[MK3] Na jaki olej zmienić to COŚ ?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

DiVeReK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lip 08, 2006 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[MK3] Na jaki olej zmienić to COŚ ?

Post autor: DiVeReK » ndz lip 09, 2006 14:05

Witam wszystkich,

Zakupiłem niedawno od znajomego Golf III, 1.8/75KM/monowtrysk, benzyna/LPG, 92r, 210tys., które z tego co wiem od 2000r było zalewane strasznie gęstym, orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny). Co było wcześniej nie wiem bo był sprowadzany z Niemiec. Na szczęście z silnikiem jest wszystko ok, nie łapie oleju, wydech suchy itd. Doradźcie coś bo chciałbym czymś zastąpić ten olej.
Przejrzałem już słynny wątek o olejach i szczerze mówiąc ciężko wysunąć jakiś wniosek na podstawie tej "kłótni". Póki co sam znalazłem takie propozycje:
ELF Sporti SRI 15W40 - minerał,
ELF Competition STI 10W40 - półsyntetyk,
VALVOLINE MaxLife 10W40 - półsyntetyk.
Nie wiem na który się zdecydować, nadal mineralny czy zmienić na półsyntetyczny, no i czy te które wymieniłem mogły by być (trochę cena zabija chyba??) ??


Pozdrowienia ;)
Tomek

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz lip 09, 2006 14:19

DiVeReK pisze:było zalewane strasznie gęstym, orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny)
W tym przypadku zalałbym najpierw minerał np castrol High Millage 15W 40 albo te co wymieniłeś Przy następnej wymianie już bym dał półsyntetyk



Awatar użytkownika
yellow
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 143
Rejestracja: wt lis 23, 2004 19:47
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: yellow » ndz lip 09, 2006 14:42

Przy 210 kkm to juz chyba mineral 15W/40


Grafik komputerowy, specjalista DTP
http://marcin.rokosz.biz

Kand
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 360
Rejestracja: sob kwie 29, 2006 12:18
Lokalizacja: Koszalin
Kontakt:

Post autor: Kand » ndz lip 09, 2006 15:29

DiVeReK pisze:Nie wiem na który się zdecydować, nadal mineralny czy zmienić na półsyntetyczny
nie rób mu "szoku" i zalej minerała potem można spróbować pólsyntetyk Mój ma 200 i leje pólsyntetyk i wszystko gra z tym że wiem co było wcześniej



Awatar użytkownika
colltom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 12:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: colltom » ndz lip 09, 2006 16:54

Kand pisze:
DiVeReK pisze:Nie wiem na który się zdecydować, nadal mineralny czy zmienić na półsyntetyczny
nie rób mu "szoku" i zalej minerała potem można spróbować pólsyntetyk Mój ma 200 i leje pólsyntetyk i wszystko gra z tym że wiem co było wcześniej
NIE RÓB TEGO ! ! !
Lej dobry mineralny.


WÓDKA CONNECTING PEOPLE!!!

DiVeReK
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 27
Rejestracja: sob lip 08, 2006 18:07
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: DiVeReK » ndz lip 09, 2006 17:16

Który byście polecili z tych zo wymieniłem?
Biorę jeszcze pod uwagę Castrol High Mileage 15W40.

I jeszcze z innej beczki. Jak myślicie czy pozostałe "płyny" też mu wymienić, tzn. płyn hamulcowy, przekładniowy i wspomagania? Niestety nic nie wiem czy kiedykolwiek było coś z tych rzeczy zmieniane? Jakie ewentualnie kupić?
Ostatnio zmieniony ndz lip 09, 2006 17:20 przez DiVeReK, łącznie zmieniany 1 raz.


Pozdrowienia ;)
Tomek

Awatar użytkownika
Cefaloid
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr sty 04, 2006 14:02
Lokalizacja: qqqq

Post autor: Cefaloid » ndz lip 09, 2006 17:18

colltom pisze:NIE RÓB TEGO ! ! !
Lej dobry mineralny.
Eeee... można spróbować półsyntetyk, jak jest w dobrym stanie to nic złego nie zrobi mu taki olej. Wiem z autopsji i wlania przy 270tys km przebiegu silnika. Najwyżej bedzie musiał co np 6-7 tys km wymieniać sam filtr oleju bo się zapycha syfem który został po mineralnym.
Ja ten syf który mi się osadzał w filtrze oceniam na coś w rodzaju papki z drobnymi kruszynkami sadzy (?) - nie wyobrażam sobie jak coś takiego miałoby uszczelniać silnik (w obiegowej opinii podobno tak robi).

Po pierwszej wymianie półsyntetyka na kolejny już normalnie można wymieniać filtr z olejem. Chyba że bedzie na tym półsyntetyku występowało jedno ze zjawisk: kobcenie na niebiesko, branie oleju, miganie kontrolki ciśnienia oleju (miganie może jednak oznaczać zapchany filtr). Wowczas należy powrócić w minerał.



Awatar użytkownika
colltom
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz sty 29, 2006 12:02
Lokalizacja: Żory
Kontakt:

Post autor: colltom » ndz lip 09, 2006 17:23

Cefaloid pisze:Eeee... można spróbować półsyntetyk
Tak spróbować można,tak samo można spróbować trafić szóstke w TOTOLOTKA.
Ale czy się uda trafić????Sam odpowiedz sobie na to pytanie.


WÓDKA CONNECTING PEOPLE!!!

Awatar użytkownika
ppoll27
Forum Master
Forum Master
Posty: 1269
Rejestracja: ndz sty 08, 2006 21:17
Lokalizacja: Kraków

Post autor: ppoll27 » ndz lip 09, 2006 17:34

Kand pisze:
DiVeReK pisze:było zalewane strasznie gęstym, orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny)
W tym przypadku zalałbym najpierw minerał np castrol High Millage 15W 40 albo te co wymieniłeś Przy następnej wymianie już bym dał półsyntetyk
Popieram w 100 % racja jak z silnikiem wszystko OK to będzie dobrze.


TDPower

Awatar użytkownika
Kiler
Forum Master
Forum Master
Posty: 1240
Rejestracja: ndz lip 17, 2005 19:55
Lokalizacja: SMI

Post autor: Kiler » pn lip 10, 2006 18:35

...był mineral, lej mineral...


Pozdr :pub: .


:bylo: :bajer:

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 10, 2006 18:45

Jak widzisz sam kolego DiVeReK na pytanie odnośnie oleju zawsze jest dużo różnych porad. Więc nie przejmuj się tak bardzo. Kup dowolny olej z dobrych marek. Weź tylko po uwagę że zalewany był kiepski olej, pewnie sporo syfu zostawił, więc faktycznie nalej najpierw dobrego minerała, a przy kolejnej zmianie półsyntetyk jak wyżej kolega napisał. Pewnie ta porada nie jest lepsza jak pozostałe :)


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lip 10, 2006 18:46

DiVeReK pisze:orlenowskim LUBRO 20W/50 (mineralny)
Miałem to kiedyś dawwno w polonezie - straszny olej - tracił właściwości po 5000 km
Kand pisze:W tym przypadku zalałbym najpierw minerał np castrol High Millage 15W 40
Też go polecam
Kand pisze: Przy następnej wymianie już bym dał półsyntetyk
A tak daleko przy ponad 200 tys km bym nie szedł


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 416 gości