Strumiennica i filtr powietrza stożek w 1.9.TD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
romusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:30
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Strumiennica i filtr powietrza stożek w 1.9.TD

Post autor: romusek » wt sty 18, 2005 17:56

Czy warto w 1.9.td golfie 3 inwestowac w strumiennice i filtr pow. stożkowy, czy to poprawi osiągi i czy warto kupic na allegro te czesci?



Awatar użytkownika
MAREK 74
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 990
Rejestracja: sob wrz 11, 2004 21:34
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Post autor: MAREK 74 » wt sty 18, 2005 22:22

jak jest turbo to nie montuje się struminnicy


MK1 1.8GTI MK2 GTI 16V + DIGI3.2 MK2 1.8GTI + DIGI 1.75 :)

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » wt sty 18, 2005 22:32

ja slyszalem ze stozek dobije turbine ale tylko slyszalem
zreszta kup zobacz przekonaj sie
musi byc ten pierwszy raz :hmm:
a strumienica podobno w benzynie nic nie daje tylko panewki dobija gdzies to czytalem
wszyscy ja maja bo jest tania
w ktoryms wydaniu GT(stary jakis nr)bylo porownanie strumienic we Fiacie SC(wiem wiem :grin: )jakis firm i max dala 3km i iles tam momentu wiec chyba jak najbardziej warto sie zainteresowac tym bublem :rotfl:



Awatar użytkownika
romusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:30
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: romusek » wt sty 18, 2005 23:52

To moze cos przy pompie da sie podrasowac lub przy turbinie?



Awatar użytkownika
dragonB2
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: pt gru 24, 2004 13:42
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: dragonB2 » wt sty 18, 2005 23:55

srumiennica nic nie daje
storze podobno tylko lekko dzwik silnika poprawia
a jak nie masz kasy za duzo szkoda kombinowac na sile z podnoszeniem mocy bo cos schszanisz jeszcze :hmm:



Awatar użytkownika
romusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:30
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: romusek » śr sty 19, 2005 00:20

a moze intercooler da sie zamontowac?



Awatar użytkownika
Michael G60
Forum Master
Forum Master
Posty: 1331
Rejestracja: ndz wrz 05, 2004 15:19
Lokalizacja: (RBR...)
Kontakt:

Post autor: Michael G60 » śr sty 19, 2005 02:00

Serujny filtr powietrza obliczono na przyrosty mocy 11 - 15 %.
Tak więc stożek cośdaje ale przede wszystkim tzreba zmienić bebechy silnika - np. sportowe wałki i utrzymywać auto w górnym zakresiem obortów!

Intercooler mozesz zmontować i wynienić turbinkę na większą.
Dobrym sposobem jest chip np. +20 KM - nie myślałeś o tym?


!!!...5 września 2020: 15 lat mojej obecności na forum VW GOLF...!!!

Awatar użytkownika
Krzylu
Germanista
Posty: 2105
Rejestracja: czw lis 11, 2004 16:55
Lokalizacja: Stettin
Kontakt:

Post autor: Krzylu » śr sty 19, 2005 02:13

Michael G60 pisze:Serujny filtr powietrza obliczono na przyrosty mocy 11 - 15 %.
Tak więc stożek cośdaje ale przede wszystkim tzreba zmienić bebechy silnika - np. sportowe wałki i utrzymywać auto w górnym zakresiem obortów!

Intercooler mozesz zmontować i wynienić turbinkę na większą.
Dobrym sposobem jest chip np. +20 KM - nie myślałeś o tym?
w 1.9TD chip??? chyba nniiieeee
intercooler lepsze efekty da ci niz te badziewia
a stozek daje dzwiek w benzynie bo jak zyje jeszcze nie slyszalem diesla na stozku zeby fajnie gadal



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » śr sty 19, 2005 11:46

osobiście polecam jak największy intercooler wepchnięty w przedni zderzak i podnieść ciśnienie doładowania westgate'em oraz podnieść odrobinkę dawkę paliwa. Możesz również lekko przyspieszyć kąty zapłonu i otwarcia zaworów, ale nie wiem o ile, żeby się silnik nie męczył.


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
romusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:30
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: romusek » śr sty 19, 2005 17:54

dr Richie pisze:osobiście polecam jak największy intercooler wepchnięty w przedni zderzak i podnieść ciśnienie doładowania westgate'em oraz podnieść odrobinkę dawkę paliwa. Możesz również lekko przyspieszyć kąty zapłonu i otwarcia zaworów, ale nie wiem o ile, żeby się silnik nie męczył.
Na pewno masz racje co do intercoolera. Tylko z zamontoweaniem coolera sdam sobie rade tylko jak mam zwiekszyc cisnienie doladowania (jak mozesz to opisz mi to jasniej). a co do zaplonu to pojade do mechanika. :bigok:



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » pt sty 21, 2005 15:18

ciśnienie doładowania, a raczej moment spuszczania nadmiernej ilości spalin--->omijanie tyrbiny i wulot prosto do wydechu, regulujesz tym smiesznym zaworem przy turbinie tzw westgate'em, o ile nie pomyliłem nazwy. Tam na popychaczu masz zakontrowaną regulację, poreguluj tym i zobaczysz.
Z tym, że bez zegara się nie obejdzie. Wpinasz trójnik z zegarem na odejściu małego wężyka do pompy wtryskowej (sterowanie dodatkową dawką paliwa w zależności od ciśnienia doładowania).
Wszelakie pomiary należy wykonywać w czasie jazdy / pod obciązeniem. Wiem, że to na pierwszy rzut oka dziwne, ale tak jest.
Co do kąta zapłonu i otwarcia zaworów, to możesz zrobić to samemu. Luzujesz kółko pasowe na wałku głowicy i delikatnie obracasz wałek o 0.5-1 stopnia w lewo, pompę o podobną wartość w prawo.
Ale lepiej uważaj co i jak, zeby nie przegiąć, bo jak się spotka zawór z tłokiem, to po zawodach. Z kolei zbyt wczesny zapłon tez jest szkodliwy.
Każdy mechanik ustawia pompę na nastawy fabryczne, a tylko dobry pompiarz ustawi idealnie, bo nie każda pompa ma idealne parametry w fabryczych punktach, więc trzeba mieć maszyny do wyniuchania co i jak, lub też próbować samemu. Przerobiłem już to i to.
Jak coś jeszcze, to zapraszam na gg. Poszukaj innych moich wypowiedzi na ten temat, tam sobie poczytasz co i jak. Dodam tylko, że mój ojciec wycisnął z Passata B32 Variant'a, na tej samej skrzyni ponad 180km/h z 1.6TD, który fabrycznie/katalogowo leci ledwo 160km/h
Powodzonka!


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Awatar użytkownika
romusek
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 31
Rejestracja: ndz sty 16, 2005 18:30
Lokalizacja: Krosno
Kontakt:

Post autor: romusek » śr sty 26, 2005 20:19

Wielkie dzieki Panie doktorze. Bede grzebal przy swoim golfie, pozniej napisze moje osiagniecia.Dzeki. :pub:



Awatar użytkownika
dr Richie
Ma gadane
Ma gadane
Posty: 202
Rejestracja: wt sty 04, 2005 00:31
Lokalizacja: Poznań, a od 4 lat Wągrowiec ;(
Kontakt:

Post autor: dr Richie » pt lut 04, 2005 00:51

tylko wiedz, że jak przegniesz, to Ci się głowica po jakimś czasie może otworzyć, tj popękać, ale do odważnych świat należy ;)


był MK2 1.8 RP '89
jest MK3 1.8 ABS '92
here we go again...

(a tak na co dzień to Octavia II kombi 1.9 TDI 105PS)

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 350 gości