[mk3] jaki olej
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] jaki olej
Czas na zmiane oleju .. zreszta juz dawno :>
Jaki olej zalac ?
1.8 ABS + gaz
Tak z innej beczki tarcze z klockami tez do wymiany
przod znalazlem
[url=http://]http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=114298958[/url]
wydaje sie ze rozsadnie
ale jak jeszcze pomysle o tym ze i tyl by trzeba wymienic
no i sprawdzic napinacz paska :/
bardzo przykra sprawa
Jaki olej zalac ?
1.8 ABS + gaz
Tak z innej beczki tarcze z klockami tez do wymiany
przod znalazlem
[url=http://]http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=114298958[/url]
wydaje sie ze rozsadnie
ale jak jeszcze pomysle o tym ze i tyl by trzeba wymienic
no i sprawdzic napinacz paska :/
bardzo przykra sprawa
Re: [mk3] jaki olej
super wielkiego znaczenia nie ma, a żeby nie grzeszyć za mocno wlej jakiś zagraniczny Shella, Castrola, Mobilaczechu81 pisze:Czas na zmiane oleju .. zreszta juz dawno :>
Jaki olej zalac ?
1.8 ABS + gaz
proponuję Valvoline tylko jakiś półsyntetyk
bo podejrzewam że jak wlejesz jakikolwiek fullsyntetyczny to rozszczelnisz silnik i będzie Ci ciekł
chyba że od początku był syntetyczny to tak ale wątpię żeby w fabryce zalali takim
-
- Użytkownik
- Posty: 338
- Rejestracja: pn gru 12, 2005 18:07
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry (Boruszowice)
- Kontakt:
ja nie pisałem o konkretnym oleju tylko kiedyś porównywałem olej z tesco rozlewany w polsce i olej zachodni róznica szokująca....Kand pisze:a jakie to bo kiedyś ktoś pisał że castrol jest w Polsce rozlewany napisałem do kolesia z dyrekcji castrolu i on mi odpisał że do polski to olej przychodzi z Niemiec pakowany i nikt go tu nie produkuje ani nie rozlewavaclavo pisze:byle nie rozlewany w Polsce
pozdro
Był Golf MK3, było Polo 6N, a teraz mam Lwa :)
Witam ja mialem mineralny zalany tez sie zbliza wymiane oleju przebieg 230 tyś są jakies zasady ze to powinien być mineralny gośc mi 1 gadał zebym mineralnego nie lał itd nie mam pojęcia na czym to polega
[ Dodano: Czw Lip 13, 2006 23:18 ]
Witam ja mialem mineralny zalany tez sie zbliza wymiane oleju przebieg 230 tyś są 1.8 benzyna jakies zasady ze to powinien być mineralny gośc mi 1 gadał zebym mineralnego nie lał itd nie mam pojęcia na czym to polega
[ Dodano: Czw Lip 13, 2006 23:18 ]
Witam ja mialem mineralny zalany tez sie zbliza wymiane oleju przebieg 230 tyś są 1.8 benzyna jakies zasady ze to powinien być mineralny gośc mi 1 gadał zebym mineralnego nie lał itd nie mam pojęcia na czym to polega
Witam! Byłem ostatnio na szkoleniu ExxonMobil. Przedstawiam ogólne zasady: nowy samochód lub do 60 tyś. przebiegu najlepiej zalać pełnym syntetykiem, wtedy lepsza ochrona silnika i żadsze wymiany.
Na syntetyku można jeździć do czasu, aż samochód zacznie brać olej. Nie ma zasady, że np jak przekroczy 200 tyś to zmiana na półsynt.
Powyżej 60 tyś przebiegu, jeżeli nie wiemy, jakim olejem był zalany, to lejemy półsyntetyk, jeśli go zacznie brać to zmiana na mineralny. Półsyntetyk ma słabe własności czyszczące (chyba, że z polskiej rafinerii jak im się akurat więcej tego sypnie), jest to w dużej większości olej mineralny. Jego przewaga na mineralnym polega na tym, że mniej robi nagaru w czasie eksploatacji. No a gdy bierze olej to mineralny i szukamy przyczyny. Czasem nie ma.
Najlepsze są normy: gdy samochód bierze do pół litra oleju na 1000 km to jest ok, nie ma podstaw do reklamacji. Ciekawe, kto to wymyślił? Na 10.000 km z samych dolewek wychodzą około dwie wymiany
U nas w firmie od nowego jest opel combo, dziś ma 280 tyś przebieg i jest zalany Mobil 1 5W50, regularne wymiany co 15 tyś. i nie bierze oleju.
pozdrawiam
Na syntetyku można jeździć do czasu, aż samochód zacznie brać olej. Nie ma zasady, że np jak przekroczy 200 tyś to zmiana na półsynt.
Powyżej 60 tyś przebiegu, jeżeli nie wiemy, jakim olejem był zalany, to lejemy półsyntetyk, jeśli go zacznie brać to zmiana na mineralny. Półsyntetyk ma słabe własności czyszczące (chyba, że z polskiej rafinerii jak im się akurat więcej tego sypnie), jest to w dużej większości olej mineralny. Jego przewaga na mineralnym polega na tym, że mniej robi nagaru w czasie eksploatacji. No a gdy bierze olej to mineralny i szukamy przyczyny. Czasem nie ma.
Najlepsze są normy: gdy samochód bierze do pół litra oleju na 1000 km to jest ok, nie ma podstaw do reklamacji. Ciekawe, kto to wymyślił? Na 10.000 km z samych dolewek wychodzą około dwie wymiany
U nas w firmie od nowego jest opel combo, dziś ma 280 tyś przebieg i jest zalany Mobil 1 5W50, regularne wymiany co 15 tyś. i nie bierze oleju.
pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 174 gości