[mk4] kontrolka hamulca i zużycia klocków

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

[mk4] kontrolka hamulca i zużycia klocków

Post autor: vwmadison » śr lip 05, 2006 22:57

Bratu skończyły sie hamulcowe klocki i tarcze. Jednak w tym samym czasie pojawiła sie kontrolka wytartych na amen klocków hamulcowych. Jednak gdy mechanik wymieniał te klocki stare na nowe (przednie tarcze i klocki tylne i przednie)przy startch nie było żadnych czujników ani przewodów.Identycznie mówia w servisie VW. Gdzie może byc przyczyna tej kontrolki??? Błąd w komputerze, za wysoki poziom płynu hamulcowego??? Tylko podłączenie pod komputer i zresetowanie błędu wystarczy ,czy można samemu cos zobaczyć. Tylko ciekawe czemu błąd wyskoczył skoro okładziny bez czujników i nawet nie ma gdzie tych przewodów podłączyć!!


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
adam-gda
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 382
Rejestracja: sob kwie 15, 2006 23:06
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adam-gda » śr lip 05, 2006 23:02

Nie jestem pewien czy to cos pomoze kurat w MK4 ale mozesz sprubowac w niektorych samochodach to dziala. Zdejmij kleme plusowa z akumulatora i poczekaj jakas godzinke do poltorej godzinki. Podlacz spowrotem jesli sie nie zaswieci to jest wszystko ok jesli sie zaswieci to tylko podlaczenie pod kompa.( Nie stosowac techniki zdejmowania kabla z aku w zadnym z lanosow komp sioe resetuje i nie da sie odpalic auta ani w samochodach podobnych marek )


Przyznawanie punkcików za pomoc oznacza szacunek

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » czw lip 06, 2006 01:56

klemy zdejmowane i nic....
hmm...


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » czw lip 06, 2006 09:31

witam!!! w miarę zużywania się klocków hamulcowych plyn w zbiorniczku wyrównawczym opdada. po przekroczeniu odpowiedniego poziomu zapili się kontrolka. Trzeba wymienić klocki i odpowiednio uzupułnić płyn (ale nie zawsze), masz tam miarkę. Po tym zabiegu odłącz klemę plusową i za jakis czas podłącz ponownie . Powinno być dobrze. POWODZENIA!!!


VW jest Bogiem, GLOF nałogiem, PRĘDKOŚĆ zabawą, a SZCZĘŚCIE podstawą!!!
[ bo inaczej to srogie mandaty czekają ;) ]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw lip 06, 2006 11:23

Panowie, mylicie dwie rozne kontrolki... Kontrolka zbyt niskiego poziomu plynu i zuzycia klockow hamulcowych to dwie rozne rzeczy.
Kontrolka zuzycia okladzin rozni sie tym od tej pierwszej, ze w srodu ikonki nie maznaku "!"
zbycho pisze:w miarę zużywania się klocków hamulcowych plyn w zbiorniczku wyrównawczym opdada. po przekroczeniu odpowiedniego poziomu zapili się kontrolka. Trzeba wymienić klocki i odpowiednio uzupułnić płyn (ale nie zawsze), masz tam miarkę.
Jesli w miare zuzywania sie klockow plyn byl dolewany, po wymianie na nowe plynu trzeba upuscic...



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » czw lip 06, 2006 12:01

inek01 pisze:Panowie, mylicie dwie rozne kontrolki... Kontrolka zbyt niskiego poziomu plynu i zuzycia klockow hamulcowych to dwie rozne rzeczy.
Kontrolka zuzycia okladzin rozni sie tym od tej pierwszej, ze w srodu ikonki nie maznaku "!"
zbycho pisze:w miarę zużywania się klocków hamulcowych plyn w zbiorniczku wyrównawczym opdada. po przekroczeniu odpowiedniego poziomu zapili się kontrolka. Trzeba wymienić klocki i odpowiednio uzupułnić płyn (ale nie zawsze), masz tam miarkę.
Jesli w miare zuzywania sie klockow plyn byl dolewany, po wymianie na nowe plynu trzeba upuscic...
Płyn hamulcowy tez upuściłem bo było ponad max! może po upuszczeniu płynu znowu kleme odłaczyć???


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
inek01
Lord GTI
Lord GTI
Posty: 3686
Rejestracja: pn sty 09, 2006 23:08
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: inek01 » czw lip 06, 2006 12:19

vwmadison pisze:Płyn hamulcowy tez upuściłem bo było ponad max! może po upuszczeniu płynu znowu kleme odłaczyć???
Mozesz, ale wyglada na to ze szafie sie cos poje... skoro auto nie ma tej opcji, a kontrolka sie swieci...



zbycho
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 120
Rejestracja: czw lis 24, 2005 11:43
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: zbycho » czw lip 06, 2006 16:45

dlatego właśnie napisałem ze skoro autko nie posiada podłączeń do czyjników zużycia klocków a zapaliła sie kontrolka może to byc spowodowane tym, iż kontrolka od zużycia okładzin może być podłączona pod wspólny czujnik od poziomu plynu w zbiorniczku. I wydaje mi sie ze innej przyczyny być raczej nie może.

[ Dodano: Czw Lip 06, 2006 16:46 ]
druga opcja to ze nie podłączone kabellki stykają sie jakoś z masą ale to juz ewentualność

[ Dodano: Czw Lip 06, 2006 16:50 ]
inek01 pisze:Jesli w miare zuzywania sie klockow plyn byl dolewany, po wymianie na nowe plynu trzeba upuscic...
nie koniecznie jeśli płyn nie spadł poniżej kreski nie trzeba było dolewać


VW jest Bogiem, GLOF nałogiem, PRĘDKOŚĆ zabawą, a SZCZĘŚCIE podstawą!!!
[ bo inaczej to srogie mandaty czekają ;) ]

Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » czw lip 06, 2006 23:34

okazało sie ,że klocki nie miały czujników ale 2 przewody pod samochodem zwisały lużno..dopiero mechanik jak wszedł pod auto zobaczył,że sobie dyndają..połączył i kontrolka juz sie nie pali....Podobno w tej wersji nie ma czujników okładzin. Czyli jakby na krótko przewody połączone są.
Dzieki za podpowiedzi :)


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » pt lip 07, 2006 17:17

Mój stary poczciwy poldek na Lucasach też tak miał - nowe klocki i zonk! Kontrolka.

Problemem były właśnie przewody od czujników - b. cieniutkie i delikatne, nawet peszel im nie pomagał (wykańczały je np. kamienie latające spod kół, zimą śnieg i lód, przełamywały się z przepracowania).
Wyciąłem oryginalne kable u góry przy nadwoziu (tam, gdzie już się nie ruszają przy *#cenzura#* zawieszenia), wlutowałem solidny dwużyłowy przewód w podwójnej izolacji i ten przewód plastikowymi opaskami zaciskowymi do kabli (mozna i izolacją - wersja ASO FSO :) ) poprzypinałem co 3-5 cm do przewodu hamulcowego (nie dociągać zbyt mocno tych opasek), i kable od czujników przy samych klockach przy wymianie dodatkowo wkładałem w otulinę z rurki termokurczliwej i lutowałem ze zrobioną przez siebie "wiązką zastępczą". Ważną rzeczą było dość gęste zamocowanie przewodu do przewodu hamulcowego elastycznego, żeby ładnie pracował, dokładne zaizolowanie złącz (rurki termo się sprawdziły) i takie umocowanie ustrojstwa, żeby nigdzie wiązka nie pracowała na przełamanie (zwł. zamocowanie wykonanych złącz - poprzypinanie opaskami j.w.).

Problem nie wrócił nigdy, jeździłem 4 lata. Tyle, że przy wymianie klocków potrzebna była lutownica :)

Ps. czasem problem robią kostki którymi są łączone kable od czujników z wiązką w samochodzie. Niby hermetyczne, ale g.... albo obrywają się przy nich przewody. Lepiej odciąć jeśli się da i dobrze zlutować i zaizolować.

Porady z innej bajki (Poldas), ale było to dokładnie to samo. Do klocków w VW przecież CAN nie idzie.


DO admina: cenzura idzie za daleko. W/w gwiazdki: przy r u c h a c h - no jak mam napisać że się zawiecha porusza, żeby ludzie nie pomyśleli, że bluzgałem na forum i adin mnie wyciął? :)



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » wt lip 11, 2006 00:48

ale przewodów na klockach nie było od nowośći :))))Dlatego pod autem były te przewody połaczone na krótko


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Awatar użytkownika
czyś
Forum Master
Forum Master
Posty: 1046
Rejestracja: śr wrz 22, 2004 16:23
Lokalizacja: Łódź

Post autor: czyś » wt lip 11, 2006 09:19

Ale wiązka w nadwoziu do podłączenia była? Tak samo może się uszkodzić.



Awatar użytkownika
vwmadison
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 309
Rejestracja: czw mar 03, 2005 15:56
Lokalizacja: (ten swąd) - Łódź/Zgierz
Kontakt:

Post autor: vwmadison » śr lip 12, 2006 16:17

Może to była wiązka do podłączenia ale do tych wersji które maja czujniki, bo podobno w tej wersji nie było seryjnie klocków z czujnikami ..hmmmm...


[size=150][color=blau][b]powered by VW greenpower[/b][/color][/size]

[size=167][color=red][b] mój golf - 19 lat w dobrym tonie......[/b][/color][/size]

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 332 gości