Nierówna praca silnika 1.4 GOLF IV

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Nierówna praca silnika 1.4 GOLF IV

Post autor: loost » śr lip 05, 2006 09:40

Mam drobny problem z silnikiem 1.4 w golfie IV. Rano po odpaleniu silnik pracuje jakby nie na wszystkich cylindrach i mało nie wyskoczy z poduszek. Czasami po przygazówce problem znika ale ostatnio zauważyłem że i to nie pomaga. Wymieniłem świece na nówki ale nie pomogło.Podejżewam jeszcze kable albo czujnik cisnienia atmosferycznego. Dziwne jest że jak sie nagrzeje to mu przechodzi. próbowałem robić następujący test: po odpaleniu i pojawieniu się problemu zwiekszam obroty do ok.1800 - 2000 w każdym razie trzymam równe obroty a silnik od czasu do czasu traci obroty na ułamek sekundy jakby brakło iskry albo coś takiego. Sytuacja ta mam miejsce tylko do 2000 obr/min. Moze ktoś coś poradzi ???



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » śr lip 05, 2006 11:48

Pisałem już na ten temat wielokrotnie! Nierówna praca motoru 1.4 16V w mk4 jest jego naturalną przypadłością. Zimny silnik telepie się jak galareta. Oglądałem wiele motorów tego typu i każdy miał ten sam problem. Z czym to jest związane nie wiem moim zdaniem taka już przypadłośc konstrukcyjna, więc nie ma co się martwić. pozdrawiam



loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Post autor: loost » śr lip 05, 2006 13:28

Byłbym skłonny przyjąć to do wiadomości ale dlaczego ujawniło się to dopiero teraz (od pewnego czasu), a wcześniej było OK. Samochód ma juz 8 lat i dopiero teraz zaczął szarpać? Ja stawiam na zanik iskry. Poza tym czasami udaje się odpalić silnik rano bez szarpania. Ponadto jak tak szarpie i wykręcę go pod czerwone pole to szarpanie znika mimo że silnik jest wciaż zimny. Więc to chyba nie to.



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » śr lip 05, 2006 13:48

Zwiększająć obroty pod czerwone pole, zwiększasz jednocześnie częstotliwość drgań samego silnika. Zwiększając częstotliwość drgań wydaje się wydaje się że silnik równiej pracuje. Być może ta przypadłość ujawnia się dopiero po jakimś czasie eksploatowania tego silnika. Problem faktycznie był już wielokrotnie przerabiany na forum więc jest na ten temat mnustwo wywodów: opcja szukaj. Ale tak jak pisze martines wydaje mi się że jest to jakiegoś rodzaju wada konstrukcyjna tego typu silnika...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Post autor: loost » śr lip 05, 2006 13:51

Nie chodzi mi o to że przypadłość znika przy wysokich obrotach tylko jak już spadną do wolnych po przygazówce. Poza tym muszę to zwalczyć bo mnie denerwuje, a jak już zwalczę to się podzielę wnioskami. DZIĘKI.



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lip 05, 2006 15:53

loost, A co z typową przypadłością tego modelu p.t.: zabrudzona olejem z odmy przepustnica?



loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Post autor: loost » śr lip 05, 2006 16:02

A co ma być? Jest i już. Wali olejem z odmy i koniec. Może trzebaby wstawić jakiś filterek w odmę?



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lip 05, 2006 16:11

loost, No tak,ale czy to nie jest przyczyną twoich problemów?

[ Dodano: Sro Lip 05, 2006 16:12 ]
loost pisze:Może trzebaby wstawić jakiś filterek w odmę
raczej trzeba odkręcić i wymyć separator,może jakiś czas będzie lepiej...a przepustnicę umyć i na VAGa z nim



loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Post autor: loost » śr lip 05, 2006 16:30

Nie sądzę żeby to było problemem ponieważ ostatnio pokusiłem się o rozebranie całego aparatu przepustnicy bo podejżewałem silnik krokowy. Wyczyściłem wszystko na blaszkę, puszkę filtra również. VAG a dokładnie VWTool nie pokazuje błedów. Sprawdzę wkrótce czy iskra na którymś z cylindrów nie wędruje tam gdzie nie potrzeba. A może to coś z wtryskiem? Jak to mówia "szukajcie a znajdziecie" :)



Awatar użytkownika
regitmc
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 735
Rejestracja: pt lis 11, 2005 16:18
Lokalizacja: NYsa
Kontakt:

Post autor: regitmc » śr lip 05, 2006 16:46

Szkoda tylko że czasem to szukanie kosztuje nas tyle siły, czasu i pieniędzy...


[b] >>> www.4tun.vel.pl <<< [/b]
[url=http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?p=1114182#1114182][b] >>> MkIV by regitmc <<< [/b][/url]

Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » śr lip 05, 2006 19:28

loost pisze:bo podejżewałem silnik krokowy
w mk4 nie ma SILNIKA KROKOWEGO jest natomiast moduł przepustnicy, co do przepustnicy należy ja średnio co 50 tyś km czyścic z oleju ale klekotanie silnika i jego telepanie napewno nie jest przyczyna zasyfienia przepustnicy!!



Awatar użytkownika
stonefree
Mistrz KieroVWnicy
Mistrz KieroVWnicy
Posty: 4033
Rejestracja: wt lut 15, 2005 19:39
Lokalizacja: WO
Kontakt:

Post autor: stonefree » śr lip 05, 2006 22:43

A adaptacja przepustnicy?może przez to ?



loost
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 13
Rejestracja: pn sie 08, 2005 14:18
Lokalizacja: St.Wola

Post autor: loost » czw lip 06, 2006 08:19

martines pisze:w mk4 nie ma SILNIKA KROKOWEGO jest natomiast moduł przepustnicy...
Kolego "martines" a ten moduł przepustnicy to niby czym jest napędzany? gumką modelarską? Tam włśnie (w tym module) jest silnik :smoke:



Awatar użytkownika
martines
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 333
Rejestracja: czw sie 19, 2004 17:00
Lokalizacja: Biała Podlaska
Kontakt:

Post autor: martines » czw lip 06, 2006 12:23

Kolego "martines" a ten moduł przepustnicy to niby czym jest napędzany? gumką modelarską? Tam włśnie (w tym module) jest silnik :smoke:[/quote]

Impulsem elektrycznym z kompa a nie silniczkiem krokowym!



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 202 gości