Wymiana plynu i termostatu plukanie instalacji MK3
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
-
- Mały gagatek
- Posty: 64
- Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:15
- Lokalizacja: Białystok
termostat
termostat znajduje się w obudowie pompy, na wlocie cieczy chłodzącej , przeważnie jest on odkręcany kluczem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
to ja wczesniej pisałem o termostacie, mam tez mk3
i mam podobne objawy jak u ciebiem nie zagrzewa sie a jak postoje to zaraz poskoczy temp powyzej 90 stopni, stymze termostat juz mam nowy i dalej jeto to samo , ponoc ciezko trafic na doby termostat i drozszy wcale nie musi byc lepszy
jesli spuscisz caly plyn to wymiana termostatu to bardzo prosta sprawa, znajduje sie on na złączeniu kilku gumowych przewodów w 1.4 jest to po prawej stronie silnika nie wiem jak w innch modelach
wystarczy odczepic wiązke przewodów elektrycznych i dosłownie chyba 3 lub 4 sróbki odkręcic , zobaczysz jak był ten stary włożony i z nowym robisz dokładnie to samo
pozdrawiam
i mam podobne objawy jak u ciebiem nie zagrzewa sie a jak postoje to zaraz poskoczy temp powyzej 90 stopni, stymze termostat juz mam nowy i dalej jeto to samo , ponoc ciezko trafic na doby termostat i drozszy wcale nie musi byc lepszy
jesli spuscisz caly plyn to wymiana termostatu to bardzo prosta sprawa, znajduje sie on na złączeniu kilku gumowych przewodów w 1.4 jest to po prawej stronie silnika nie wiem jak w innch modelach
wystarczy odczepic wiązke przewodów elektrycznych i dosłownie chyba 3 lub 4 sróbki odkręcic , zobaczysz jak był ten stary włożony i z nowym robisz dokładnie to samo
pozdrawiam
z moich obserwacji jest on pod alternatorem (silnik 1.8 abs) ale moge sie mylic nie bardzo sie na tym znam jesli ktos robil wymiane termostatu w takim silniku to prosze o odpowiedz bo jesli jest tak jak mysle to chyba dam sobie spokuj z wlasnareczna wymiana termostatu
tez slyszalem ze jest to proste ale...
tez slyszalem ze jest to proste ale...
u mnie termostat jest z prawej strony przy chlodnicy, nie wiem czy go odkrecisz poniewaz tam jest dosc dziwny i nietypowy klucz ze scietymi kantami cos ok. 22-24 rozmiar dokladnie nie pamietam, osobiscie kombinerkami odkrecalem , choc zajelo to troche czasu, pozniej jak kupisz juz zamiennik w sklepie tam bedzaie klucz normaln.
tylko nie zapomnij wczesneij spuscic plyn
pozdrawiam
tylko nie zapomnij wczesneij spuscic plyn
pozdrawiam
- bryszard
- Mały gagatek
- Posty: 130
- Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
- Lokalizacja: małopolska
- Kontakt:
Termostat w mk3 18 GL ostatnio robiłem.Jest pod altern.Musisz isc za wężem od chłodnicy tym dolnym i on tam siedzi w takim plastiku( przykręconym do bloku silnika). Musisz odkęcić taką łapę która częściowo trzyma pompę wspomagania - śruby na klucz 13 u mnie trzeba było jeszcze poluzować pompe wspomagania.W sumie na dole były 3 sruby a u góry musisz odkręcić taką długą śrubę która trzyma tą łapę do łapy alternatora i jest tam taka jeszcze jedna srubka na klucz 15 lub 16 wtedy wyciągniesz tą łape pod którą jest termostat.Uważaj bo jak go wyciągniesz to wyleci ci cały płyn z bloku ok 2 litrów.Nowy termostat strasznie żle jest wsadzić i do końca nie wiesz czy siadł dobrze.Uwaga uszczelka jest w komplecie taki oring.Ten oring musisz nałożyć na plastikową obudo i dopiero termostat lub jak ci się uda termostat włóż do bloku a plastik wraz z gumką nałóż na termostat.Ten plastik jest przykręcony 2 srubkami na klucz 10.Po zakręceniu plastiku zalej samochód wodą i nie odpalaj żeby sparwdzić czy nie cieknie.Jak ok to skręcaji gotowe
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2005 22:11 przez bryszard, łącznie zmieniany 1 raz.
Cześć,
ja zmieniałem w swoim golfie termostat miesiąc temu, bo też nie nagrzewał mi się silnik, dochodził do 75 stopni i dalej nie chciał iść.
Widziałem jak mój majcher wymieniał mi termostat i dwa spostrzeżenia:
1. Bez kanału tego się nie da.
2. Jak ktoś tego nie widział jak się robi lub tego nie robił, to sprawi mu to troche kłopotu.
Majcher uporał się z tym w ciągu godziny.
Ja bym raczej się w to nie bawił.
Pozdrawiam,
ja zmieniałem w swoim golfie termostat miesiąc temu, bo też nie nagrzewał mi się silnik, dochodził do 75 stopni i dalej nie chciał iść.
Widziałem jak mój majcher wymieniał mi termostat i dwa spostrzeżenia:
1. Bez kanału tego się nie da.
2. Jak ktoś tego nie widział jak się robi lub tego nie robił, to sprawi mu to troche kłopotu.
Majcher uporał się z tym w ciągu godziny.
Ja bym raczej się w to nie bawił.
Pozdrawiam,
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 63 gości