Witam
Posiadam VW GOLF 2 1,3i + LPG
Ogólnie brak iskry na świecach.
Krótko opiszę co i jak się stało.
Problem zaczał się od jakiegoś miesiaca. Raz na jakiś czas wrazenie było jak by mu paliwo zostało odcinane. po odjeciu gazu powracało do normy. Myślałem że coś z instalacją gazową jest nie tak, ale na benzynie jest tak samo. Z czasem nasilało się zjawisko przymulania a nawet gasniecia silnika. Aż pare dni temu zgasł i nie odpalił silnik. Wpierw wymieniłem palec przy aparacie zapłonowym był lekko ukruszony ale nic to nie zmieniło. Wymieniłem aparat tez nic nie zmieniło. Iskra z cewki raz jest a raz nie ma i to bardzo mało widoczna. Wymieniłem cewkę i dalej lipa. Czy to mógł polecieć cały komputer? i jeszcze jedno czy to normalne że pali na trasie 11l a w mieście 13l gazu? Teraz to nie pali bo stoi
pozdrawiam i z góry dziekuję za rady
Pablo111l
Golf 2 nie ma iskry
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
warto jeszcze spr. przerywacz jeżeli go masz w aparacie zapłonowym (a dokładnie styki ich stan i odległość - 0.4 mm) drugie zdjecie przedstawia wypalone styki, jeżeli nie masz to jeszcze trzeba spr. czujnik Halla który jest zamontowany też w aparacie (zamiast przerywacza), kontrole czujnika przeprowadza się w następujący sposób:
przyłączyć Voltomierz do styków 6 i 3 (pierwsze zdjęcie) wetknietego wtyku tranzystorowego aparatu zap.
włączyć zapłon i powoli recznie obracać silnik w prawo obserwująć voltomierz - powinien wskazywać na przemian 0V i przynajmniej 2V, w razie nie osiągnięcia wartości czujnik do wymiany, warunkiem poprawnego spr. czujnika jest to by cały układ był sprawny (cewka, palec, kopułka, przewody i świece)
przyłączyć Voltomierz do styków 6 i 3 (pierwsze zdjęcie) wetknietego wtyku tranzystorowego aparatu zap.
włączyć zapłon i powoli recznie obracać silnik w prawo obserwująć voltomierz - powinien wskazywać na przemian 0V i przynajmniej 2V, w razie nie osiągnięcia wartości czujnik do wymiany, warunkiem poprawnego spr. czujnika jest to by cały układ był sprawny (cewka, palec, kopułka, przewody i świece)
...
- t-tas
- Gadatliwa bestia
- Posty: 720
- Rejestracja: pt wrz 23, 2005 23:48
- Lokalizacja: Brzezia Łąka-Wrocław
- Kontakt:
ja u siebie doszedłem do tego że to czujnik w dość dziwny sposób, okazuje sie że co prawda przy obracaniu silnika przy włączonym zapłonie iskry brak gdy padnie czujnik halla, ale jeśli jest padnięty tylko on, iskra powinna przeskakiwać w momencie włączania zapłonu-tak się to u mnie objawiało(mk1 1.5 jb ale zapłon z hallem z santany) i mój wujek(elektryk samochodowy) potwierdził,że tak się to może objawiać
mk1- wycofany ze służby- stoi jak ikarusy w kącie zajezdni
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
PASSAT- silnik- dół PF, reszta 2E powered by BLOS - nadal w służbie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 208 gości