[mk3] Spadają obroty!!!???!!!
Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP
[mk3] Spadają obroty!!!???!!!
zauwazyłe coś bardzo nie pokojącego, otóż po przejechaniu jakichś 10 km jak silnik pracuje na luzie to obroty spadaja mi do 500 lub nawet mniej!!!! nie wiem o cho chodzi. jak sie załaczy wentylator to lub otwieram elektryczne okna to opadaja czasami do pierwszej kreski na obrotku!!! Co to moze byc?
Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?
jak jest gdzies olbrzymi pobor to moze tak robic z obrotami ale naprawde duzy musi byc,zanim bedziesz grzebal przy silniku to wypinaj pokolei bezpieczniki jak podniosa sie obroty to masz obwod ktory pobiera duzo za duzo pradu.choc powinien wywalac bezpiecznik wtedy ale to narazie najprostrza metoda aby wyeliminowac ta ewentualnosc.
Adamtd, to dlaczego mu spadaja po zalaczeniu np.szyb to zaden pobor(jesli chodzi o spadanie obrotow)np.umnie jak wlacze dlugie to obroty o 200 jak nic spadaja bo mam ok 400watt w zarowkach nie mowiac jak jeszcze puszcze muze,aha podmien jeszcze akumulator na probe moze ma zwarcie na celi i jest taaaki pobor ze..(jesli dobrze autko pali to nie zamieniaj)
Bo wtedy wzrasta obciążenie silnika, a silnik do niego nie może się dostosować - aby utrzymać obroty ma silnik krokowy otworzyć większy przepływ powietrza - jak tego nie robi silnik sie dusipiotr2 pisze:to dlaczego mu spadaja po zalaczeniu np.szyb
jest już nas troje i dlatego nie mam czasu odwiedzać formu.....
- Jacenty85
- Forum Master
- Posty: 1019
- Rejestracja: wt mar 21, 2006 22:07
- Lokalizacja: Włocławek
- Kontakt:
Tak można zacząć od tego ale moim zdaniem to...przepustnica lub przepływomierz (zależy co masz).Czasem jak się czujnik halla pierdzieli to są takie objawy(moze być ośka luźna w aparacie). Ja mialem podobnie trzeba było przegrać softa i zaadoptowac przepustnice - co do probelmu gaśniecia na biegu jalowym kiedy właczylem wiele odbiorników - pomoglo. Sprawa jest taka że przepustnica reguluje obroty i jak jest wiekszy pobór mocy (czyt. obciążenie silnika) musi zmienić kąt polożenia aby utrzymać obroty odpowiednie. Jak tego nie zrobi no to auto przygasa i tyle. Jeśli masz przepustnice to ją wyczyść (instrukacja gdzieś jest) potem komp VAG adaptacja i pownno być oki. Tak na marginesie to i tak radziłbym zacząć od VAGA (on prawde ci powie;) Możliwe że okaże się że trzeba kupić nową przepustnice bo cały czas pokaże sygnal poza zakresem...powodzenia
Re: [mk3] Spadają obroty!!!???!!!
Wyglada z lewe powietrze dostaje sie do ukladu paliwowego i jest zbyt uboga mieszanka. Trzeba posprawdzac uszczelki w torze powietrza czy nie sparcialy.rav0910 pisze:jak sie załaczy wentylator to lub otwieram elektryczne okna to opadaja czasami do pierwszej kreski na obrotku!!! Co to moze byc?
Jak wlaczasz wiecej urzadzen to alternator stawia nieco wiekszy opor i dodatkowo dusi obroty silnika (na wiekszych obrotach nawet bys tego nie odczul).
VW Golf - Grupa Małopolska:
http://forum.vwgolf.pl/groupcp.php?g=22210
http://forum.vwgolf.pl/groupcp.php?g=22210
Sprawdz czy za wlotem powietrza (o góry , za silniczkiem krokowym) masz podłączone obydwa kabelki ktore doprowadzają powietrze (jeden leci bezposrednio z tej skrzynki gdzie jest filtr powietrza) Czasami wypadają i obroty wariują.
Jak obroty zaczną ci spadać odłącz kabel silniczka krokowego (jeśli niewiesz gdzie to jest, to jest to taka plastikowa czesc, ktora jest bezposrednio przy zakonczeniu linki gazu)
Obroty powinny wtedy wskoczyć na 1500, jeśli tak sie nei stanie, to prawdopodobnie oznacza to inną usterke niz silniczek krokowy,a jeśli wtedy wskoczą na 1500 tosilnik krokowy z pewnoscią ci padł, sprawdz w dziale sprzedam, bo akurat chce sprzedać krokowca bardzo tanio do mk3.
Jest też możliwość że czujnik temperatury ci padł lub jakieś okablowanie, sprawdz czujnik.(znajduje się on na wężu z płynem chłodnicy, w miejscu gdzie łączy się z silniiem, wychodzą z niego 4 kabelki)
Napisz jak zakończysz testy
Pozdrawiam
Jak obroty zaczną ci spadać odłącz kabel silniczka krokowego (jeśli niewiesz gdzie to jest, to jest to taka plastikowa czesc, ktora jest bezposrednio przy zakonczeniu linki gazu)
Obroty powinny wtedy wskoczyć na 1500, jeśli tak sie nei stanie, to prawdopodobnie oznacza to inną usterke niz silniczek krokowy,a jeśli wtedy wskoczą na 1500 tosilnik krokowy z pewnoscią ci padł, sprawdz w dziale sprzedam, bo akurat chce sprzedać krokowca bardzo tanio do mk3.
Jest też możliwość że czujnik temperatury ci padł lub jakieś okablowanie, sprawdz czujnik.(znajduje się on na wężu z płynem chłodnicy, w miejscu gdzie łączy się z silniiem, wychodzą z niego 4 kabelki)
Napisz jak zakończysz testy
Pozdrawiam
Golf III 1.8 '93
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
[img]http://nokia-free.com/1.jpg[/img]
no chciałbym, żeby w takieupały wentylator sie załaczał dopiero po 10 km . Ale problem istnieje nawet jak wentylator akurat nie działaDR_9735 pisze:A to nie jest tak ze po "min 10km" wlacza Ci sie wentylator na chlodnicy i wtedy pojawia sie ten problem?
Golfik sprzedany pierwszemu klientowi :) Czyżby za niska cena?
Tak czytam sobie o obrotach i może ktoś mi pomoże. Mam mk3 2,0 gti 2e. Odpala mi rano za drugim razem, przy nagłym dodaniu gazu słychać jakieś "pyknięcie" zdławienie i dopiero wchodzi na obroty. To samo jest podczas jazdy przy mocnym przyspieszaniu i zmianie biegu (szarpnięcie, przydławienie i dopiero jedzie). Poza tym jakoś dziwnie wibruje na wolnych obrotach i ta tendencja utrzymuje się przy delikatnym dodawaniu gazu do ok.2000 obr/min. Wydaje mi się że 115KM powinno się raczej żwawo kręcić i agresywnie wkręcać się na obroty no chyba że jestem w błędzie. Kręciłem już aparatem wymieniałem kopułkę podobno na kompie nie widać błędów a mnie to drażni coraz bardziej. A tak poza tym to całkiem fajne autko a zapomniałem dodać gdy jest zimny to "idzie "jak wściekły dławi się jakby mniej
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 234 gości