mk4 1.4 - spadek moc silnika, diagnoza VAG, CHECK
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
mk4 1.4 - spadek moc silnika, diagnoza VAG, CHECK
Witam, pomóżcie w diagnozie.
Sytuacja ego typu, od pewnego czasu zapala mi sie CHECK (po skasowaniu) po przejechaniu ok 200km. BYłem kilkukrotnie na VAG-u. Ogólnie błedy wykazuje nastepujące.
z grudnia 2005 (serwis samochodowy Auto Crew)
1) 16518 P0134 035
Rząd cylindrów 1 sonda-1
Nie wykazuje aktywności, usterka występująca sporadycznie
-----------------------------------------------------------------------------------------------
z kwietnia (test szczegółowy w serwisie WV)
1) Rozpoznano usterkę
16518 P0134 035
Rząd cylindrów 1 sonda-1
Brak aktywności
2) Rozpoznano usterkę
16523 P0139 035
Rzad cylindrów 1 sonda-2
sygnał za wolny, usterka sporadyczna
------------------------------------------------------------------------------------------------
z czerwca 2006 (serwis Auto Crew) - zaczeła falowac moc auta pojechałem ponownie na serwis
1) Rozpoznano usterkę
16514 P0130 035
Rząd cylindrów 1 -sonda1
Usterka w obwodzie elektrycznym
Powiedzcie mi czy jest padnięta sonda lamda, w układzie sa dwie sondy. Czy moze sa jakiejs inne pzryczyny, nie wiem może brak styków czy coś. Nie mneij jednak od kiedy w listopadzie 2005 zaczeła mi sie plaic kontrolka CHECK nie było problemów z obrotami. Owe ujawniły sie dopiero od 2 tygodnie. Moze daltego że sinik szybciej sie nagrzewa (upały).
W ostatnim serwisie czyscili mi przepustnice (była czysta wczesniej), ponadto wymienili mie świece i filtr paliwa. Stwierdzili że to sonda lambda przed katalizatorem.
W Serwisie WV powiedzieli mi ze to moze być sonda za katalizatorem. Kurcze juz sam nie wiem czy ktos miał taka przypadłość, albo moze sie zna na diagnozie z kompa.
Ludzie powiedzcie mi czy to napewno sonda. w końcu kosztuje niebagatela jak z 650 zł (1 sza) a wiadomo że droga nie chodzi. Za katalizatorem nie wiem ile kosztuje. Ponoć na I-sza nie ma zamienników (5 przewodów)
Prosze o pomoc
P.S. Dużo mówi sie przy spadku mocy o przepływomierzy. Ale mechanik mówił ze w tym modelu już nie ma przepływomierza. Sam juz nie wiem co jest przyczyna tego stanu rzeczy
Sytuacja ego typu, od pewnego czasu zapala mi sie CHECK (po skasowaniu) po przejechaniu ok 200km. BYłem kilkukrotnie na VAG-u. Ogólnie błedy wykazuje nastepujące.
z grudnia 2005 (serwis samochodowy Auto Crew)
1) 16518 P0134 035
Rząd cylindrów 1 sonda-1
Nie wykazuje aktywności, usterka występująca sporadycznie
-----------------------------------------------------------------------------------------------
z kwietnia (test szczegółowy w serwisie WV)
1) Rozpoznano usterkę
16518 P0134 035
Rząd cylindrów 1 sonda-1
Brak aktywności
2) Rozpoznano usterkę
16523 P0139 035
Rzad cylindrów 1 sonda-2
sygnał za wolny, usterka sporadyczna
------------------------------------------------------------------------------------------------
z czerwca 2006 (serwis Auto Crew) - zaczeła falowac moc auta pojechałem ponownie na serwis
1) Rozpoznano usterkę
16514 P0130 035
Rząd cylindrów 1 -sonda1
Usterka w obwodzie elektrycznym
Powiedzcie mi czy jest padnięta sonda lamda, w układzie sa dwie sondy. Czy moze sa jakiejs inne pzryczyny, nie wiem może brak styków czy coś. Nie mneij jednak od kiedy w listopadzie 2005 zaczeła mi sie plaic kontrolka CHECK nie było problemów z obrotami. Owe ujawniły sie dopiero od 2 tygodnie. Moze daltego że sinik szybciej sie nagrzewa (upały).
W ostatnim serwisie czyscili mi przepustnice (była czysta wczesniej), ponadto wymienili mie świece i filtr paliwa. Stwierdzili że to sonda lambda przed katalizatorem.
W Serwisie WV powiedzieli mi ze to moze być sonda za katalizatorem. Kurcze juz sam nie wiem czy ktos miał taka przypadłość, albo moze sie zna na diagnozie z kompa.
Ludzie powiedzcie mi czy to napewno sonda. w końcu kosztuje niebagatela jak z 650 zł (1 sza) a wiadomo że droga nie chodzi. Za katalizatorem nie wiem ile kosztuje. Ponoć na I-sza nie ma zamienników (5 przewodów)
Prosze o pomoc
P.S. Dużo mówi sie przy spadku mocy o przepływomierzy. Ale mechanik mówił ze w tym modelu już nie ma przepływomierza. Sam juz nie wiem co jest przyczyna tego stanu rzeczy
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Właśnie VAG był podpiety- podpis że bylo robione w Serwisie WV
Oficjalnie podaja zawsze 3 liczby (3 rodzaje oznaczen) przy błedzie. Zarówno w Sewrisie Wv jak i autoryzowanej stacjo obsłgi AutoCrew.
Tutaj nawet można znaleźć opsiy z VAG-a
http://www.obd-2.biz/vag.php?plik=VAG
iwg. tej strony bład 1 to :
16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)
A wg. ostanieho VAG-a z czerwca 2006 kod
16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)
czy to wszytsko nie świadczy o walniętej sondzie? Jezeli tak to która jest walnieta. Nic mi nie mówi bank1 czujnik1 !!!!!!!!! czy to lambda przed katalizatorem ?
Albo co to jest czujnik 02 ?
Oficjalnie podaja zawsze 3 liczby (3 rodzaje oznaczen) przy błedzie. Zarówno w Sewrisie Wv jak i autoryzowanej stacjo obsłgi AutoCrew.
Tutaj nawet można znaleźć opsiy z VAG-a
http://www.obd-2.biz/vag.php?plik=VAG
iwg. tej strony bład 1 to :
16518 P0134 Obwód czujnika O2 – nie wykryto aktywności (bank 1 czujnik 1)
A wg. ostanieho VAG-a z czerwca 2006 kod
16514 P0130 Obwód czujnika O2 – usterka (bank1 czujnik 1)
czy to wszytsko nie świadczy o walniętej sondzie? Jezeli tak to która jest walnieta. Nic mi nie mówi bank1 czujnik1 !!!!!!!!! czy to lambda przed katalizatorem ?
Albo co to jest czujnik 02 ?
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Racja nie doczytałem w dokumentacji.Kris99 pisze:Właśnie VAG był podpiety- podpis że bylo robione w Serwisie WV
Oficjalnie podaja zawsze 3 liczby (3 rodzaje oznaczen) przy błedzie. Zarówno w Sewrisie Wv jak i autoryzowanej stacjo obsłgi AutoCrew.
Nie '02' a 'O2' lub 'O2S' czyli czujnik tlenu (O jak tlen).Kris99 pisze:Albo co to jest czujnik 02 ?
Inne okreslenia:EGO, LAMBDA SENSOR.
Szperam dalej.
[ Dodano: 29 Cze 2006 15:57 ]
może spróbuj tutaj:
http://viaken.pl/forum/viewforum.php?f=1
pozdrówki, osiur
-
- Mały gagatek
- Posty: 145
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 22:00
- Lokalizacja: dolnyśląsk- WOŁÓW
- Kontakt:
Dzięki wszytskim za próbe pomocy i poświecony czas.
Uporałem sie z tym a na pomoc wszytskim użytkownikom mkIV informuje ze w moim przypadku przy sygnalizowanych wczesniej błedach (czyt. wyżej) i przy falowaniu obrotów (moc silnika), brak możliwosci raptownego przyspieszenia i nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Przy wielokrtonym badaniu VAG-iem i sygnalizacji kontrolki CHECK.
Wczesniejsze odczytu z komputera z stacji obsługi Wolksvagena i stacji AutoCrew wynikało że trafiona jest sonda LAMBDA przed katalizatorem (1 rząd 1-sonda). I faktycznie założyłem 3 dni temu i chodzi bez problemu. Co prawda przejechałem dopiero z 150 km i CHECK sie nie swieci i moc silnika jest OK.
Informuje wszytskich użytkowników mkIV że I-sza sonda Lambda nie ma zamennika (5 przewodowa). Niestety oryginał kosztuje ok 600 zł. 2 sonda ( za katalizatorem) jest prawdopodobnie 4 żyłowa i tam juz jest zamiennik (tak mówł mechanik). Koszt załozenia w autoryzowanym seriwise VW to 37 zł.
Mam nadzieje ze po kłopocie a informacje zamieszczam wsyztskim którzy maili jub maja kłopoty z tym modelem GOLFA IV. Ponadto inforumje ze padła I-sza sonda w tym aucie od nowosci po przejechaniu 108 000 km.
Jeszcze raz dzieki wszytskim którzy brali udział w dyskucji
Krzysiek
Uporałem sie z tym a na pomoc wszytskim użytkownikom mkIV informuje ze w moim przypadku przy sygnalizowanych wczesniej błedach (czyt. wyżej) i przy falowaniu obrotów (moc silnika), brak możliwosci raptownego przyspieszenia i nierówna praca silnika na wolnych obrotach. Przy wielokrtonym badaniu VAG-iem i sygnalizacji kontrolki CHECK.
Wczesniejsze odczytu z komputera z stacji obsługi Wolksvagena i stacji AutoCrew wynikało że trafiona jest sonda LAMBDA przed katalizatorem (1 rząd 1-sonda). I faktycznie założyłem 3 dni temu i chodzi bez problemu. Co prawda przejechałem dopiero z 150 km i CHECK sie nie swieci i moc silnika jest OK.
Informuje wszytskich użytkowników mkIV że I-sza sonda Lambda nie ma zamennika (5 przewodowa). Niestety oryginał kosztuje ok 600 zł. 2 sonda ( za katalizatorem) jest prawdopodobnie 4 żyłowa i tam juz jest zamiennik (tak mówł mechanik). Koszt załozenia w autoryzowanym seriwise VW to 37 zł.
Mam nadzieje ze po kłopocie a informacje zamieszczam wsyztskim którzy maili jub maja kłopoty z tym modelem GOLFA IV. Ponadto inforumje ze padła I-sza sonda w tym aucie od nowosci po przejechaniu 108 000 km.
Jeszcze raz dzieki wszytskim którzy brali udział w dyskucji
Krzysiek
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
A takie sondy nie pasuja ?
1. Bosch 5 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113492598
2. NTK 4 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=111874698
Pytam na wszelki wypadek juz bo 110 tys sie zbliza
1. Bosch 5 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113492598
2. NTK 4 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=111874698
Pytam na wszelki wypadek juz bo 110 tys sie zbliza
LUK - ta z aukcji nr1. to być może oryginał (ale na ile to jest sprawne to nie wiem.luk99 pisze:A takie sondy nie pasuja ?
1. Bosch 5 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=113492598
2. NTK 4 przewodowa , wtyczka VW
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=111874698
Pytam na wszelki wypadek juz bo 110 tys sie zbliza
Sondy dobiera sie wg.modelów samochodu, typów silnika a nie tylko ilosci przewodów. Dostałem oryginalne numery sond i takl szukałem po sklepach i w sieci. Niestety okazało sie ze nie ma zamiennika 5 zyłowego.
Ponoc istnieje zamiennik 4 żyłowy do sondy nr 2 (za katalizatorem. Ale ta mi nie padła wiec nie wiem, nie szukałem.
Mój Golf IV 1.4 16V - 2001r
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 137 gości