się oczyściły i wszysko jest ok.
Więc wielkie dzięki za pomoc.
I jeszcze mam pytanko jak można (i czy w ogóle można) zdobyć ten program z którego jest ten obrazek.
Program nazywa się AUTODATAI jeszcze mam pytanko jak można (i czy w ogóle można) zdobyć ten program z którego jest ten obrazek.
Można kupić - najtańsza wersja chyba z 2000 zł ..... albo poszukać po necie....
[ Dodano: Sob Lip 22, 2006 16:35 ]
To może być bardzo prawdopodobne (najczęstsza usterka to właśnie brak połaczenia), ale może przeczyść styki jeszcze sam papierkiem ściernymvwIII pisze:W związku z tym podejrzewam, że był brak styku na kostce tegoż czujnika
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
Witam ponownie jeśli pozwolicie chcialbym kontynułować temat bo problem u mnie jest dalej a dane z tabelki utwierdziły mnie że czujnik temp.jest ok.przy rozgrzanym silniku czas wtrysku jest zależny od temp.silnika , sondy lambda oraz otwarcia przepustnicy czyli z potencjometru przepustnicy.poprawcie jeśli się mylę i tu jest pytanie jak można te pozostałe elementy sprawdzić mając multimetr.będe wdzięczny za każdą fachową odpowiedż.Silnik abu 1,6 rok 94 pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tym tematem.
-
- Nowicjusz
- Posty: 1
- Rejestracja: ndz lip 23, 2006 09:44
- Lokalizacja: BIELSKO BIALA
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] i 257 gości