Wymiana plynu i termostatu plukanie instalacji MK3

Masz problem ze swoim VW?
Napisz tutaj co go boli :)

Moderatorzy: G0 Karcio, Qto, marcin7x5, VIP

hektopaskal
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 64
Rejestracja: wt gru 21, 2004 15:15
Lokalizacja: Białystok

Post autor: hektopaskal » wt lut 01, 2005 01:24

ja tez nie wiem, ale ostatni widzialem pare tematow o termostacie. jesli Ci naprawde zalezy to uzyj opcji szukaj.



Awatar użytkownika
miomio1
Cool Europe GL
Cool Europe GL
Posty: 790
Rejestracja: czw gru 30, 2004 23:33
Lokalizacja: Mragowo
Kontakt:

termostat

Post autor: miomio1 » wt lut 01, 2005 09:50

termostat znajduje się w obudowie pompy, na wlocie cieczy chłodzącej , przeważnie jest on odkręcany kluczem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » śr lut 02, 2005 15:08

to ja wczesniej pisałem o termostacie, mam tez mk3
i mam podobne objawy jak u ciebiem nie zagrzewa sie a jak postoje to zaraz poskoczy temp powyzej 90 stopni, stymze termostat juz mam nowy i dalej jeto to samo , ponoc ciezko trafic na doby termostat i drozszy wcale nie musi byc lepszy
jesli spuscisz caly plyn to wymiana termostatu to bardzo prosta sprawa, znajduje sie on na złączeniu kilku gumowych przewodów w 1.4 jest to po prawej stronie silnika nie wiem jak w innch modelach
wystarczy odczepic wiązke przewodów elektrycznych i dosłownie chyba 3 lub 4 sróbki odkręcic , zobaczysz jak był ten stary włożony i z nowym robisz dokładnie to samo
pozdrawiam



Awatar użytkownika
adamo122
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 402
Rejestracja: pn sty 17, 2005 15:51
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: adamo122 » śr lut 02, 2005 15:11

zapytam przy okazji jak mozna go zmienic nie chcąc spuszczać płynu ?



Awatar użytkownika
igor002
Marysiakra
Marysiakra
Posty: 1050
Rejestracja: pn wrz 06, 2004 15:34
Lokalizacja: z tąd, a tak naprawde: Kraków
Kontakt:

Post autor: igor002 » śr lut 02, 2005 19:26

w ksiazce zobacz gdzie masz termostat, to podstawa, potem go poprostu zdemontuj, najpiermw po spuszczeniu płynu z układu i wężyków zdejmij wezyki rozkręcajac objemki, potem odkrec sam termostat, wstaw nowy i w odwrotnej kolejnosci załóż spowrotem, to nie jst trudne, wręcz proste.


Mk3 GTI 16V ABF

gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » śr lut 02, 2005 23:55

z moich obserwacji jest on pod alternatorem (silnik 1.8 abs) ale moge sie mylic nie bardzo sie na tym znam jesli ktos robil wymiane termostatu w takim silniku to prosze o odpowiedz bo jesli jest tak jak mysle to chyba dam sobie spokuj z wlasnareczna wymiana termostatu

tez slyszalem ze jest to proste ale...



makaron22
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 12
Rejestracja: pt sty 21, 2005 12:44
Lokalizacja: Olecko
Kontakt:

Post autor: makaron22 » czw lut 03, 2005 13:48

u mnie termostat jest z prawej strony przy chlodnicy, nie wiem czy go odkrecisz poniewaz tam jest dosc dziwny i nietypowy klucz ze scietymi kantami cos ok. 22-24 rozmiar dokladnie nie pamietam, osobiscie kombinerkami odkrecalem :chytry: , choc zajelo to troche czasu, pozniej jak kupisz juz zamiennik w sklepie tam bedzaie klucz normaln.
tylko nie zapomnij wczesneij spuscic plyn
pozdrawiam :bigok:



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » czw lut 03, 2005 16:44

Termostat w mk3 18 GL ostatnio robiłem.Jest pod altern.Musisz isc za wężem od chłodnicy tym dolnym i on tam siedzi w takim plastiku( przykręconym do bloku silnika). Musisz odkęcić taką łapę która częściowo trzyma pompę wspomagania - śruby na klucz 13 u mnie trzeba było jeszcze poluzować pompe wspomagania.W sumie na dole były 3 sruby a u góry musisz odkręcić taką długą śrubę która trzyma tą łapę do łapy alternatora i jest tam taka jeszcze jedna srubka na klucz 15 lub 16 wtedy wyciągniesz tą łape pod którą jest termostat.Uważaj bo jak go wyciągniesz to wyleci ci cały płyn z bloku ok 2 litrów.Nowy termostat strasznie żle jest wsadzić i do końca nie wiesz czy siadł dobrze.Uwaga uszczelka jest w komplecie taki oring.Ten oring musisz nałożyć na plastikową obudo i dopiero termostat lub jak ci się uda termostat włóż do bloku a plastik wraz z gumką nałóż na termostat.Ten plastik jest przykręcony 2 srubkami na klucz 10.Po zakręceniu plastiku zalej samochód wodą i nie odpalaj żeby sparwdzić czy nie cieknie.Jak ok to skręcaji gotowe
Ostatnio zmieniony czw lut 03, 2005 22:11 przez bryszard, łącznie zmieniany 1 raz.



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » czw lut 03, 2005 16:46

Sprostowanie nie wodą tylko płynem! A oczywiście wersje wymiany mogą sie różnić.Ze względu na wersję auta ale raczej to jest to.



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » czw lut 03, 2005 19:41

dzieki
brzmi troche skomplikowanie ale moze zobacze jak to bedzie szlo



Awatar użytkownika
bryszard
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 130
Rejestracja: wt sty 25, 2005 15:32
Lokalizacja: małopolska
Kontakt:

Post autor: bryszard » czw lut 03, 2005 21:59

To nie jest takie straszne jak wejdziesz do kanału to sam zobaczysz o co chodzi i co :bigok: trzeba odkręcić



gienek
Mały gagatek
Mały gagatek
Posty: 142
Rejestracja: sob lis 13, 2004 21:20
Lokalizacja: Zachodniopomorskie

Post autor: gienek » czw lut 03, 2005 22:40

a czy bez kanalu tez da rade i czy bedzie duzo trudniej jesli tak?



Awatar użytkownika
tomom
Nowicjusz
Nowicjusz
Posty: 23
Rejestracja: pn sie 23, 2004 19:14
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: tomom » czw lut 03, 2005 23:19

Cześć,
ja zmieniałem w swoim golfie termostat miesiąc temu, bo też nie nagrzewał mi się silnik, dochodził do 75 stopni i dalej nie chciał iść.
Widziałem jak mój majcher wymieniał mi termostat i dwa spostrzeżenia:
1. Bez kanału tego się nie da.
2. Jak ktoś tego nie widział jak się robi lub tego nie robił, to sprawi mu to troche kłopotu.

Majcher uporał się z tym w ciągu godziny.
Ja bym raczej się w to nie bawił.

Pozdrawiam,
:pub:



Zablokowany

Wróć do „Techniczne (archiwum)”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 463 gości