Porównanie 1.4 AEX z 1.4 ABD

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

domelelx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 02, 2005 00:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Porównanie 1.4 AEX z 1.4 ABD

Post autor: domelelx » ndz cze 25, 2006 20:46

Witam
Chciałbym znać wasze opinie o tych dwóch silnikach który jest lepszy? Ponieważ ciągle się spotykam z ludzmi którzy twierdzą że te silniki sa za słabe do golfa.
Ja osobiście posiadam AEX i powiem szczerze ze w porownaniu z ABD zamontowanym w Ibizie to przyspiesza dużo lepiej. Nikt mi nie wierzy bo każdy twierdzi że Aex ma 60 KM i ABD tez ma 60KM w aex jest tylko niewiele wyzszy moment obrotowy.
Ale ja naprawde odczuwam różnice i to w wielu innych autach z grupy Vw w których są te silniki.
Proszę was o konkretne wypowiedzi może doświadczenia i spostrzeżenia.
Pozdrawiam


don't running

Awatar użytkownika
djtom
V.I.P.
V.I.P.
Posty: 32756
Rejestracja: wt sty 10, 2006 14:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: djtom » ndz cze 25, 2006 21:01

skoro masz w zasięgu oba motory to je shamuj a wykresy zamieśc na forum. wtedy zowiejesz wszelkie wątpliwości i zyskasz szacunek i respekt na forum :bigok:


Nocne Mary Squad :partyman:
djtom w 2009 pisze:Sebastian.... gratuluję. :prayer:

Zlot w Nysie na dzień dzisiejszy jest najlepszym zlotem w kraju w całorocznym kalendarzu.

Awatar użytkownika
juby
Forum Master
Forum Master
Posty: 1231
Rejestracja: wt lut 14, 2006 20:43
Lokalizacja: WWL
Kontakt:

Post autor: juby » ndz cze 25, 2006 21:53

domelelx, mam w mkIII silnik AEX. Kiedy go kupiliśmy wszyscy twierdzili że to za mało do trójki. No i jak się okazało silniczek jest naprawde żwawy. Ładnie przyspiesza ogólnie oceniam in plus. Jedynie spalanie jest troche za duże. Pali 8 litrów gazu po trasie (sekwencja). Jak to bez gazu wygląda było liczone ale nie pamiętam. A ABD miałem okazje jechać w Ibizie właśnie jest bardziej mulasty niestety, ale podobno 180 bezproblemowo wyciska. Także myśle że kwestja skrzynia+różnice w momencie obrotowym.
Ogólna ocena: AEX rulezz :bigok:


Frakcja Proud Member

Awatar użytkownika
paww18
Sprzedawca
Sprzedawca
Posty: 682
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 22:37
Lokalizacja: Dolny Slask

Post autor: paww18 » ndz cze 25, 2006 22:11

Moze troszke off topic napisze, ale:
rodzice maja AEX w seacie ibizia i powiem ze silnik calkiem calkiem, zauwazylem ze przy starcie jest bardzo zywy, problemy zaczynaja sie w trasie podczas wyprzedzania :) do 120 leci ladnie ale pozniej juz niestety trzeba sie nieco napocic :) (choc generalnie na auostradzie okolo 170 nim jechalem i bylo spoko)generalnie w trasie ojcu pali okolo 5,5-6 litrow PB czyli dosc ekonomiczny silniczek (nie wiem ile golf wazy, bo jesli wiecej to i wiecej bedzie palil).



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn cze 26, 2006 00:00

Ja tez potwierdzam, że silnik AEX w golfie spisuje się dobrze. Nie jest to demon szybkości ale bardzo ładnie go zbiera od niskich obrotów. Musze przyznać że lepiej niż nowszy 1.4 16V 75 koni w Cordobie.



Awatar użytkownika
aguamak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:03
Lokalizacja: Lębork

mam aex

Post autor: aguamak » pn cze 26, 2006 14:28

mam silnik aex moje spostrzeżenia są takie:
- silnik bardzo oszczędny ( mój na długich trasach pali ok 5,5 l/100km )
- dynamika zadowalająca ( jak jadę sam albo w 2 osoby sprawuje się świetnie, szybko się zbiera, dobrze się wyprzedza, prędkość jaką udało mi się osiągnąć to 178 km/h (mogło być lekko z górki i z wiatrem ;-)) kiedy na pokładzie mam komplet jest zdecydowanie za słaby a różnica bardzo odczuwalna przy wyprzedzaniu, podjazdach pod góre itp. z abd nie miałem do czynienia, ale z tego co wiem jest to starsza technologia a zatem wydaje mi sie ze gorsza. Pozdrawiam



Awatar użytkownika
Jacenty85
Forum Master
Forum Master
Posty: 1019
Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

Post autor: Jacenty85 » pn cze 26, 2006 22:57

Tak zgadzam się z przedmówcą ALE przyznacie że to kłopotliwy silniczek. Jak jeszcze nie mieliście kłopotów to życze wam ŻEBYŚCIE ICH NIGDY NIE DOŚWIADCZYLI (przepustnica,zapłon=nierównie obroty, przygasanie, brak mocy...)



Awatar użytkownika
aguamak
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 82
Rejestracja: czw lis 10, 2005 12:03
Lokalizacja: Lębork

Post autor: aguamak » czw cze 29, 2006 12:30

mam już 200 tys przebiegu i jak dotąd zero problemów z silniczkiem :-) jak kolega mówi obym nigdy nie miał, tymbardziej że wybieram się swoim "ścigaczem" do austri na wakacje



domelelx
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 34
Rejestracja: śr lis 02, 2005 00:36
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: domelelx » sob lip 01, 2006 09:41

niestety ale u mnie też są ciągłe problemy z obrotami zanikami mocy albo spalaniem, ale i tak lubie golfika, chociaż przymierzam sie do sprzedaży ponieważ robi się za mały na moją rodzinke. pozdrawiam i oczekuje dalszych opinii o naszych AEX


don't running

GARUS
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 57
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 20:47
Lokalizacja: Danzig-Conradshammer

Post autor: GARUS » ndz lip 02, 2006 09:26

mam AEX'a, przejechałem narazie 6 tyś. licznik pokazuje 100068 km ;] wiec problemów nie ma, mało mocy, ale żwawy jak na 60KM i co ważne przy 4zl/L mało pali ;] polecam jak jesteście bez kasy, albo lubicie duzo jeżdzić, a nie stać w garażu ;D



bucek220791
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 14:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bucek220791 » wt maja 11, 2010 13:23

A moze mi ktos podpowiedzieć po czym rozróżnić te 2 siliniki czym sie różnią?jak poznać?



robert14-83
Gadatliwa bestia
Gadatliwa bestia
Posty: 699
Rejestracja: ndz lip 01, 2007 12:49
Lokalizacja: sucha beskidzka
Auto: VW Golf VII 1.4 TSI
Silnik: CXSA

Post autor: robert14-83 » wt maja 11, 2010 13:48

AEX ma wielopunktowy wtrysk paliwa,
ABD ma jednopunktowy wtrysk paliwa.

Ja jeżdżę 1.4 ABD i powiem szczerze że nie mam co na niego narzekać. Prosta konstrukcja i mało awaryjna jednostka. Jeżeli trafi się na zadbaną jednostkę(tak jak ja) i będzie o niego dbało(filtry i oleje na czas i dobrej jakości) to ten silnik dużo potrafi i dużo wytrzyma... :bigok:



bucek220791
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 11
Rejestracja: wt kwie 06, 2010 14:08
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bucek220791 » wt maja 11, 2010 14:57

czylli mam aex dziekuje:)



Awatar użytkownika
prezesik25
VWGolf.pl Killer
VWGolf.pl Killer
Posty: 2901
Rejestracja: pn gru 11, 2006 21:37
Lokalizacja: ELE Łęczyca
Kontakt:

Post autor: prezesik25 » wt maja 11, 2010 16:14

robert14-83 pisze:Ja jeżdżę 1.4 ABD i powiem szczerze że nie mam co na niego narzekać. Prosta konstrukcja i mało awaryjna jednostka. Jeżeli trafi się na zadbaną jednostkę(tak jak ja) i będzie o niego dbało(filtry i oleje na czas i dobrej jakości) to ten silnik dużo potrafi i dużo wytrzyma...
Potwierdzam.
fakt, mocy to ten silnik nie ma za tęgo, ale wystarczy do przemieszczania się z punktu A do punktu B.
Żywotność to on ma, i to muszę przyznać.
Przy zakupie auta 4 lata temu przebieg 197 tys. i do 216 tys. latał na syntetyku MOBIL. Obecnie przebieg 305 tys. i nadal na półsyntetyku, oleju nie bierze, bardzo prosty w naprawach u obsłudze ("nezkanałowa" wymiana oleju - korek sięgam od góry), mało awaryjny.
Spalanie PB trasa 6,5 l, miasto 8,5 l na 100 km
LPG ok. 8-8,5 l trasa, 9 l miasto na 100 km.
vmax 155 km/h na PB - katalogowo na PB
na LPG 165 km/h - byćmoże miałem trochę skręcony gaz.
Ostatnio zmieniony wt maja 11, 2010 16:14 przez prezesik25, łącznie zmieniany 1 raz.


Obrazek
Obrazek

Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google Adsense [Bot] i 431 gości