Wolnodziałające wycieraczki (zatarte przeguby ?) !!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Wolnodziałające wycieraczki (zatarte przeguby ?) !!!!
mam taka sytuacje w aucie. Wycieraczki maja kilka predkości obrotowych jak zwykle. Efekt jest tego typu że na poczatku ledwo chjodza i musza naprawde z 10- 5 minut pochodzic ciągle aby złapały swoja naturalna predkośc obrotów. Wg. mnie jest to związane z zatarciem sie na ramionach przegubów pod maska. MIałem kiedys taka samą sytauacje w CC900. Mechanik wyciągnął całe pióra z mechanizmami i wyczyścił miejsca przegubów. Wszytsko łądnie zaczęło chodzic.
W tym przypadku sma tak chciałem zrobic ale nie moge dojsc do silnika i ramion wycieraczek. POwodem jest to że nie wei mjak ściągnąc ta platikową osłone (golf IV) która osłoniete sa przeguby czy np. filtr przeciwpyłkowy.
Dałem kiedy WD40 ale dało to tylko połowiczny skutek - działały przez 2 tygodnie bez zarzutu. A teraz prz niskiech temp . jest coraz gorzej !!!!
Co robić ?
W tym przypadku sma tak chciałem zrobic ale nie moge dojsc do silnika i ramion wycieraczek. POwodem jest to że nie wei mjak ściągnąc ta platikową osłone (golf IV) która osłoniete sa przeguby czy np. filtr przeciwpyłkowy.
Dałem kiedy WD40 ale dało to tylko połowiczny skutek - działały przez 2 tygodnie bez zarzutu. A teraz prz niskiech temp . jest coraz gorzej !!!!
Co robić ?
Ostatnio zmieniony śr kwie 02, 2008 13:07 przez Kris99, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Akumulator napewno nie
Akumulator mam nówke kupiłem miesiąc temu. Ale myśle ze jak by akumulator był słaby to bym wogóle auta nie odpalił.
A wiec akumulator odpada. Myśle że to rdza - moze żasniedziałe styki na przegubie. Tam cały syf sie gromadzi . tylko jak ściągnąc platikowoą osłone podszybia !!!!?
A wiec akumulator odpada. Myśle że to rdza - moze żasniedziałe styki na przegubie. Tam cały syf sie gromadzi . tylko jak ściągnąc platikowoą osłone podszybia !!!!?
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Wiesz ile nad tym juz siedziałem. Mało to nawet mam ksiązke "Naprawa i użytkowanie VW Golfa IV" ale tam nic nie pisze.
Zadnych wkrętów (jedyne przy filtrze przeciwpyłkowym), przypuszczam że sa jakies zapadki ale nie chce ich pourywać. Ponadto nie wiem czy w miejscu łączniea z szyba nie jest to klejone. Co sie o ciągłem to moje. A tam ani nie ruszy. Mało to palsticzek jak plasticzek jest strasznie kruchy i kazdy sposób zadziałąnia siłą moze sie skońćzyć zniszczeniem tej osłony. Pozagladałem z każdej strony i nie wiem jak to zdjąć. Wkurzyłem sie i narazie psiknąłem WD40 (z rureczką) na te przeguby i zaczeło działac ale jak wspomniałem na 2 tygodnie. teraz im zimniej tym gorzej .rano jak próbuje ruszyc wycieraczkami to ledwo ida . Boje se ze w końcu silnik mi sie zatrze. Aie chyba w przyszłym tygodniu pojade do mechanika aby to zrobił. Chyba że dostane jakąs rozsądną porade na forum !!!!
Narzie
Zadnych wkrętów (jedyne przy filtrze przeciwpyłkowym), przypuszczam że sa jakies zapadki ale nie chce ich pourywać. Ponadto nie wiem czy w miejscu łączniea z szyba nie jest to klejone. Co sie o ciągłem to moje. A tam ani nie ruszy. Mało to palsticzek jak plasticzek jest strasznie kruchy i kazdy sposób zadziałąnia siłą moze sie skońćzyć zniszczeniem tej osłony. Pozagladałem z każdej strony i nie wiem jak to zdjąć. Wkurzyłem sie i narazie psiknąłem WD40 (z rureczką) na te przeguby i zaczeło działac ale jak wspomniałem na 2 tygodnie. teraz im zimniej tym gorzej .rano jak próbuje ruszyc wycieraczkami to ledwo ida . Boje se ze w końcu silnik mi sie zatrze. Aie chyba w przyszłym tygodniu pojade do mechanika aby to zrobił. Chyba że dostane jakąs rozsądną porade na forum !!!!
Narzie
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
No witam jak jeszcze nie dotarłes do mechanika to ci mogę odrazu powiedzić że masz do wymiany wspornik wycieraczek .Silniczek ci się nie zatrze bo ma zabezpieczenia jak ci sie kontrolki nie palą to jest ok z nim.On się będzei tylko grzał.Ja miałem tak samo.Samodzielnie próbowałem ale na marne,koszt wspornika to z montarzem około 230pln.W golfach to czesty przypadek.A z tym plastikiem ja też sie męczyłem on musi być poduszczelką przyklejony albo cos.POzdrawiam
No dzieki za rade - Mówisz wspornik. NIe bardzo wiem który to element ukłądu wycieraczek. Ale nieważne. Ja podobna sytuacje miałem w CC 900 i ówczas pomogło rozebranie i czyszczenie z brudu i rdzy zworzni wycieraczek. Facet mówi że na te połaczenia dostaje sie mnoswto brudu itd. Później pomogło. Teraz jak wpsomnaiłem polałem łączenia WD40 i było spoko przez 2tygodnie. wiec może to nie skońćzy sie wymiana jak widze kosztownego wspornika.
NIe mniej jednak pocieszyłes mnie z tym zabezpoieczeniem silnika wycieraczek. Kurna nowy silniczek pewnie nieźle kosztuje. Co do osłony też juz nie mam siła z nia walczyc, pewnie faktyczne jest osadzona na kleju lub jakimś silikonie doszczelniajacym.
Reasumujac uderze do mechanika i niech on sie o to martwi !!!!!!
JEszcze raz dzieki za odpowiedzi
NIe mniej jednak pocieszyłes mnie z tym zabezpoieczeniem silnika wycieraczek. Kurna nowy silniczek pewnie nieźle kosztuje. Co do osłony też juz nie mam siła z nia walczyc, pewnie faktyczne jest osadzona na kleju lub jakimś silikonie doszczelniajacym.
Reasumujac uderze do mechanika i niech on sie o to martwi !!!!!!
JEszcze raz dzieki za odpowiedzi
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Proble rozwiązany. Kolejna wada mkIV zatarte na przegubach i tyle. Dochodzi tam jakis syf i żaden WD40 nie jest w stanie temu zapobiec, po prostu trzeba dostac sie pod osłonke i wyciągnac cały układ a potem go wyczyscic z rdzy itd.
Mi to zrobiłmechanik bo nie wiedziałme jak zdjąc oslone z podszybia. TEraz już wiem
Mi to zrobiłmechanik bo nie wiedziałme jak zdjąc oslone z podszybia. TEraz już wiem
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Odświerzam..... Czy da się w jakiś sposób zregenerować dźwignie wycieraczek przednich w Mk3? Chodzi mi o te ramiona pod plastikiem na podszybiu łączące silniczek z ramionami wycieraczek. Tam są w nich oczka z plastikowymi wkładkami które wciska się na przeguby kulowe. Mam spore luzy na wycieraczkach i już wymontowałem cały ten mechanizm i widzę że właśnie tam jest luz. Da się gdzieś kupić (i wymienić?) te plastiki same? Albo same te ramiona już z plastikami. Bo myślę że przebugy kulowe nie będą wytarte skoro uległ już plastik. Jeśli ktoś coś takiego robił to proszę o radę gdzie szukać takich części. Nie wiem czy same te plastiki da się wyjąć bo one mają rant z dwóch stron dziury, tak jakby na gorąco były zatopione. Chyba że się mylę i składają się z dwóch części.
[ Dodano: 05 Kwi 2008 10:21 ]
Da się już zrobione. Trzeba kupić w serwisie VW dwa te cięgna, płaskowniki z plastikowymi oczkami, zamienników nie ma. Cena w serwisie 20zł/szt czyli 40zł kosztuje taka regeneracja bo są dwa takie same. Pomogło Aha... dla pewności te nowe przeguby posmarowałem obficie wazeliną techniczną żeby wytrzymały jak najdłużej.
[ Dodano: 05 Kwi 2008 10:21 ]
Da się już zrobione. Trzeba kupić w serwisie VW dwa te cięgna, płaskowniki z plastikowymi oczkami, zamienników nie ma. Cena w serwisie 20zł/szt czyli 40zł kosztuje taka regeneracja bo są dwa takie same. Pomogło Aha... dla pewności te nowe przeguby posmarowałem obficie wazeliną techniczną żeby wytrzymały jak najdłużej.
Ostatnio zmieniony sob kwie 05, 2008 10:24 przez wicekdw, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 68 gości