MK II - luzy w przednim kole-Łożysko i co jeszcze?

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

MK II - luzy w przednim kole-Łożysko i co jeszcze?

Post autor: irekczek » czw lip 06, 2006 14:59

Witam. W prawym przednim kole mam luzy. Jak auto stoi i poruszam kołem to czuć luz. Wcześniej przy jeździe chuaczało a teraz przestało więc podejrzewam łożysko.
Będę zatem wymieniał łożyska po obu stronach(przód) ale chciałbym się was zapytać czy przy wymianie łożyska warto wymienić np. sworznie itp.? Co polecacie żeby później znowu nie rozbierać??
Mam jeszcze jedno pytanie.. Jakieś 2 mc temu wymieniałem amorki z przodu i ustawiałem geometrie kół. Czy przy wymianie łozyska trzeba będzie jechać znowu na ustawienie??
Proszę o porady z góry dzięki!!



Awatar użytkownika
Paweł NPI
...
...
Posty: 1821
Rejestracja: ndz sty 15, 2006 13:55
Lokalizacja: OLSZTYN / Ruciane-Nida VWarmińsko-mazurskie

Post autor: Paweł NPI » czw lip 06, 2006 15:34

Przy wymianie łożyska nie trzeba nic ustawiać, tylko z tego co pamiętam trzeba zaznaczyć poprzednie ustawienie piasty. Sworznie jeżeli są dobre to nie warto ich ruszać.


[url=http://www.ilespala.pl/podsumowanie/426][img]http://www.ilespala.pl/obrazek/426/3/1[/img][/url]

[url=http://www.fotosik.pl][img]http://images46.fotosik.pl/298/9584d7b661611e73.jpg[/img][/url]

Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lip 06, 2006 15:37

irekczek pisze:czy przy wymianie łożyska warto wymienić np. sworznie itp.?
jeżeli finanse Ci na to pozwalają, czemu nie.Osobiście, jeżeli nie ma luzów na sworzniu zwrotnicy, końcówce drążka i silentblokach, i osłony przegubow są nieuszkodzone,to nie ruszałbym niczego.
irekczek pisze:Czy przy wymianie łozyska trzeba będzie jechać znowu na ustawienie??
Teoretycznie,jeżeli wyjmiesz cały mcpherson zdejmujac zwrotnice ze sworznia wahacza (jak sie da) to geometria nie powinna sie zmienić.
irekczek pisze: Co polecacie żeby później znowu nie rozbierać??
Nie są to az tak pracochłonne operacja, a i geometria tak wiele nie kosztuje.



Awatar użytkownika
diux
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 19
Rejestracja: ndz kwie 30, 2006 11:21
Lokalizacja: Strzelin

Post autor: diux » czw lip 06, 2006 15:37

Witam !Jak stwierdziłeś te luzy bo jesli trzymasz na 15:45 to stwierdzisz luz na drazku kierowniczym,jesli na 12:30 mozna wyczuć łożysko .A huczeć to mogą jeszcze przeguby przy jeździe na wprost to najczesciej wewnetrzny a przy skrecaniu zewnetrzny takie terkotanie.Jeśli nie bedziesz odkrecał amorków od zwrotnicy to nie bedziesz musiał ustawiać geometri.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » czw lip 06, 2006 15:37

palen, :pub:



Awatar użytkownika
stachmiesz
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 78
Rejestracja: ndz maja 07, 2006 15:36
Lokalizacja: Sztum
Kontakt:

Post autor: stachmiesz » czw lip 06, 2006 15:48

najlepiej podnieś koło do góry i energicznie nim poszrp, a jak masz pomocnika, niech patrzy gdzie jest luz :). ale na 90% stawiam na łożyska w kole.


[url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ae31f22c802414e98f345886f572482.1.gif[/img][/url] [url=http://www.fodey.com/generators/animated/ninjatext.asp][img]http://r2.fodey.com/14ff60388494d4388968e23bb22f2835b.1.gif[/img][/url]

irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » czw lip 06, 2006 16:33

luz jest na 12:30, więc łożysko..
a pytam się co wymieniać jeszcze bo może ktoś wymieniał z was łozyska i przy okazji coś po drodze wyszło jeszcze do wymiany...


P.s ma ktoś link do porady wymiany przendiego lożyska bez potrzeby ustawiania później geometrii? byłbym wdzięczny. Pozdrawiam...



Awatar użytkownika
Goofi
VW Baron
VW Baron
Posty: 3209
Rejestracja: ndz lip 03, 2005 19:10
Lokalizacja: WarszaVWa
Kontakt:

Post autor: Goofi » czw lip 06, 2006 21:05

Pare dni temu wymienialem lozysko i przy okazji wymienilem tez malzete przegubu zewnetrznego bo byla juz na zewnatrz popekana, ale jeszcze cala a wymienialem ja niecaly rok temu przy kupnie golfika, Tobie tez polecam bo potem niepotrzebne wydatki i robota a to musi byc dobrze :)
Jak pozaznaczasz i nie ruszysz drazka kierowniczego, to potem nic nie bedziesz musial ustawiac ;)



irekczek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 281
Rejestracja: sob gru 24, 2005 17:34
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Post autor: irekczek » czw lip 06, 2006 21:11

hmmm na weekend porobie fotki zawieszenia i będę miał do was prośbęaby pozaznaczać mi strzałkami dokładnie co moge odkręcić a czego mam się nie ruszać... bo nie chce zbabrać pozdrawiam



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 294 gości