jak spuścić płyn chłodniczy w MK3 1,8ABS??

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

jak spuścić płyn chłodniczy w MK3 1,8ABS??

Post autor: marek2907 » pn lip 03, 2006 19:42

szukałem ale nic na ten temat nieznalazłem
właśnie zabrałem się za wymianę termostatu i czujnija temperatury w chłodnicy ale niewiem jak spuścić płyn z chłodnicy i bloku silnika ( niewidać żadnego zaworku kranika)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Paweł Marek
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 26259
Rejestracja: czw lis 18, 2004 22:29
Lokalizacja: Biertowice, Małopolska

Post autor: Paweł Marek » pn lip 03, 2006 19:55

Kranik to jest w syrence. W golfiku ściągasz wąż dolny od chłodnicy, ajk chcesz cały płyn szybko spuścić to też wąż od obudowy pompy (dół silnika). Najpierw zdejmujesz opaski spężynujące które sa na węzach.


Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach -pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn lip 03, 2006 20:00

tęż tak myślałem ale ojciec w hyundaiu 1990r ma takowy kranik(silnik mitshubishi 2,4l na pełnym wtrysku) więc myślałem że źle patrzę . Punkcik leci do ciebie dzięki


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
drill
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 696
Rejestracja: sob sty 21, 2006 23:45
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: drill » pn lip 03, 2006 20:54

najlepiej odlaczyc dwa weze, od chlodnicy i ten z bloku silnika... potem trzeba dobrze odpowietrzyc bo volkswageny robia to niechetnie ;)


Obrazek

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn lip 03, 2006 21:00

jeszcze jedno pytanie gdzie w silniku 1,8 ABS znajduje się termostat i jak najlepiej odpowietrzyć układ (czyt. jak to się robi)


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lip 03, 2006 21:06

marek2907 pisze: gdzie w silniku 1,8 ABS znajduje się termostat
przed pompą wody
marek2907 pisze: jak najlepiej odpowietrzyć układ
się sam odpowietrzy - tzn lejesz płyn i nagrzewasz silnik aż właczy się wentylator (czyli termostat będzie otwarty) , potem uzupełniasz ubytek w zbiorniczku i już


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

marekk
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 251
Rejestracja: pn cze 06, 2005 09:16
Lokalizacja: Lyski - Rybnik
Kontakt:

Post autor: marekk » pn lip 03, 2006 21:16

no z tym odpowietrzeniem to nie tak do konca - wczoraj u brata wymienialismy wentylator chlodnicy - wszystko pieknie , silnik sie zagrzal , wlaczyl wentylator , ostygl dolalismy plynu i wydawalo sie OK . Dzis jechal do pracy i miga kontrolka - dopiero dziasiaj jak auto przejechalo 40 kilometrow uklad sie calkowicie odpowietrzyl.



Awatar użytkownika
Adamtd
VW Baron
VW Baron
Posty: 3346
Rejestracja: pt maja 06, 2005 13:37
Lokalizacja: okolice Krakowa

Post autor: Adamtd » pn lip 03, 2006 21:30

marekk pisze: dopiero dziasiaj jak auto przejechalo 40 kilometrow uklad sie calkowicie odpowietrzyl.
Ale to taka ekstremalna sytuacja - bo owszem bywa sie że na następny dzień po wymianie trzeba coś dolać - nie zawsze ma to związek z przejechanymi kilometrami. A możliwe że odpowietrzył się już po 10 km


jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....

Awatar użytkownika
Skorpion75
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 25
Rejestracja: pt gru 23, 2005 23:52
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Skorpion75 » pn lip 03, 2006 22:17

Dodam tylko że ważne jest aby nagrzewnica przy spuszczaniu i potem przy zalewaniu płynu była otwarta na położenie "gorące"Pozdro :)



Awatar użytkownika
somsiad3
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 61
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 18:21
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: somsiad3 » pn lip 03, 2006 22:45

czyli jak się troche uleje np przy wymianie czujki od temperatury to nie spinać się tylko dolać do poziomu jak rozumiem


somsiad- już szczęśliwy ojciec!!!

Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn lip 03, 2006 22:58

niewiem może jestem głupi nieznalazłem tego termostatu (odkręciłem alternator, potem mocowanie tego alternatora) zobaczyłem obudowę pompy wodnej i dalej już nic nierozkręcałem (tylko niemówcie mi że termostat jest w obudowie pompy wodnej ) jeśli możecie to wrzućcie fotkę gdzie jest ten termostat bo mnie chyba krew zaleje 5 godzi w d... i nic niezrobiłem :mlotek:


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn lip 03, 2006 23:24

tak jest wlasnie
termostat jest w obudowie pompy

az eby spuscic plyna musisz rozgrzac silnik do 90 stopni zeby otworzyl sie ten wlasnie termostat a nastepnie zdjac zawleczke kolo pompy i zlac plyn



Awatar użytkownika
marek2907
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2610
Rejestracja: czw maja 11, 2006 19:21
Lokalizacja: Ostrołęka
Kontakt:

Post autor: marek2907 » pn lip 03, 2006 23:30

w takim razie czy potrzebne będą jakieś uszczelki?? w komplecie z termostatem dostałem jeden oring


[url=http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=53320][img]http://i128.photobucket.com/albums/p180/marek2907/forum2.jpg[/img][/url]
:gora: KLIKNIJ :gora:
[size=200][b]wszystko na 1 stronie[/b][/size]

pushkin77
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 513
Rejestracja: śr wrz 28, 2005 22:01
Lokalizacja: (PL) KGR
Kontakt:

Post autor: pushkin77 » pn lip 03, 2006 23:31

to wystarczy



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 248 gości