czy felgi od opla pasują do toyoty bez pierścieni ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

czy felgi od opla pasują do toyoty bez pierścieni ?

Post autor: adamo122 » ndz lip 09, 2006 22:56

witam
z góry przepraszam , ze nie chodzi mi o golfa tylko o toyote
ale do niedawna miałem golfa i wiem , ze jest to najlepsze forum

mam pytanko czy jezeli założe alufelgi od opla 4x100 do toyoty corolli 4x100 bez pierścieni centrujących moze coś być niewpoządku?


mam właśnie takie alufelgi w mojej toyocie i dziwne objawy, coś stuka podczas jazdy i podczas hamowania
ktoś mi powiedział, ze przyczyną moze być brak tych właśnie pierścieni (centrujących o ile pamiętam)

miał ktoś juz z czymś takim doczynienia?
:pub:



Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » ndz lip 09, 2006 23:30

Jak Ci koła weszły to raczej OK. One sie trzymają na śrubach a nie na środkowym otworze który ma zawsze luz aby koło łatwo założyć wiec te pierścienie centrujące to są średnio potrzebne. Śruby po to są stożkowe by koło wycentrować przy dokręcaniu.
No właśnie: Śruby do alusów mają często łeb stożkowy a do żelaznych półkolisty. Sprawdż czy masz odpowiednie nakrętki do profilu otworu w feldze. (nakrętki bo o ile pamiętam japońce mają szpilki zamiast śrub) To może powodować jakieś luzy i błedy w centrowaniu koła ale wtedy miałbyś drgania kierownicy jak przy niewyważonym kole a nie stukania raz na jakiś czas.



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » pn lip 10, 2006 06:01

ok dzięki za odpowiedz



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » pn lip 10, 2006 09:31

Jeżeli masz dużą rozbieżność między otworem w feldze a średnicą piasty, to pierścienie pomogą "wycentrować" koło przy zakładaniu. Tylko do tego one są

pozdr :pub:



Awatar użytkownika
olozwirski
2 SLOW 2 PLAY
2 SLOW 2 PLAY
Posty: 1628
Rejestracja: wt lut 22, 2005 21:49
Lokalizacja: WKZ

Post autor: olozwirski » pn lip 10, 2006 11:27

Cefaloid pisze:Jak Ci koła weszły to raczej OK. One sie trzymają na śrubach a nie na środkowym otworze który ma zawsze luz aby koło łatwo założyć wiec te pierścienie centrujące to są średnio potrzebne.
A mi sie wydaje sie ze wlasnie jest odwrotnie, i jak nie zastosujesz pierscienia centrujacego to beda bily kola.....
Nie wiem jak ze srednica otworu centrujacego toyota/opel/vw, nie mozesz zmierzyc suwmiarka?



Awatar użytkownika
naziro
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 36
Rejestracja: sob lip 01, 2006 13:37
Lokalizacja: KOSTRZYN WLKP

Post autor: naziro » pn lip 10, 2006 14:14

Opel ma średnicę otworu środkowego 56,5 mm a Toyota 54 mm.Co do śrób to oba Auta fabrycznie mają śruby(nakrętki Toyota)z łbem stożkowym.


[img]http://images34.fotosik.pl/136/805d567f4413b812.jpg[/img]

Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » wt lip 11, 2006 09:50

czyli jednak jest taka mozliwość ze biją
czy 20 zł za taki pierścień centrujący to duzo? bo za tyle mi oferowali na wulkanizacji



Awatar użytkownika
GRIsha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 313
Rejestracja: pn maja 09, 2005 09:48
Lokalizacja: IłaVWa
Kontakt:

Post autor: GRIsha » wt lip 11, 2006 10:15

Nowe chodzą po 10 zł plastiki i 15 metalowe. Używane do siebie kupiłem po 5zł/szt. Chcą Cię naciągnąć jak nic
spójrz tu:
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=112821792
pozdr :pub:



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » wt lip 11, 2006 23:22

ja chce kupić metalowe, jakoś do plastykowych nie mam przekonania
wsumie to nie jest tak drogo na wulkanizacji, bo chcą za metalowe , nowe po 20 zł za sztuke
a na tej aukcji wyszłoby mnie 66 lub 70,5 zł ( z wysyłką) za komplet
:-) choć wsumie 14 zł bym zaoszczędził, pomyśle
dzięki za pomoc [quote][/quote]



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 230 gości