Opornik nagrzewnicy
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
Opornik nagrzewnicy
Padł mi opornik nagrzewnicy (chodzi tylko na 3 biegu). Czy kupujac dmuchawe jest to jego czesc integralna, czy mogl to ktos sobie wyciagnac?
Cześć
Ta część o której mówisz, to nie jest opornik, tylko bezpiecznik termiczny.
Zapewne spalił się, i dlatego chodzi ci tylko na III-cim biegu.Ten element kryje się pod blaszką z której odłącza się złączkę wiązki dmuchawy.Musisz wyjąć blaszkę z dmuchawy, wyciąć ten bezpiecznik (który wyglądem troche przypomina opornik) i wlutować drugi , a kupisz go w każdym elektronicznym sklepie.Parametry tego bezpiecznika to 170-180 stopni C i 10Amper,koszt 3zł.
Przy okazji rozbierz duchawę i wyczyść z rdzy czy brudu wirnik i łożyska ślizgowe, bo przyczyną spalenia tego bezpiecznika jest zacieranie się wirnika duchawy.
Przeważnie popsikanie WD40 lub oliwką daje krótkotrwałe efekty.
Powodzenia
Ta część o której mówisz, to nie jest opornik, tylko bezpiecznik termiczny.
Zapewne spalił się, i dlatego chodzi ci tylko na III-cim biegu.Ten element kryje się pod blaszką z której odłącza się złączkę wiązki dmuchawy.Musisz wyjąć blaszkę z dmuchawy, wyciąć ten bezpiecznik (który wyglądem troche przypomina opornik) i wlutować drugi , a kupisz go w każdym elektronicznym sklepie.Parametry tego bezpiecznika to 170-180 stopni C i 10Amper,koszt 3zł.
Przy okazji rozbierz duchawę i wyczyść z rdzy czy brudu wirnik i łożyska ślizgowe, bo przyczyną spalenia tego bezpiecznika jest zacieranie się wirnika duchawy.
Przeważnie popsikanie WD40 lub oliwką daje krótkotrwałe efekty.
Powodzenia
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
nie lutuj tego bezpiecznika
poprostu dobrze zagnij koncowki
zreszta jak facet bedzie kumaty w elektronicznym to ci powie zebys nie lutowal tego
robilem ten manewr w polo
aha nie ma znaczenia czy jest to oryginalny taki jak do VW w polo zalozylem od opla kadeta... roznica chyba 4stC wiec nie ma znaczenia tak jak mcgregor napisal zakres ma byc 170-180 jak bedzie 184 to tez nic sie nie stanie i prad 10A
pozdro
poprostu dobrze zagnij koncowki
zreszta jak facet bedzie kumaty w elektronicznym to ci powie zebys nie lutowal tego
robilem ten manewr w polo
aha nie ma znaczenia czy jest to oryginalny taki jak do VW w polo zalozylem od opla kadeta... roznica chyba 4stC wiec nie ma znaczenia tak jak mcgregor napisal zakres ma byc 170-180 jak bedzie 184 to tez nic sie nie stanie i prad 10A
pozdro
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
Cześć!
Oczywiście samo przylutowanie może nie wystarczyć, ja również zawinąłem końcówki i jeszcze przylutowałem.
Tylko przypominam że niema awarii bez przyczyny,w tym przypadku wirnik zaciera się w łożysku ślizgowym, i powstaje dodatkowe obciążenie, po którym ten bezpiecznik się pali.
Radzę rozebrać silnik i dokładnie wszystko wyczyścić i wypolerować ośkę wirnika w miejscu współracującym z łożyskami.Odwdzięczy się to długą bezawaryjną pracą.
Nasmarowanie łożysk tylko zwierzchu przyniesie krótkotrwały efekt.
Powodzenia!
Oczywiście samo przylutowanie może nie wystarczyć, ja również zawinąłem końcówki i jeszcze przylutowałem.
Tylko przypominam że niema awarii bez przyczyny,w tym przypadku wirnik zaciera się w łożysku ślizgowym, i powstaje dodatkowe obciążenie, po którym ten bezpiecznik się pali.
Radzę rozebrać silnik i dokładnie wszystko wyczyścić i wypolerować ośkę wirnika w miejscu współracującym z łożyskami.Odwdzięczy się to długą bezawaryjną pracą.
Nasmarowanie łożysk tylko zwierzchu przyniesie krótkotrwały efekt.
Powodzenia!
witam, dziś to wymieniałem, banalnie proste, bezpiecznik kosztuje 3pln, co do rozbieranie chciałem się zabrać ale odpuściłem po kilku próbach, dość ciężko coś z tym zrobić więc odradzam, raczej użyj WD40 (smaruje no ale wysycha, więc to jak kto woli) jak ciężko chodzi
co do przyczyn zatarcia, jedną masz powyżej a druga to ponoć zapychanie sie od góry filtru, radze zdjąć plastik pod machą czyli ten zaraz przy szybie od strony kolesia, który siedzi po prawej jak prowadzisz no i wyczyścić tam wsi, a zwłaszcza filtr, bo to nigdy nie za szkodzi, no i kanał odpływowy do wody udrożnisz, ja z obu stron tak robilem
jak zrobisz dmuchawę i bedzie chodzić tak jak mi to dziś już działa to aż człowieka duma ogarnia że coś zrobił własnymi siłami zamiast jechać do aso
powodzenia
co do przyczyn zatarcia, jedną masz powyżej a druga to ponoć zapychanie sie od góry filtru, radze zdjąć plastik pod machą czyli ten zaraz przy szybie od strony kolesia, który siedzi po prawej jak prowadzisz no i wyczyścić tam wsi, a zwłaszcza filtr, bo to nigdy nie za szkodzi, no i kanał odpływowy do wody udrożnisz, ja z obu stron tak robilem
jak zrobisz dmuchawę i bedzie chodzić tak jak mi to dziś już działa to aż człowieka duma ogarnia że coś zrobił własnymi siłami zamiast jechać do aso
powodzenia
- king66
- Użytkownik
- Posty: 252
- Rejestracja: pt lis 26, 2004 11:56
- Lokalizacja: chełmno, kuj-pom
- Kontakt:
poza tym bezpieczniki te lubia sie sypac ze starosci....
w poloweczce nawet musialem przewinac drut oporowy na ceramice bo...
najnormalniej przerdzewial w 2 miejscach na zagieciach
pozdro
w poloweczce nawet musialem przewinac drut oporowy na ceramice bo...
najnormalniej przerdzewial w 2 miejscach na zagieciach
pozdro
tak naprawdę to tylko M-B W114280CE albo carrera911 72' ...oba mnie kręcą (MB, VAG, PORSCHE... reszta to podróba)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Majestic-12 [Bot] i 422 gości